“De toekomst van het NHV; samen de uitdagingen tegemoet!”

• barbamamma

Eerst staat er op de site dat tijdens een informeel overleg is besloten dat de geplande bondsvergadering op 27 maart niet doorgaat en nu komt het bondsbestuur met de mededeling dat ze de verenigingen in de regio gaan bezoeken om hun te informeren over het Meerjarenbeleidsplan 2009-2012. Natuurlijk is het mooi dat we een MJBP hebben aangenomen, maar in dat plan staat geen enkele financiele onderbouwing. In het MJBP geeft men aan dat dit dient te gebeuren in de jaarplannen.

Het bondsbestuur heeft tijdens dat informeel overleg waarschijnlijk geen draagvlak gekregen voor hun jaarplannen en de daarbij behorende forse contributieverhoging. Ze zoeken dus nu steun bij de verenigingen om op die manier hun plannen door te drukken.

Ben je dus tegen de forse contributieverhoging (in sommige leeftijdscategorieen meer dan 100%) laat dan in ieder geval je stem horen tijdens de ronde door het land.

Houdt de handbalsport betaalbaar !!!! Maak het mogelijk dat we een leven lang kunnen sporten in de meest dynamische teamsport ter wereld.

• Voorstander

HEEL AARDIG ALLEMAAL Oproepen tot onrust etc. Uiteindelijk doet het NHV niets anders an het uitvoeren van hetgeen in gezamelijk overleg is besloten

Contributieverhoging Dat is een keuze die het huidige bestuur maakt. Het optuigenen van de Topsport de stimulans van de breedtesport, hoe doe je dat, waarmee etc etc. Als je het aan 20 mensen vraagt krijg je twintig meningen. Dit bestuur is door ons gekozen en kiest dus voor een weg zoals zij dat zien. Logisch toch. Als je het er niet mee eens bent kan dat en dan zorg je ervoor dat het bestuur niet herkozen wordt door gebruik te maken van de reguliere middelen.

Het zijn altijd dezelfde die de boel opkloppen en stemming maken. Gelukkig vertegenwoordigen zij geen meerderheid.

• barbamamma

Voorstander

Het bondsbestuur is het beleidsmakende orgaan, het bondsbureau het uitvoerende orgaan, het NHV zijn wij met z'n allen.

Wat is er dan in gezamenlijk overleg besloten?

• voorstander

Het Meerjarig Beleidsplan. Door hiermee akkoord te gaan geef je het bureau de ruimte om een bepaalde richting in te gaan. Moet inderdaad de financiering wel transparant zijn Daar heb je gelijk in. Maar de denkrichting is nu eenmaal vastgelegd. Als er dan uitwerkingen komen van de ingeslagen weg kan je hoogstens kritiek hebben op de uitwerking maar niet op de algemene lijn.

• barbamamma

Ik vind de richting ook niet verkeerd, maar ik heb het alleen over de forse contributieverhoging die men wilde doorvoeren.

Niet alleen voor het jaar 2010, maar ook voor de volgende jaren.

Zoals ik al zij laten we handbal betaalbaar houden.

• cirkel

Voorbeeld: in MJBP staat HandbalAcademie Mannen

Ik kan echter nergens een fin. onderbouwing vinden tot 2012.

Wordt dit dan weer in 2012 uitgelegd middels (weer) een extra verhoging uitgelegd als: Ja, maar daar hebben jullie in 2010 mee ingestemd!"

Worden tijdens die regiobijeenkomsten ook de reële fin. consequenties voorgeschoteld?

Het lijkt mij logosch dat als je “plannen” wilt verdedigen je een discussie op basis van gelijkwaardigheid voert.

Dat wil zeggen: alle partijen beschikken over de zelfde informatie, dus ook financieel) om juiste beslissingen te kunnen nemen.

We kunnen de geschiedenis niet veranderen, maar er wel van leren…..

• Oude kenner

Het Meerjaren Beleidsplan is opgesteld in een periode dat nog niet was te voorzien dat de economische crisis zo'n enorme impact zou hebben. Bovendien valt te vrezen dat het ergste nog moet komen. Onze toekomstige regeerders staan voor megabezuinigingen die ons allemaal hard zullen treffen. Veel sportverenigingen hebben nu al grote moeite om de financiële eindjes aan elkaar te knopen. De inkomsten vallen terug (lagere kantineomzetten, lagere gemeentelijke subsidies, (veel) lagere sponsorgelden en de kosten stijgen (hogere zaalhuren). Dat zal allemaal nog veel erger worden!!

Domweg het Meerjaren Beleidsplan uitvoeren omdat het nu eenmaal is aangenomen, kan/zal funeste gevolgen hebben voor een (groot?) aantal handbalverenigingen. Het zou van visie van het bestuur getuigen om het Meerjaren Beleidsplan opnieuw door te rekenen, er een gedegen en toetsbare financiële onderbouwing/begroting aan te hangen en een en ander opnieuw aan de verenigingen voor te leggen. Die moeten de bedragen ophoesten. Daar gaat wellicht een aantal maanden over heen. Ondertussen zullen onze regenten snode plannen hebben gesmeed om de giga tekorten te dempen en zal er dus meer duidelijk zijn over de financiële haalbaarheid van de Plannen. Ja, dat betekent uitstel, dat is dan maar zo!

@Voorstander: opkloppen en stemming maken? Een beetje aanmatigend, vind je eigenlijk zelf ook niet, als je jouw stukje terug leest? En wie vertegenwoordigen er geen meerderheid? Wellicht behoor jij zelf tot een van de weinige verenigingen die direct al garen bij spint bij de Plannen? Wie in de sporthallen zijn oren te luisteren legt -en dat doe ik- hoort toch heel veel andere reacties. Zowel van bestuursleden als van “gewone” handballers.

• realist

Ik zou zeggen stop de discussie via dit forum en kom gewoon naar een van de bijeenkomsten. Doe daar je zegje, spreek je verontrusting uit of laat je steun horen.

Elkaar hier de Zwarte Piet toespelen helpt niet en geeft alleen maar onrust..

Voer een open discussie op een van de bijeenkomsten. Wellicht dat we elkaar daar tegenkomen en een goede weg kunnen vinden.