Hoofdklasse B Uitslagen (17) + voorspellingen (18)

• Jean United

Bij deze dan het wedstrijdverslag van V&L - Ventura:

V&L begon onrustig aan de wedstrijd, maar nam toch een twee doelpunten voorsprong (6-4) na 9 minuten. Hoewel V&L normaal gesproken acteert vanuit een sterke dekking, was de ploeg in de eerste helft zoekende naar de juiste basis. Vooraf was duidelijk waar de kracht van Ventura zou liggen, maar toch kon de lange midden-opbouwer van Ventura blijven aanleggen zonder ook maar aangeraakt te worden door een speler van V&L. V&L had het aanvallend aan zichzelf te danken dat men na 20 minuten spelen niet op een 11-4 voorsprong stond. Men gooide 2 handen vol aan open kansen mis, voornamelijk vanuit de linkerhoek, maar daarbij moet wel gezegd worden dat de keeper van Ventura een hele hoop knappe reddingen verrichtte!! Los daarvan ben ik van mening dat je een open kans gewoonweg erin moet schieten, ook al staat daar een keeper tussen de palen. Ventura bleef goed rondspelen en wisselde hun lange linkeropbouwer voor een (“kleinere”) (naar mijn mening) veel betere en completere schutter en ook deze mocht uit alle hoeken en standen aanleggen en vuurde de ene na de andere bal in de kruising. Ondanks dat de dekking van V&L op dat moment veel beter stond, ging het ditmaal mis bij het andere sterke punt van V&L: de keeper(s). Er werd de gehele wedstrijd geen extra bal gepakt en V&L speelde alsof het de bui al zag hangen. Ruststand 15 - (14)13 in het voordeel van V&L. In de tweede helft gaf V&L de wedstrijd compleet uit handen. Het duurde 9 minuten (!!) voordat V&L voor de eerste maal het net trof achter de voortreffelijk keepende man bij Ventura. De “jonkies van V&L” konden de druk niet aan (dit zagen we al eerder bij Dios-Uit) van een belangrijke wedstrijd en lieten het afweten. Daarbij kwam de totale “off-day” van de normaal toch wel sterke keeper van V&L die waarempel nog zo stom was om een break tegen een speler van Ventura aan te gooien, waarna hij vervolgens in eigen doel viel!! De coach van V&L probeerde het tij nog te keren door wat “oude garde” het veld in te zetten, dit besliste namelijk in de uitwedstrijd wèl de wedstrijd, maar na 3 aanvallen waren daar de kolen ook al bij op en stond V&L al achter met 2 doelpunten. V&L gaf nog wat tegengas en kwam gelijk in de 29e minuut! Ventura schiet zich vervolgens weer makkelijk op voorsprong en dit ontspint zich een waar spektakelstuk wat V&L zich compleet mag aanrekenen. Met 1 man overtal en nog 20 seconden op de klok, is het de linkeropbouwer van V&L die vanuit een systeem het eerste schot lost op het doel van Ventura. De keeper stopt de bal, maar komt vervolgens terug in de handen van de rechterhoek, deze passt hem vervolgens snel door naar de inkomende rechteropbouwer van V&L die VRIJ vanaf de 6-meter mag invliegen om vervolgens recht tegen de keeper van Ventura aan te schieten. De (alweer) terugkomende bal komt nu in handen van de linkerhoek-speler van V&L die door tijdsgebrek het nog maar eens probeert vanuit een kleine hoek, maar alweer een goede redding van de keeper. Ook deze bal komt terug richting de cirkelloper van V&L, maar deze wordt nog lichtjes getoucheerd door een speler van Ventura, maar de scheidsrechters (de heren Daems en van Rooy [toch zeker de minsten!!) die deze wedstrijd al geweldig floten) geven de heren van V&L terecht nog een vrije worp i.p.v. een 7-meter. Deze wordt uit stand in de muur geschoten en Ventura viert alsof ze het kampioenschap hebben binnengehaald. Een mooie wedstrijd, waarbij een gelijkspel denk ik terecht was geweest, maar het publiek de terechte winnaar was. Zij werden niet getracteerd op een hoog niveau, maar een wedstrijd waarbij het wel spannend bleef van begin tot eind! Ventura pakt de punten mee en neemt (voor even) de koppositie over van V&L, die met nog steeds 1 wedstrijd minder gespeeld, alles in eigen hand hebben.

@ twee: Hoezo arrogantie van V&L, is hier dan al eens eerder sprake van geweest?? Idd bizar dat V&L in eigen huis verliest, maar dit staat los van de kwaliteiten van Ventura. Goede complete ploeg, die met de lange midden-opbouwer en de 2 verschillende type opbouwers op de linkerflank een paar goede schutters in de gelederen hebben. Het team is uitgebalanceerd en blijft denk ik een moeilijk te kloppen ploeg de komende wedstrijden als men hier defensief tegen speelt. Los daarvan heeft de ploeg alles niet meer in eigen hand en is men afhankelijk van een misstap van V&L. De vraag is of zowel V&L als Ventura met deze druk kan blijven omgaan. We hebben Dios en Quintus 2 ook al zien bezwijken onder de druk…een mooie verrassende competitie, dat mag wel gezegd worden!!

De voorspellingen van aankomende week:

Gemini - Hellas 3

Gemini wint van Hellas 3. Zijn conditioneel iets sterk en zijn gewoonweg iets sterker dan Hellas 3.

Sittardia - Regioteam CAD2M

Leuke pot voor het aankomende weekend. Helaas blijft Sittardia thuis toch een moeilijk te kloppen ploeg en is CAD uit gewoon niet sterk genoeg om de punten mee terug te nemen. Sittardia wint met 5 verschil!

Jawasport/Ventura - Atomium'61

Ventura heeft geen kind aan Atomium en schiet ze af met 12 verschil.

Wings - SOS-Kwieksport

SOS vecht voor de laatste strohalm, maar Wings thuis zijn haast geen punten te krijgen. Ventura gaat het hier ook nog lastig krijgen. Wings wint!

Witte Ster'75 - V&L

V&L beleeft hier een moeilijke zondagmiddag in de Gewassen Piemel. Het verlies voor het kampioenschap in de regioklasse B 2 jaar geleden staat nog op het geheugen gegrift en het verlies tegen Ventura thuis heeft het vertrouwen van de ploeg een aardige deuk opgeleverd. Als Bruine Anjer bij de les is kunnen ze hier een mokerslag uitdelen aan de mannen uit Geleen. Daarentegen, als V&L zich gewoonweg herpakt heeft de ploeg veel meer kwaliteit dan Bruine Anjer en pakken ze hier een overwinning van 4 doelpunten.

DIOS - v.d. Voort/Quintus 2

Toch wel de “topper” van dit weekend in deze klasse. Alhoewel ik eigenlijk al een overwinning van Dios voorspel en me duidelijk lijkt. De mannen van Quintus kunnen zonder een halve pot hars op de bal geen deuk in een pakje boter schieten, als we kijken naar de vorige wedstrijd bij Ventura, en in de ballonhal van Dios is het snelle spelletje van Quintus niet veel waard. Als Dios niet weer ee Off-day heeft zoals tegen Sittardia houden ze hier gewoon de punten in eigen huis. Vanwege het spelen op zondag zal Quintus waarschijnlijk wel met de volle mep aantreden en de wedstrijd zeker niet onderschatten. Het kan een leuke pot worden, waar een verassing mogelijk is! Toch de punten voor Dios in eigen huis.

• Sjeb

Waarom blijven mensen toch maar zeggen dat quintus op zondag compleet kan aantreden? 1e en 2e ploeg staan vast en er worden amper spelers uit het 2e gebruikt in het 1e en andersom…

• alex

mooi verslag van V&L - Ventura

volgende week winnen

gemini

sittardia

ventura

wings

v&l

quintus

• duhh

Gemini - Hellas 3

Hellas toch duidelijk de zwakste schakel van de competitie. Toch dicht ik ze hier een kans toe, aangezien Gemini zwaar afhankelijk is van hun afstandskanon. Als ze erin slagen deze speler uit te schakelen zou het kunnen. Ik verwacht toch wel de overwinning voor Gemini.

Regioteam afgelopen weekend een flink pak slaag gekregen van Dios. Denk niet dat ze uit de spiraal zullen stappen en hier punten kunnen pakken. Sittardia een stuk sterker.

Ventura is bezig aan een erg knappe reeks. Hoewel het uiteraard nooit aan de schiedammers ligt :) Hebben ze zichzelf wel in een erg lekkere positie gezet aangaande promotie en eventueel kampioen. Ik verwacht dat Ventura hier hun reeks voort zullen zetten en een redelijk gemakkelijke overwinning over de streep trekken.

Wings - SOS-Kwieksport

Zou geen probleem mogen zijn voor Wings. Als ze Sos niet onderschatten en zich niet uit het spel laten halen moet hier een overwinning te boeken zijn.

Witte Ster'75 - V&L

V&L zal hier moeten laten zien het kampioenschap te willen houden. Ze krijgen nog een redelijk zwaar programma en mogen hier geen punten verliezen. Voor Witte Ster staat er niet zo heel veel meer op het spel. Ik verwacht een verassend ruime overwinning voor de mannen uit Geleen.

De 2 achtervolgers voor de promotieplek. Mogen eigenlijk allebei geen punten verliezen willen ze bij Ventura in de buurt blijven. Ik zou mijn geld op Dios zetten ivm met het thuisvoordeel. Hoewel de vorm van de dag hier doorslaggevend zal zijn.

• Gast

Heeft iemand het wedstrijdsverslag van de wedstrijd Atonium - Wings. 33 - 23???

• duh

Misschien dat er spelers niet mee gedaan hebben vanwege de rode kaarten die in de afgelopen weken gegeven zijn.. Volgens mij hadden ze minimaal 4 rode kaarten nog open staan.

• duhh

Waarschijnlijk heeft Wings van zichzelf verloren en werd er met een niveau-strandbal gespeeld.

T zal iig niet aan Wings hebben gelegen.

• lars

De finale in de hoofdklassen gaat beginnen.

De druk licht nu bij V&L!

Mogen die trouwens wel promoveren door hun combinatie team in de 1ste divisie?

• abc

nee dat mogen ze niet..

• Gast

Gemini - Hellas 3

Dit zal geen gemakkelijke partij worden. Hellas 3 zal alles uit de kast moeten halen als ze degradatie willen ontlopen. Uiteindelijk denk ik dat Gemini toch aan het langste einde zal trekken.

Sittardia wint. CAD momenteel niet in aller grootste doen, maar toch een enorm spannende pot.

Gemakkelijke pot voor Ventura. Gezien het spel van beide teams een walkover

Wings - SOS-Kwieksport

Een zaterdagavond wedstrijd die erom zal gaan spannen. Beide teams zullen alles geven wat erin zit. Uiteindelijk denk ik dat SOS-Kwieksport een nipte overwinning weet te boeken.

Gezien alle uitspattingen op dit forum beloofd het een wedstrijd met vuurwerk te worden. Spannend tot de laatste minuut.

Witte Ster'75 - V&L

V&L zal zich snel moeten herpakken. Indien dit het geval is wint V&L redelijk eenvoudig.

Wederom een pot die als een thriller kan verlopen. Dios thuis bijna niet te pakken. Zou het de mannen uit Kwintsheul lukken om daar de punten weg te kapen. Ik gok op een gelijk spel.

En moest ik toch een winnaar moeten aanwijzen dan zou ik toch het thuisvoordeel geven aan Dios.