Heren Regioklasse B zonder H.v.Blerick

• Wasbaer

Met 99% zekerheid spelen de Heren van Blerick volgend jaar niet meer in de regioklasse. De smalle selectie neemt na dit seizoen afscheid van 3 spelers, de begeleiding en trainer (wasbaer). Nieuwe begeleiding en de trainer zijn wel te vinden echter er is geen aanwas van nieuwe spelers vanuit de jeugd of extern en er blijft een groep over van 8 spelers. Dit is te weining en er moeten minimaal 5 spelers bij. Na jarenlang verblijf in de regioklasse (hoogtepunt was 1e divisie) neemt Blerick afscheid van de landelijke divisie. Er komt een samengaan met Heren 2, oud spelers die gestopt zijn ivm de reisafstanden / leeftijd, en komen uit in de 1e klasse limburg. Ondanks de stempel die we vroeger hebben hebben van “houthakkers”' ben ik van mening dat we vooral de laatste 2 jaar hebben laten zien dat we wel degelijk kunnen handballen middels een normale stevige manier van spelen. We hebben op dit moment enkele leuke jeugdige spelers die goed bezig zijn, hun tijd komt nog wel.

De heren van Blerick zullen hun sportieve plicht zeker blijven vervullen en we gaan er alles aan doen om niet rechtstreeks te degraderen. We willen heel graag afscheid nemen in stijl.

Misschien zijn er nog talentvolle spelers in de regio venlo / Noord-Limburg die dit nu lezen en zeggen ik wil wel hogerop dan zijn ze uiteraard van harte welkom. Vorig jaar hebben we al spelers gevraagd echter zonder succes. Wie weet komen er toch nog onverwachts aanmeldingen en kunnen we blijven handballen in de mooiste klasse van Nederland, de regioklasse B. De kans is helaas erg klein en we zullen reëel moeten blijven. Wij zullen in iedergeval de regioklasse missen.

• Poco-Loco

Mmh…

Best een zware beslissing, en ook een pijnlijke, lijkt me zo.

Ik snap de beweegredenen goed, al is er misschiens van beide kanten wat te zeggen.

Ook met die kleine selectie van 8 man, en enkele jeugdspelers kan het de moeite waard zijn nog een jaar door te gaan, en eventueel af te haken, of te stoppen na dat jaar. Dat zullen ook zij het mooist vinden, en daar leren zij ook het meeste van bij.

Echter is het ook wel te begrijpen dat je het de smalle selectie niet aan wilt doen om tegen degradatie te blijven handballen als er geen nieuwe aanwas bij komt. Je zit gewoon in een talentvolle regio, en er zijn meerdere teams daar die kapen op goede spelers.

Ik hoop voor jullie dat je het volhoud, en dat enkele goede spelers zich zullen aanmelden.

Jullie hebben inderdaad het houthakken losgelaten, ook al is daar nog vaak over nagezeurd op het forum. Vroeger was harder (houthakken) maar lang niet altijd onfair. Hard, maar duidelijk, zo zeg ik het maar. Het werd altijd geaccepteerd.

Succes, en we horen het wel!

• Helderziende

Wasbear,

Is dat niet wat vroeg om zo'n conclusie te trekken.

Ik bedoel er zijn waarschijnlijk meer teams met een kleine selectie (VHC bv) en er is nog tijd om andere spelers aan te trekken.

Spelers uit de eerste klasse ( bv explosion ) of spelers die bij Loreal tegen het niveau aanhangen zijn volgens mij wel over te halen om bij een club met een historie als Blerick te krijgen. Of zie ik het helemaal verkeerd ?

Ik zou het jammer vinden als je voortijdig (1 jaar voordat de regioklasse stopt) met Blerick moet afhaken. Voor Blerick maar ook omdat de klasse zo mooi is en je toch van iedereen kan winnen of verliezen.

sterkte een trouwe regioklasse supporter.

• Wasbaer

De selectie van 8 man is inclusief de jeugdspelers. Er is bij Blerick geen jongens A, B en C jeugd meer, alleen nog 1 D-jeugd team.

De samenwerking met Eksplosion is overwogen echter vanuit de Tegelse kant is er geen interesse en bij Loreal zit men ook niet al te ruim aan de heren kant.

We hebben gewikt en gewogen en het is inderdaad een erg moeilijke beslissing. In onze regio wordt de jeugd aangezogen door Loreal (fiets afstand over de brug) en in mindere mate Bevo (15 km). We hebben vorig jaar rond gekeken bij diverse andere verenigingen die 1e klas speler en hebben daar ook spelers benadert echter zonder succes.

Er zal een wonder moeten gebeuren willen we volgend seizoen genoeg spelers hebben en tjaa die zijn nog niet de wereld uit

• Poco-Loco

Sommige 2e klassen teams hebben ook nog wel goeie spelers lopen..

Wittenhorst ofzoiets?

• Peb

BSAC is ook een club met een aantal leuke spelers.

In jullie regio zijn er genoeg team die laag spelen, maar een paar uitschieters hebben..

Misschien een mogelijkheid?

• #5 - Harry

Daar zitten de echte verenigingsmensen, zij verlaten de club niet zomaar om naar een club als Blerick te gaan.

Wittenhorst promoveert overigens dit seizoen zelf naar de 1e klasse. Een goede prestatie van die selectie.

Ik denk dat het erg moeilijk voor Blerick gaat worden, hoe jammer ik dit ook vind! :-(

• Verenigingsman

Het is ook van Godlos om in een regio te werken van 15km waar 3 eredivisie teams acteren, twee 1ste divisie teams spelen en 3 regioteams. Heb je een speler die een beetje talent heeft wordt deze zonder de vereniging te benaderen naar een vereniging gelokt. Wij zijn trots als we mensen kunnen overdragen aan een eredivisie team ( de opleiding van jonge handballers is dan goed binnen zo'n vereniging) maar laat als eredivisie team wel even zien dat je met zo'n speler in gesprek bent. Dat is wel zo netjes en een vereniging kan zijn volgende jaarplanning/prognose hierop af stemmen.

Als je kijkt naar het ledenaantal in deze regio mogen we niet klagen. Loreal 500 leden, Bevo 400 leden, BSAC 300 leden en daar nog een drietal verenigingen omheen met allemaal een hondertal leden. Maar het kan en mag niet zo zijn dat een grote vereniging de kleine verenigingen de vernieling in helpt. Ik begrijp goed dat de eredivisie verenigingen kwaliteit willen waarborgen maar als deze spelers eenmaal weg zijn bij een dorpsvereniging zie je ze nooit meer terug. Of ze zijn als talent doorgebroken of ze zijn zo gedesilliusioneerd dat ze handbal aan de kant schuiven. En dan is er aan beide kanten geen winnaar.

Ik ben blij dat Bevo altijd netjes spelers en verenigingen benadert maar er is in het Venloose een vereniging die daar maling aan heeft. Ze noemen dat het Stedje van Lol en plezeer maar liever zou ik zien het Stedje van list en bedrog.

Zo, ik ben mijn frustatie kwijt.

• #5 - Harry

Dat is bij Bevo lang niet altijd anders ten opzichte van Loreal.

• Wasbaer

Bij Wittenhorst hebben we inderdaad 5 spelers benadert. Wel nadat we eerst het bestuur hadden ingelicht wat we gingen doen.

Echter ivm studie en op kamers zitten konden ze helaas niet.

Geloof me, we hebben goed rondgekeken in de regio maar het is erg moeilijk