Ik vind het BELACHELIJK dat teams zich extra in een andere poule laten indelen om zodoende voor kampioenschap mee te willen draaien…
Als je niet met het niveau mee kan draaien, behoor je niet bij het niveau van regio of hoofdklasse… Heel simpel!
Volgens mij heb je als club nauwwlijks invloed in welke regioklasse je terecht komt. Dit bepaalt het NHV. Udi heeft trouwens nergens aangegeven om voor het kampioenschap te gaan in regioklasse A. Udi heeft wel aangegeven de voorkeur te hebben voor de regioklasse A. Dat mag en kan als je in een grensgebied zit.
Ook als we in regio B gaan spelen gaan we een leuk en spannend seizoen tegemoet. We zijn blij dat we na een jaar weer op het regioklasse niveau zitten. Aan het einde van het seizoen zien we dan wel waar we eindigen.
nr 10
Een van de afdelingskampioenen zal in een andere klassen komen, Dit is al elk jaar zo geweest. (afgelopen jaar Artemis&Noav)
Ook dit jaar zal het NHV dit zo indelen, anders heeft 1 van de andere 3 regioklasses een promovendus te weinig en dus te weinig teams aan het eind van ‘t seizoen. Als grensgebied van UDI is ’t dus wss logisch dat het NHV ze in regio A in gaat delen.
De promotie/degradatie uit de regioklassen is ieder jaar weer een grote puzzel. Afgelopen jaar waren er geen degradanten vanuit HK B en een extra promovendus van RK B (CAD2M) waardoor er versterkte promotie was vanuit 1e klasses (Hercules 4 en Swift 2). Nu is de kans aanwezig dat Witte Ster uit de HK B knikkert en er dus weer versterkte degradatie uit de RK B zou moeten zijn. Enkele jaren geleden zijn door allerlei redenen zo 5 (!) ploegen gedegradeerd uit de RK B (http://www.handbalstartpunt.nl/kampioenen2007.htm) Ik weet niet wie zich onderin nog veilig waant…
Info op de NHV site : lijkt me duidelijk verder.
NHV reglement : Promotie en degradatie regeling competitie 2009 – 2010
Voor de regio klassen dames en heren:
• De nummers 1 zijn kampioen en promoveren rechtstreeks naar de hoofd klassen;
• De nummers 11 en 12 degraderen, rechtstreeks naar de betreffende afdeling.
Algemeen:
Van uit de afdelingen, promoveren de kampioenen van de eerste klassen, rechtstreeks naar de regio klassen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?