DSO Dames 1 richting Hoofdklasse??

• Realist_in_Breezand

In het Noord Hollands dagblad van afgelopen maandag stond een interview met dhr Swikker over dat DSO dames 1 mee zou kunnen draaien in de hoofdklasse.

Het is een team met jonge meiden die kampioen zijn geworden in de 1ste klasse afdeling Noord Holland Noord.

Dus zonder een wedstrijd in de Promotieklasse en Regioklasse gespeeld te hebben denkt hij met deze dames de hoofdklasse aan te kunnen.

Realistisch of veel te ambitieus?

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden?

• dusss

Is dit stuk ergens terug te lezen op internet toevallig? Ben er wel benieuwd naar…

Ik ken het team van DSO niet, dus daar kan ik niks over zeggen. Maar het is inderdaad raar om te zeggen dat je een bepaald niveau aan kan wat 3-4 klassen hoger is. Of heeft ie het gezegd in de trant van: Als we zo doro blijven groeien, kunnen we over een aantal jaar het niveau van hoofdklasse aan?

• toeschouwer

Als je in de 1e klasse je wedstrijden met maar 2/3 doelpunten verschil wint denk ik niet dat je klaar bent voor de hoofdklasse.

Het is idd een erg jong en leuk handbalspelend team maar hoofdklasse is te hoog gegrepen

• krant

DSO is een erg leuk, snel en goed op elkaar ingespeeld team. Zoals ook al te lezen viel in de krant is dat ze fysiek niet sterk genoeg zijn.

Het is dus niet realistisch.

• Realist_in_Breezand

Het stuk is niet op internet te lezen, maar hieronder het stukje waar het om gaat:

Trainer Mathieu Swikker kijkt alweer vooruit. ,,aan het begin van dit seizoen had ik al een verzoek bij de bond neergelegd om in de promotieklasse te mogen spelen. Dat is echter afgewezen, we moeten eerst naar de regioklasse, waar ook JHC in speelt“. Vertrouwend op de vaardigheden van zijn team, denkt Swikker zelfs al aan een hogere klasse. ,,In de hoofdklasse verwacht ik dat wij ons ook best staande kunnen houden”.

Volgens mij moet je eerst door de promotieklasse heen voordat je in de regioklasse komt en niet andersom?

• ..

haha ja ik heb het ook gelezen! Hoe stond het er nou dat ze van ze vorig jaar jaar al hadden aangevraagd om in de promotieklasse te mogen handballen, maar dat dat niet mocht van de bond (ze spelen nu dus 1e klasse) en dat ze volgend jaar wel richting hoofdklasse kunnen. Er stond ook nog dat ze komend seizoen in de klasse komen bij JHC die regio klasse speelt. Volgens mij gaat het rijtje 1e klasse, promotie klasse, regio klasse en kun je echt niet zomaar de promotie klasse overslaan! Of de coach/trainer is niet zo slim of de krant maakt er een potje van ..

• handbalfan

zeer ambitieus, zoals in meerdere stukjes die de heer Swikker dicteert. Ik denk dat wie goed naar deze groep kijkt al heel gauw de beperkingen van zijn selectie ziet (behalve hijzelf dan). Met dit stukje laat hij zien totaal geen besef van realiteit te hebben (of van de volgorde van de klasses die naar de hoofklasse moeten leiden).

• Hoofdklasse_ speelster

Laat ze in de hoofdklasse, dan hebben wij alvast 4 punten te pakken!

VVW 2 heeft laatst nog dik van DSO gewonnen, dus ik begrijp niet zo goed, waarom Mattieu denkt dat ze hoofdklasse kunnen spelen???

• blaaskaak

als B-team waren ze goed. Dus dan kan je zo de hoofdklasse in. hahahaha!>:D<