Gezocht: fijne harsloze herenbal

• B-Laro

Hallo allemaal,

In (bijna) alle competities zijn er teams die niet met hars (mogen) spelen. Ik vind het zelf met hars leuker maar ieder ook is, er is niets aan te doen. Met geluk en overtuiging hebben wij een deal met de sporthalbeheerder gesloten zodat het - mits op waterbasis en we zelf schoonmaken - is toegestaan :-).

Omdat er voor komend seizoen weer ballen aangeschaft worden zat ik me af te vragen welke typen/materialen/… zonder hars het fijnst zijn om mee te spelen. Dus: geen gladde bal als je handen beginnen te transpireren, geen stuiterbal die alle kanten opvliegt en geen bal die keihard is. Gewoon een bal waarmee je zo goed als mogelijk zonder hars kunt spelen.

Ik ben erg nieuwsgierig naar jullie advies!

• hiihhi

Geen 1.

Je zegt net dat je je met hars mag spelen, dus doe dat !

• B-Laro

Graag een serieus berichtje. Bedankt!

• Barnaron

Ik denk dat je dan al snel bij Select-ballen uitkomt, Select Match of de Select Ultimate zijn zonder hars fijn omdat ze kleine ribbeltjes hebben. Ben nog geen andere ballen tegengekomen die dat hebben, maar heb er dan ook niet op gelet:P

• ploppie

Nutteloze discussie. Net zoals turnen zonder magnesium. Ook bijvoorbaat al kansloos.

• 2.17

Das makkelijk praten met doorsnee handen van 30cm!

Maar je hebt gelijk plop, eenmaal hars nooit meer zonder!

• barba

Alle ballen zijn fijn met hars..

bijna geen enkele zonder..

Select hebben wij en vinden we erg fijn.

wel is het belangrijk dat je de ballen schoonmaakt. dan blijven ze langer mooi en ook beter om mee te handballen.

kan met föhn en een verfkrabber er af halen. (hars weer warm maken en er af krabben)

Stinkt wel als de hel!

• narfy

Select-ballen… Met een heel klein beetje hars! ;-)

Wel regelmatig schoonmaken, want de hars (en dus ook de bal) wordt erg snel hard!

• Dalfsenaar

Chef!….

Ik heb hier 2 ballen voor je!… Ze zijn wel harsloos maar ze pikken wel een beetje zo af en toe!…

Interesse?…

• jaja,,

jaja, jij bent zeker een man met échte ballen..