voorspelling heren eerste divisie ronde 23

• Johan 14

Internos - Venus Nieuwegein

Vorige week behaalde Internos een onverwachte zege uit bij de Lions met een zeer smalle selectie, maar met heel veel beleving. Lukt het ze om dat twee keer achter elkaar te brengen? Kleine overwinning voor de thuisploeg.

TB Europe MHV - Vos Investment Lions 2

MHV gaat thuis de Lions pakken, met miniem verschil.

Red-Rag Tachos - DSS

Strijd der degradanten. Tachos pept zich op en haalt belangrijke punten.

AHV Swift - White Demons

Ruime overwinning voor bijna kampioen Swift.

Pals groep E&O 2 - Hercules

Hercules zal in het spoor willen blijven van Swift en dat gaat ze ook lukken. Overwinning voor de Hagenezen.

Eurotech Bevo 2 - Kras Volendam 2

Duidelijk, ruime overwinning voor de reserves van Bevo.

FIQAS Aalsmeer 2 - PSV

Spannende pot. Ploegen zijn aan elkaar gewaagd. Ik gok op een gelijkspel.

• zodan

Internos blijft voor mij onvoorspelbaar. Ik denk niet dat ze winnen.

MHV kan thuis denk wel winnen.

Red-Rag Tachos - DSS

Tachos was vorige week wel erg matig, wat een verschil met het begin van het seizoen! Ik denk dat DSS wint.

AHV Swift - White Demons

Swift wint en is bijna kampioen

E&O lijkt thuis sterker maar hebben naar ik begrijp erg veel blessures. Hercules zal dus gaan winnen.

Bevo 2 is niet zo heel sterk dit jaar. Volgens mij kan Volendam best winnen, toch gaan ze dat niet doen!

FIQAS Aalsmeer 2 - PSV

Aalsmeer kan denk ik best om gaan met de dekking van PSV, ik denk dat ze gaan de eindhovenaren gaan verslaan.

Dan even vooruitlopen op de nacompetitie, kunnen jullie even aangeven of ik de regels goed heb?

Nieuwegein, Swift, en Hercules hebben een periode. Swift wordt kampioen, deze periode wordt dan overgenomen door de club die het hoogste staat op de ranglijst.

Wie is favoriet voor de vierde periode. Ik denk PSV. Als PSV die wint dan haalt Internos waarschijnlijk de nacomp. door de ranglijst. Het kan natuurlijk ook dan een ander de vierde periode wint. Dan haalt PSV de nacomp. door de ranglijst.

Ik dnek echter dat Nieuwegein, Hercules, PSV en Internos de nacompetitie gaan spelen.

Denkt iemand bij bv. TB Europe MHV, White Demons, Red-Rag Tachos of DSS daar anders over?

• demillssemoker

Ik denk inderdaad dat je de nacompetitie goed hebt voorspelt:)-D

ik vind dit ook wel de ploegen die er in thuis horen.

groeten uit Mill

• Jozef

Ja internos onvoorspelbare ploeg, voor nieuwegein weinig meer te halen in de reguliere comp dus die gaan lekker potje ballen en winnend afsluiten!!!

mhv wint thuis van de lions!!

Red-Rag Tachos - DSS

Tachos gaat toch wel winnen ze moeten wel.

AHV Swift - White Demons

Euhhhh swift lijkt mij……..

E en O heeft idd de nodige personele problemen en denk dat hercules makkelijk de punten pakt om volgende week toch nog een poging te doen swift onrustig te maken.

bevo2!!!!!!!!!!

FIQAS Aalsmeer 2 - PSV

Mooiste pot qua handbal denk ik van dit weekeinde, denk wel dat aalsmeer uiteindelijk met een puntje of 4 gaat winnen.

• Tjonge

Internos speelt nog volop om een betere rangschikking te hebben als MHV. Het gaat is 5 punten maar het programma van Internos is niet het makkelijkste. Nieuwegein gaat zich herstellen en weet de winst mee te nemen.

MHV gaat het gaat verkleinen tov Internos. De Lions spelen een slechte en matige 2e competitiehelft. Ook in Mill geen kans voor deze leeuwtjes. Kunnen weer terug naar het dipe zuiden met Canton.

Red-Rag Tachos - DSS

Pakt Tachos de laatste strohalm. Tachos nog een wedstrijd tegoed. Erwin Jansen gelooft er nog in en gaat zorgen dat er een overwinning tegen DSS uit rolt. Hiermee behoudt Tachos de druk op de 2e teams van Volendam, E&O en Bevo…

AHV Swift - White Demons

Swift bijna kampioen. White Demons heeft zich door de overwinning van vorige week op het slappe E&O2 nagenoeg veilig gespeeld. Geen spannende wedstrijd! Swift zal winnen… weliswaar lastig let maar op! Misplaatste arrogantie… 2 verschil! Ik zeg ook maar wat… moet toch blijven hopen maar moet concluderen dat Swift de sterkste is dit seizoen.

Aangezien Tachos gaat winnen wordt het voor E&O ook lastig. E&O heeft volgende week dan nog wel DSS op het programma.. maar E&O zal alles op de heren 1 zetten. Dit kan als consequentie hebben dat het tweede team na een seizoen al weer terug vliegt naar de hoofdklasse…

E&O zou bij winst op Hercules nagenoeg veilig kunnen zijn. Hercules gaat voor de tweede plaats. Alhoewel dat na het behalen van de derde periode ook geen zak voorstelt ofdat je nu 2e of 3e wordt. In de nacompetitie begint alles weer op 0.

Ook Bevo kan bij winst zich veilig spelen. Volendam ziet door het verlies dit weekend op de jonge ploeg van Bevo Tachos toch weer dichtbij komen. Ook Bevo heeft nog een wedstrijd tegoed tegen Hercules. Wanneer wordt deze overigens gespeeld. Had toch al lang kunnen gebeuren?? Neigt in de laatste fase naar competitievervalsing.

FIQAS Aalsmeer 2 - PSV

Ook een wedstrijd wat er niet meer toe doet. PSV een uitstekend 1e jaar in de eerste div. Verliezen dit weekend overigens wel van AAlsmeer. PSV gaat hoge ogen gooien in de nacompetitie. Zeker nu ze versterkt zijn met dhr. Blom. PSV gaat de nacompetitie winnen… temeer omdat Hercules de goede serie niet vol kan houden.

Zal Tachos het nog redden? Of stort het Brabantse Tob handbal helemaal in elkaar??)

9 Eurotech Bevo 2 21-16

10 White Demons 22-16

11 Pals groep E&O 2 22-14

12 Kras Volendam 2 22-13

13 Red-Rag Tachos 21-9

14 DSS 22-4 (al gedegradeerd)

• #5 - Harry

Eurotech Bevo 2 - Hercules, indien Bevo veilig staat en Hercules zeker is van nacompetitie zal deze wedstrijd misschien niet meer worden gespeeld (?). Is dit dan wel eerlijk? In de eindfase van de competitie een wedstrijd minder gespeeld t.o.v. Nieuwegein, PSV, Internos (zij spelen toch wel nacompetitie?)…

• Hercules

Aanstaande donderdag wordt de wedstrijd BEVO2 - Hercules gespeeld. Dus geen problemen!

• Waarnemer

Welk voordeel heb je dan als je , weken van te voor de nacompetitie , 3 kwartier minder hebt gespeeld ??

• #4 - Barry

Nieuwegein toch een tik en wat zaken om een jaartje aan te werken/bouwen gekregen de vorige week. Internos zin om de lage banken weer eens wat spelvreugde te bieden. Er van uitgaande dat Kersten id voorbereiding op de nacompetitie de jonge jongens wat meer minuten gunt, gok ik op een kleine overwinning voor de thuisploeg op een beter Nieuwegein.

Lions toch iets te onervaren en aanvallend te weinig daadkracht, vandaar ook verloren van Internos - dat profiteerde van de aanvallende fouten van de Lions de vorige week. Uitwedstrijd in Mill biedt ook geen aanvallend handbalplezier, dus puntjes voor het sambahandbal (en dat is niet uit Zuid-Limburg).

Red-Rag Tachos - DSS

Tachos voor de laatste strohalm, DSS voor de lol. Tenzij Erwin Janssen een uitzonderlijke dag, wint het spelplezier, bij Tachos zit de aanvallende kracht op krukken op de tribune.

AHV Swift - White Demons

De Arnhemmers hebben de titel nu zo goed als wel binnen, tegen de witte Demonen zullen hun perspectieven niet veranderen.

Op zondag, minder leuke uitwedstrijd. Toch zal Hercules Swift geen cadeautjes willen geven met het oog op de wedstrijd het komende weekend. Wordt pittig - maar net genoeg voor de gasten. E&O op degraderen?

Oei oei oei, voor beide tweede teams een belangrijke pot. Thuisvoordeel geeft de doorslag, Volendam 2 valt toch tegen dit jaar.

FIQAS Aalsmeer 2 - PSV

Aalsmeer zo goed als veilig, PSV trekt er nog even aan. Doelpuntje of 5 verschil voor PSV.

@ Harry, goed dat je er weer bent.

@ allen, veel plezier van 't weekend.

• #5 - Harry

Dankje, Barry.