koppels scheidsrechters

• jaap

beste spelers en speelsters

ik heb nu paar wedstrijd gezien in de 2 de klasse en 1ste klasse en regio klasse,en wat me heel erg op valt is

dat de koppels die 1ste en 2de klasse fluiten een stuk beter fluiten en meer zien en meer de regels toepassen

dan de koppels in regio klasse b.v het lopen niet zien,armpakken op cirkel en in de hoek wel vrije bal geven maar voor de rest niks na mijn weten is dat gewoon 2 minuten en 7meter koppels regio?????eerst de arm na voren speler wegduwen is nog steeds aanlopen koppels regio klasse(niet alle koppels he maar die ik gezien heb wel)

en ik zie veel oudere koppels heb ik niet veel moeite mee maar wel dat ze tempo niet kunnen bij houden er is zelfs koppel wat wedstrijd stil legt om tewisselen van helft???? en dat 7x ofzo heel vreemd?

en waarom fluiten steeds de zelfde koppels in die klasse terwijl er veel goede koppels lager fluiten??

miss vriendjes politiek ??? en waarom sollisten fluiten in regio klasse en jeugddivisie A terwijl de betere koppels een 2de klasse wedstrijd krijgen??? heel vreemd

wil graag jullie mening als jullie die willen geven dan???

miss ook iemand van nhv scheidsrechters of bond zelf

bijvoorbaat dank

gr jaap

• Keeper

En dat Jaap, vragen wij ons al jaren af, dit komt waarschijnlijk omdat het NHV geen systeem heeft om haar scheidrechters goed te beoordelen, zodat de beste scheidsrechters (op dat moment) ook de “betere” wedstrijden fluiten. Als ik “uit form” ben, om wat voor een reden ook, dan weet ik dat ik minder speel min. krijg, echter dit schijnd bij de scheidsrechters niet zo te werken, daar gaat het meer om de status, en de mensen die je ken.

• Beoordelaar

Beste Jaap,

ik weet nie waar jevandaan komt, maar in Zuid-Holland wordt 2de klasse , 1ste klasse en dames regio C en Haj bijna niet meer door koppels gefloten, met alle narigheid vandien.

Bij jou zijn er dus nog genoeg koppels, wees er zuinig op, voor je het weet zit je in dezelfde situatie.

In Zuid-Holland vraagt ook iedereen zich af hoe dit gekomen is!

Gevolg is wel dat mensen afhaken terwijl ze eigenlijk de uitdaging om te gaan fluiten moeten aangaan.

• scheids

het heeft zeker te maken met vriendjespolitiek. heb ik zelf ook al jaren last van. ze vinden je wel goed genoeg en de rapporten die je dan zo af en toe dan krijgt goed zijn maar niet hoger mogen fluiten omdat je bv ook nog speelt. Fluit wel regio maar het niveau tussen bv hoofdklasse en bovenkant regio klasse verschilt niet zoveel vind ik.

• brabo

en dan zijn er ook nog scheidsrechters die regio fluiten en dan 1 minuut voor tijd binnen komen niet warm lopen en dan het tempo ook niet bij kunnen houden

jammer

maar van de andere kant toch wel blij dat er koppels zijn zodat we toch nog kunnen spelen

• moaningmhyrtle

quote : waarom sollisten fluiten in regio klasse en jeugddivisie A terwijl de betere koppels een 2de klasse wedstrijd krijgen

ik heb geen idee, ik heb vanochtend jeugddivisie gefloten en ik heb hier geen antwoord op.

het enige dat ik kan bedenken is dat ik koppel en hoofdklasse heb gefloten en daarom zo een wedstrijd krijg.

quote : en dan zijn er ook nog scheidsrechters die regio fluiten en dan 1 minuut voor tijd binnen komen niet warm lopen en dan het tempo ook niet bij kunnen houden

jammer

maar er zijn er ook genoeg die om half tien moeten fluiten, een uur van te voren aanwezig willen zijn, maar er al van uit gaan dat de sporthal toch nog niet open is en dus om 8:55 alsnog voor een dichte deur staan.

misschien kun je een keer tegen die scheidsrechters die wel op tijd zijn, warmlopen en wel het tempo bij kunnen houden, zeggen dat je het fijn vindt dat iemand zo bezig is met zijn sport.

negativiteit is altijd veel makkelijker dan positiviteit.

• beoordelaar

Wacht maar af, over enige tijd krijgen jullie ook een solist, gevolg is dat ook dan spelers afhaken. Probleem is dat een solist niet alles kan zien, overigens hebben koppels dit probleem ook, maar dat is dan weer niet zo'n probleem, maar een solist gaat wel sneller op zijn bek, waardoor hij sterker in zijn schoenen moet staan en vaak zijn dit de oudere mannen. Een beetje solist in Zuid-Holland die zich niet gek laat maken, is al snel richting de 70 jaar. Voor hen is dat natuurlijk erg leuk, maar het klopt van geen kanten.Deze heren fluiten dan Hs 1ste klasse en Ds.Reg.C.

Niet dat ze dat slecht doen, maar het is gewoon niet goed. In de hoofdklasse fluiten diverse koppels die het slechter doen dan deze solisten, 60+ hebben we het nog steeds over, hoe erg het ook is. Dus doe er wat aan.

• wasbaer

Bijgaand een voorbeeld uit mijn kort wedstrijdverslag van de heren scheidsrechters in de regioklasse B en hun voorbereiding :

Scheidsrechters krijgen een goede voldoende maar toch een opmerking over hun voorbereiding. Ze komen 13 minuten voor aanvang binnen in de hal (ze moeten zich dan nog omkleden), hebben geen warming up, controleren geen pasjes en vragen heel serieus aan de coach van Loreal of deze wedstrijd nog van belang is in de deze competitie (= degradatie duel) ??. Maar goed dat loreal en blerick het wel serieus namen

• beoordelaar

Onbegrijpelijk,

als je zorgt dat je 1 uur van tevoren aanwezig bent, kan je ook makkelijk een vertraging op de weg ondervangen. Files etc. Bovendien behoor je toch een fatsoenlijke voorbereiding te hebben. De stand, de uitslag van de vorige wedstrijd, de sites van beide verenigingen met de gastenboeken. Of ben ik nu aan het doorslaan?

Voor mij is dit de normaalste zaak van de wereld, maar ook ik zie dat er velen anders over denken. Je zou kunnen verwachten dat Reyer L. en consorten daar toch iets aan kunnen doen, maar ik constateer dat dit geen prioriteit heeft. Gewoon aanmodderen en de opleiders van scheidsrechtrs lossen het wel op.

Bovendien komt er in seizoen 2011-2012 de herindeling, waardoor er per saldo 2 poules minder zijn, dus hebben we op landelijk niveau ongeveer 12 koppels per week minder nodig hebben, dus is het probleem plotseling niet zo groot meer.

• worlds best referee

Even voor de duidelijkheid, Reyer doet niet de indeling in de regioklasse. Dus niet iemand ergens van betichten waar deze part noch deel aan heeft he…