Witte Ster - SOS Kwieksport
De uitslag 32 -22.
Voordat ik uitleg geeft hoe deze uitslag op het bord is gekomen wil ik een compliment maken naar witte ster die er alles aan hebben gedaan om de punten in Waspik te houden.
Aanvang wedstrijd.
Het warmlopen begon goed, de scheidsrechters (de heer Laater en de heer van Leeuwen) kwamen het veld op en gaven aan ons niet willen fluiten omdat SOS in het zwart met rood speelt en witte ster volledig in het rood.
Het liep zo erg op dat de Haagse mannen uiteindelijk speelde in de reserve shirts van witte ster (groen). Omdat de shirts niet op elkaar lijken hadden de mannen uit Den Haag geen reserve shirts bij zich.
De wedstrijd begon uit balans. De heren uit Waspik waren veller en greetiger. Het eerste kwartier hebben ze hier optimaal van geprofiteerd. SOS heeft nog wel geprobeerd terug te vechten maar dit lukte pas na 20 minuten.
Vanaf dat moment hebben de scheidsrechters een cruciale rol gespeeld.
Dit seizoen hebben de mannen uit Den Haag veel commentaar gehad in de nieuwsuitingen op dit prikbord. De scheidsrechters zullen dit vast hebben meegekregen. Maar dit koppel was duidelijk bevooroordeeld en Waspiks getint het veld opgestapt. Iedere bal die je tegen kunt bedenken, werd ook tegen gegeven. De mannen uit Den Haag verkeerde niet in goede doen en waren afgereisd met de selectie die niet geblesseerd of op vakantie waren. Slechts 2 wissels. Na 10 minuten viel de cirkelloper van de mannen uit Den Haag uit. De wedstrijds moest dus worden uitgespeeld met 1 wissel.
Des al niet te min hebben de Haagse mannen de wedstrijd zelf weg gegeven. Als je 5 penalty's mis en 7 break outs dan verdien je het ook niet om te winnen. Als je daarbij opteld dat er 2 scheidsrechters bij lopen die eigenlijk een rood shirt hadden moeten dragen is het plaatje compleet, Een wedstrijd 9 tegen 7 kun je niet winnen.
Toch wil ik ook toegeven dat Witte ster terrecht gewonnen heeft. Ze hadden het betere van het spel en waren feller. Dus terrecht gewonnen.
Jammer dat er tijdens deze wedstrijd geen rapporteurs aanwezig waren, dan hadden deze mannen het komende weekend zeker niet mogen fluiten.
Deze uitslag zal er wel voor zorgen dat de laatste 2 spelronde op het scherpst van de snede gespeeld zullen worden gespeeld.