Ronde 24 1e divisie heren

• Tjonge

Na de overwining van Bevo 2 gisteravond in de inhaalwedstrijd tegen Hercules is de strijd helemaal gestreden. Swift bij deze alvast proficiat!

Ik zie wel op de site van Hercules dat Bevo2 niet gewonnen heeft maar dat Hercules vooral verloren heeft van de scheidsrechters en randzaken?? Vreemd… zat er weer een gat in het dak of speelde Bevo met 8 man zonder dta jullie het in de gaten hadden?? Scheidsrechters Geraets/Geraets was het jonge talentvolle koppel dus daar kan het ook niet aan gelegen hebben? of….?

In ieder geval Bevo2 gegeliciteerd met het klassebehoud! Gewoon dik verdient een middenmoter dit seizoen met een erg jonge ploeg!

Hercules - AHV Swift

In mijn intro al gemeldt dat het kampioenschap gestreden is. Swift kan het afmaken of nog een week wachten? Als het de eer aan zich zelf houdt pakken ze ook de punten in Den Haag. Ik ga voor 27-29 voor de Arnhemmers!

Venus Nieuwegein - TB Europe MHV

MHV heeft nog kansen op een periode aan de hand van de eindrangschikking. Helemaal gezien Internos de laatste week weer volop loopt te klooien.

Nieuwegein geeft thuis dit weekend niets weg en winnen… 30-25

White Demons - Internos

Als Internos een periode wil moet het nu toch weer gaan winnen. White Demons moet winnen aangezien Tachos is betoverd door de tovenaar uit de Efteling en zowaar de afgelopen week 2x op rij gewonnen heeft. White Demons wint 24-22 en komt met de schrik vrij. Voor Internos wordt het zo toch wel een heel triest seizoen.

Eurotech Bevo 2 - Red-Rag Tachos

Bevo is veilig. Tachos nog niet. Bevo heeft de sterkste pleog en moet noraal ook winnen tenzij Erwin Jansen zich nog een keer vol op kan laden.

Gelijkspel en hierdoor blijft het onderin spannend!

Kras Volendam 2 - PSV

Volendam zet alle zeilen bij en winnen thuis! 31-28. PSV richt zich op de nacompetitie waar het als eerste zal gaan eindigen. Helemaal nu ze thuis zonder hars spelen.

Vos Investment Lions 2 - FIQAS Aalsmeer 2

Gelijkspel voor deze twee leuke jonge ploegen!

DSS - Pals groep E&O 2

DSS pakt thuis de punten en EenO moet vrezen voor degradatie. 28-25

• #4 - Barry

Hercules - AHV Swift

De aanstaande kampioen zal aankomend weekend de puntjes op de i in het woord kam-pi-oen gaan zetten, hoewel Hercules het probeert, gaat Swift er een feestje van maken obv een goede start. 31-24 voor de Arnhemmers, breek de kantine in Rijswijk niet af…….

Venus Nieuwegein - TB Europe MHV

Nieuwegein moet de competitie nog even uitballen, ten bate van de jongere jongens - en het vizier richting op de ontwikkeling van die jongens, met het oog op volgend jaar. MHV speelt nog ergens voor, zoals Kermit zei, toch, is Nieuwegein thuis stukken beter - het thuispubliek wil ook wat!

White Demons - Internos

Internos snakt naar het einde van de competitie, maar wil de nacompetitie niet laten lopen. Dat maakt dat zij, in dit Brabants onderonsje, de touw-uit de harsloze bal-trekwedstrijd winnen. White Demons handbalt niet, als je slechts 10 doelpuntjes maakt.

Eurotech Bevo 2 - Red-Rag Tachos

Bevo is nu veilig en heeft de sterkste ploeg. Tachos gehavend, maar wil er voor knokken olv Janssen. En dan heb je natuurlijk ook nog Scherhage/Scherhage. Op basis van deze combinatie (25/25/50 procent qua invloed) gok ik op Tachos, gewoon, omdat ik het ze gun, en hoop dat ze de demonen nog inhalen.

Kras Volendam 2 - PSV

Volendam vorig jaar nog met een eindsprint om de degradatie te ontlopen. Zullen ze datzelfde kunstje kunnen herhalen dit jaar? PSV is wel de ploeg uit de top5 waartegen er mogelijkheden moeten liggen…. Toch gok ik op de mannen van Jan.

Vos Investment Lions 2 - FIQAS Aalsmeer 2

Twee leuke jonge ploegen, die een beetje zijn ingekakt aan het eind van het seizoen. Kom op jongens, maar er nog wat leuks van (handbal is leuk!) en bal het seizoen lekker uit. Zeker een thuisoverwinning zou het tophandbalbolwerk in het zuiden wat meer met inderdaad een P (ipv misschien wel b) geschreven laten zijn, Lions, investeer in de jeugd, die jongens zijn nu nog zo gek dat ze alles er voor doen!

DSS - Pals groep E&O 2

E&O heeft dit jaar wat leuke wedstrijden laten zien, ook hele slechte. Het resultaat is navenant, degradatiespook komt vanuit ‘t Ruiven naar ’t noorden. En dat is helemaal niet nodig! Dus doe er wat aan, en verlies in ieder geval in Heemskerk geen punten, want daar doe je niemand een plezier mee, zelfs de thuisploeg niet.