Uitslagen Heren Hoofdklasse A ronde 21

• Inside HK A

HVBS - CSV

23:23 Aan elkaar gewaagde ploegen die de punten delen. Was het spannend?

FHC - Univé/Achilles

16:29 Nou Achilles kan de borst nat gaan maken voor de eerste divisie, mede door de uitslag van Fortissimo zeker van promotie. Wedstrijd met 2 gezichten, Achilles in de eerste helft stukken beter. Ruststand 5-19.. FHC wint de 2e helft echter nog wel.

Hellas 2 - GOconnectIT/Fortissimo

35:31 Mooie pot moet dat geweest zijn, veel doelpunten.

Venus/Nieuwegein 2 - Celeritas

33:24 Venus duidelijk de betere

Vrone - Mannak/Hurry Up-HVC 2

45:24 Wow.. kloppen deze gegevens? 45 doelpunten van Vrone, netjes.

VVW - FIQAS/ Aalsmeer 3

21:30 Zoals verwacht leverde VVW thuis 2 punten in voor op de taart van Aalsmeer! Gefeliciteerd mannen

Nou over 2 weken de laatste wedstrijden, zullen er toch 2 feestjes gevierd gaan worden in Aalsmeer en Apeldoorn neem ik aan.

• Ludovic

Inside HK A

HVBS - CSV

23:23 Aan elkaar gewaagde ploegen die de punten delen. Was het spannend?

Het was een afschuwelijke wedstrijd. http://www.echo.nl/nb-ca/sport/ingezonden/1005047/foutenfestijn.kent.geen.winnaar/

• buurtsuper

we hebben net al een borreltje op het kapioenschap genomen!:)-D:)-D

en natuurlijk schaaltje!

• coach01

Ludovic Schreef:

——————————————————-

> > HVBS - CSV

> 23:23 Aan elkaar gewaagde ploegen die de punten

> delen. Was het spannend?

>

> Het was een afschuwelijke wedstrijd.

> http://www.echo.nl/nb-ca/sport/ingezonden/1005047/

> foutenfestijn.kent.geen.winnaar/

Afschuwelijk is een groot woord voor een slaapverwekkend festijn.

Gelukkig was een moeder van een speler van HVBS bij elk doelpunt blij.

26 ballen zijn naast of op de HVBS keeper getorpedeerd.

Hopelijk de laatste wedstrijd vizieren op scherp.

Allemaal een mooie laatste wesdstrijd.

• Woutje Wachtmans

Team III gefeliciteerd! Verdiend kampioenschap.

Hellas - Fortissimo: Leuke sportieve pot, met aantrekkelijk handbal. 16-17 ruststand. Scheidsrechters hadden af en toe opvallende beslissingen, maar dat gebeurde aan beide kanten.

Fortissimo speelde de eerste 35 minuten erg sterk. en liep meteen na rust uit naar een 17-20 voorsprong. Hellas maakte daarna veel doelpunten uit de tweede lijn, die de verdediging van Fortissimo niet kon stoppen.

• B-Laro

Inside HK A, zoals het krantenbericht schrijft…er is gespeeld met de teamsamenstelling. Geweldig dat iedereen heeft kunnen spelen. Overigens was FHC een sportieve tegenstander. Geen vuile overtredingen gezien (rode kaart iets overdreven) en ik denk dat het publiek een prima potje heeft gezien. Promotie is leuk, hopelijk vertaald dat zich naar 3x trainen en een nieuwe fanatieke trainen :-)

Aalsmeer: gefeliciteerd met het kampioenschap!

B-Laro

Achilles weet het: sprookjes bestaan

Martijn Krullaars APELDOORN - Bij Univé/ Achilles is er niemand meer die níet in sprookjes gelooft. Alle leden van de handbal­vereniging maken er al twee jaar één van dichtbij mee: na de titel vorig jaar in de regioklasse promo­veerde de mannenploeg dit sei­zoen meteen door naar de eerste divisie. Een ongekende prestatie.

Achilles schreef zaterdagavond ge­schiedenis in het Friese Stiens. FHC werd met 16-29 van het veld gevaagd en daarmee was promotie naar de eerste divisie een feit. De vertrekkend coach, Jan Lentjes, had zijn manschappen opdracht gegeven vanaf de eerste seconde gas te geven en dat wierp zijn vruchten af. Bij rust stond het al 5-17, zodat Lentjes in de tweede helft ‘sociaal’ kon wisselen. ,,Ieder­een heeft gespeeld. Dat was het spel ook wel aan te zien, maar dat nam ik graag voor lief. Ik wilde ie­dereen laten meedelen in de feest­vreugde.’’

Die was er volop, vooral achteraf. De supporters waren met twee bussen vol naar Friesland geko­men en dat zorgde voor een mooie sfeer. ,,Gekkenhuis’’, vond aanvoerdder Michael van Thiel, die samen met zijn teamgenoten vier flessen champagne over het hoofd van Lentjes leeg goot. ,,Mijn mannen kennende wist ik dat er wel wat zou gebeuren’’, lachte de coach. ,,Ik had uit voorzorg reserve­kleding meegenomen.’’

Lentjes zal niet ontkennen dat hij de laatste twee jaar één van de hoofdrolspelers was in een hoogst opmerkelijk verhaal. ,, Als trainer heb je een hoop scenario’s in je hoofd. Je hoopt nooit te degrade­ren en wilt graag een keer kam­pioen worden. Maar dit, twee pro­moties op rij? Geweldig. Vooral voor de club, want dit is een beves­tiging van het goede beleid dat een paar jaar geleden is ingezet. Dit moet enorm stimuleren om door te gaan.’’

Zonder Lentjes weliswaar, want hij zet zijn trainerscarrière noodge­dwongen op een laag pitje. ,,Heel jammer, maar ik kom te veel in de knel met mijn werk.’’ Lentjes hoopt dat de club er in slaagt een goede opvolger te vinden: ,,Ze wil­den graag een stabiele hoofdklas­ser worden, dus nu zullen de kop­pen opnieuw bij elkaar gestoken moeten worden. Wat wil je als club? En wat zijn de mogelijkhe­den? Je zult er nu voor moeten wa­ken dat je heel snel weer terug­valt.’’

Zeker is dat Achilles een zwaar sei­zoen tegemoet kan zien, want in de eerste divisie wordt er wéér meer gevraagd van de handballers. Van Thiel heeft er wel zin in: ,,We zijn dit seizoen al een uur meer gaan trainen, maar vier uur in totaal is denk ik te weinig voor de eerste divisie’’, weet de aanvoerder, die hoopt dat er snel meer dui­delijk wordt. ,,Zeker is dat Peter te Winkel stopt, de rest van de spe­lers wil denk ik wel door. En ik heb begrepen dat er al gesproken wordt met kandidaten om Jan op te volgen. Tja, nu gaat het hele cir­cus pas echt beginnen.’’

Ook voor Wiep van de Pal, voorzit­ter van Achilles. ,,We zien dit als een mooie kans om als club aan­trekkelijker te worden in de regio’’, zegt hij. ,,Mooi dat we nu eindelijk in de eerste divisie spelen. En dat zonder een grote achterban.’’ Van de Pal beseft goed dat er geld bij moet. ,, We moeten naarstig op zoek naar een extra sponsor. Maar ook dat zien we als kans.’’

ZAALHANDBAL Mannen: Hoofdklasse A: FHC - Univé/ Achil­les 16-29 (5-17)

Scores Achilles: Frank Beke 8, Peter van Rijt 5, Dennis Venneman 5, Percy van de Vorst 3, Peter te Winkel 2, Martijn van de Ploeg 2, Raymond Diks 2, Peter Rood, Nick Zwarteveen.