Hoofdklasse B Heren --> De ontknoping

• duhh

Op naar het laatste weekend waarin zowel de kampioen als de degradanten nog bepaald moeten. Alles valt of staat met de laatste ronde. Hieronder voor de duidelijkheid nog even de stand (alleen het aantal punten erachter).

1 Jawasport/Ventura 33

2 V&L 32

3 v.d. Voort/Quintus 31

4 DIOS 28

5 Sittardia 26

6 Wings 23

7 Atomium'61 16

8 Gemini 15

9 Regioteam CAD2M 13

10 Witte Ster'75 12

11 SOS-Kwieksport 12

12 Hellas 3 11

Regioteam CAD2M - Atomium'61

Een wedstrijd waarin Regioteam er alles aan zal doen de punten thuis te houden. Op die manier spelen ze zich op eigen kracht helemaal veilig. Atomium is binnen en zal niet tot het gaatje gaan (ook gezien de blessures die toch al sluimeren). Ik zeg een overwinning voor Doetinchem.

Sittardia - SOS-Kwieksport

Sos zal er hier vol op moeten willen ze lijfsbehoud veilig stellen. Sittardia van t weekend weer flink afgeschoten. Ongelofelijk wat een verschil er zit tussen uit en thuis. Ik verwacht hier een verassing en een overwinning voor Sos.

Jawasport/Ventura - Gemini

Ventura afgelopen zaterdag toch wel verassend verloren. Las dat Ventura flink van slag was door een andere verdedigingsvorm van Wings. Ook denk ik dat de zenuwen hier zeker een rol zullen hebben gespeeld. Gemini knap een punt gepakt tegen Quintus. Ik denk dat deze wedstrijd valt of staat met de zenuwen van Ventura. Als zij deze in bedwang houden in een vol eigen huis moet het kampioenschap haalbaar zijn. Als ik echter geld zou hebben zou ik t op Gemini zetten.

Witte Ster'75 - Wings

Als de opbouwers van Wings er allemaal zijn –> geen probleem voor wings. Zo niet dan een close-match. Met toch wings als winnaar.

v.d. Voort/Quintus 2 - V&L

Is dit dan toch de kampioenswedstrijd ? Ik verwacht van wel en denk dat een super-gedreven V&L de mat aanveegt met Quintus. Als Ventura toch het kampioenschap weet binnen te trekken denk ik dat Quintus hier de punten houdt.

DIOS - Hellas 3

Zal Hellas dan toch nog punten weten te sprokkelen voor lijfsbehoud ? Ik zeg nee, Dios in de ballonhal is erg sterk. Punten in Den Hoorn.

Conclusie

Kampioen : V&L

Promotie : Ventura

Degradatie : Hellas + Witte Ster

• Kees

Regioteam - atonium

Dit wordt een overwinning voor het regioteam, Atonium zal vrijuit kunnen spelen maar het Regioteam gaat zich hier veilig spelen

het wordt een spannende wedstrijd maar het regioteam wint dus met 3 a 4 verschil.

Sittardia - SOS

Sittardia gaat hier winnen met een verschil van ongeveer 10.

Ventura - gemini

De druk ligt bij Ventura maar,

Ventura wordt hier thuis kampioen als ze inderdaad de zenuwen kunnen bedwingen. Als dat niet gebeurt gaat het erg spannend worden en zal gemini aan het langste eind trekken. Maar ik denk dat Ventura het nu wel gaat lukken om kampioen te worden.

Ventura wint met 2 verschil.

Witte ster - Wings

Witte ster gaat hier hier thuis gelijk spelen en zal zo in de hoofdklasse blijven.

Quintus - V&L

Als Ventura zaterdag verliest dan wordt dit een geweldige wedstrijd om te kijken. Dan kunnen Quintus en V&L nog kampioen worden.

Als dat gebeurt zal Quintus hier winnen met 3 verschil.

Maar als Ventura wint dan zal het voor V&L niks meer uitmaken en zal het een iets minder leuke wedstrijd worden die Quintus dan dik wint met8 doelpunten verschil. Maar Quintus zal wel gaan winnen thuis die blijven ongeslagen in de eigen hal.

DIOS - Hellas

Dit wint DIOS met 10 doelpunten verschil.

Conlusie

Kampioen : Ventura

2e : Quintus

3e : V&L

Degradatie : Hellas en SOS

• wiedan

- Hmm.. Regioteam wint dit wel om zich op eigen kracht veilig te spelen. :)

- Mja, gaat het doek vallen voor SOS? 2de in de hoofdklasse A afgelopen jaar.. Nu degraderen? Jammer dat ze niet vanaf het begin compleet waren. Misschien hadden we dan meer van deze ploeg kunne zien. Of dit gewoon een bevestiging van kracht meting tussen de hoofdklasse A en B? SOS moet wachten op het resultaat tussen witte ster - wings .. Sittardia geeft geen kadotjes.. en zeker niet thuis!

- Ventura gefeliciteerd. Toch raar.. Past niet in het rijtje van de kampioenen uit de hoofdklasse B normaliter. Maar wie de meeste punten heeft die is kampioen! :) Gemini is gewoon op dit moment te zwak voor ventura. En thuis kampioen worden in een volle sporthal is toch het mooiste! Toch wil ik nog wel weten wat er gebeurd is bij wings - ventura???

Witte Ster'75 - Wings

- Mja, wings wint van ventura.. Blijkt dat ze toch nog wel kunnen handballen na veel puntverlies in de 2de helft van het seizoen? Witte ster moet alle zijlen nog bij zetten. Verwacht hier dat ze winnen en daarmee zich handhaven. Al zal het spannend blijven tot het einde.

- Na mijn idee de 2 leukste ploegen van de compentitie. Maar daar wordt je geen kampioen mee! Wordt een gelijkspelletje. :)

DIOS - Hellas 3

- Mja.. DIOS dendert vanaf de eerste minuut eroverheen. Willen zich thuis altijd bewijzen. En laatste wedstrijd van een geweldig seizoen voor de mannen. Dubbele cijfers.

Kampioen: Ventura

Degradatie: SOS + Hellas 3.

• Peb

Als nieuwkomer in de Hoofdklasse volgend jaar wil ik ook wel een gooi doen :)

Regioteam is toch begonnen met de buitenlandse aankopen? Wat is daarmee gebeurd? Meende met zulke berichten dat men niet voor lijfsbehoud zou knokken? Kijkend naar de stand denk ik Atomium het seizoen gespeeld heeft. Regioteam zou aanem moeten gaan, maar denk dat Atomium toch gaat winnen.

Heb gehoord dat thuis de heren A van Sittardia voornamelijk speelt. De heren A winnen in een oefenwedstrijd van heren 1 en verliezen nipt van Lions2.. Vandaar het grote verschil. Ik verwacht een overwinning van de mensen uit Sittard-Noord ;)

Nog nooit gespeeld tegen Gemini, maar weet dat de opbouwer aardig op schot kan komen. Ik denk dat Ventura hier wel een antwoord op heeft en het kampioenschap thuis binnen wil slepen. Aan de andere kant is een kampioenswedstrijd nooit “a beauty”.. Ventura gaat winnen, maar niet met grote cijfers.

Witte Ster'75 - Wings

Ken beide teams niet.. Puur op gevoel zeg ik Wings.. Don't ask me why…

V&L een leuke mix tussen ervaren verdedigers en gretige aanvallers. Ik denk een overwinning van Geleen-Zuid ;).

DIOS - Hellas 3

Dios thuis schijnt HET verhaal van het seizoen te zijn (op Sittardia na) dus verwacht dat DIOS de punten houdt….

• FORE

Leuk middenmotertje denk dat het thuis team wint

Sittardia geen zin om volgend jaar weer in zo'n k*t hal als de Gaslaan te spelen, zetten alles op alles om SOS-Kwieksport het laatste zetje te geven terug naar de regio klasse.

Jawasport/Ventura gaat het vandaag afmaken, geen twijfel over mogelijk de Kampioen

Witte Ster'75 - Wings

Het zou Wings goed uitkomen als Witte Ster'7 wint, om zodoende af te zijn van die lastige buren uit Den Haag?

v.d. Voort/Quintus 2 heeft thuis denk ik geen moeite met V&L, het grootste probleem zijn de harsloze wedstrijden.

DIOS - Hellas 3

Ik persoonlijk gun Hellas de overwinning, maar denk dat de Helenen geen kans hebben tegen de mannen (of hal) van DIOS

• rik

Regioteam Cad - Atomium

Cad zal winnnen, en zich veilig spelen.

Sittardia - Sos Kwiek

Sittardia wint thuis.

Jawasport - Gemini

Jawasport wint en wordt kampioen.

Witte Ster - Wings

witte ster zal alles op alles zetten, maar zal toch onderdoen voor een beter Wings. Wings wint met 5 á 6 doelpunten.

Quintus - V&L

V&L won thuis ‘slechts’ met 5 doelpunten van Cad, en uit minder dan thuis. Missen volgens mij ook het een en ander aan spelers? Quintus wint met 3 doelpunten verschil.

DIOS - Hellas

Ik gun het de mannen van de oude garde! Maar zullen toch in de bijna legendarische opblaashal degraderen. DIOS wint met 7doelpunten verschil!

• bob

rik wat bedoel je met de uitspraak over V&L?

Quintus - V&L

V&L won thuis ‘slechts’ met 5 doelpunten van Cad, en uit minder dan thuis. Missen volgens mij ook het een en ander aan spelers? Quintus wint met 3 doelpunten verschil.

• rik

bob,

ik heb toevallig een wedstrijd van V&L gezien in november. En een wedstrijd van hun in begin maart, en dacht op de een heel ander V&L te zien.

• steven

maar even voor de duidelijkheid: wat als Witte Ster en SOS-Kwiek allebei (gewoon) verliezen? Degradeerd SOS dan op basis van doelsaldo, of worden er beslissingswedstrijden gespeeld? Want CAD, Witte Ster, SOS en Hellas kunnen allemaal nog op gelijke hoogte komen (13punten).

• RR achteruit

Weet niet wat jij gezien hebt, maar wij spelen het hele seizoen met dezelfde groep