Hoofdklasse B Uitslagen (16) + voorspellingen (17)

• Jean United

Dit weekend toch wel weer een aantal mooie uitslagen tot nu toe:

Bruine Anjer - Cad2M 23 - 27

Ventura - Quintus 2 35-25

Wings - V&L 26 - 32

Wedstrijdverslag:

Vantevoren toch wel een veel besproken wedstrijd. Wings dat de laatste tijd aan een enorm goede reeks bezig was door de laatste 5 wedstrijden niet meer te verliezen (4 gelijke spelen) tegen toch wel aardige tegenstanders en waarbij Wings nog geen enkele thuiswedstrijd in eigen hal had verloren dit seizoen. V&L daarentegen dat carnaval heeft gevierd de laatste 2 weken, 2 weken geleden op een woensdagavond van de laatste training genoot en de dag voor de wedstrijd toch maar even een uur ging en KON trainen. Los daarvan presteert V&L beduidend slechter in uitwedstrijden dan wedstrijden in eigen hal. Absoluut geen geweldige voorbereiding dus voor de mannen uit Geleen en er werd dan ook voorspeld dat ze een lastige avond zouden krijgen in Den Haag. V&L reisde af met een volle selectie van 14 man, maar moest helaas wel hun 2e keeper en trainer missen wegens vakantie. Desalniettemin was V&L gebrand om geen slecht resultaat neer te zetten. V&L begon de eerste 5 minuten even stroef aan de wedstrijd. De mannen uit Geleen hadden even geen antwoord op het goede verdedigingswerk van de mannen van Wings, toch kon de pas 16-jarige Yannick (rechteropbouwer) van V&L 3 keer makkelijk aanleggen. V&L zette zijn aanval op orde na 5 minuten in de eerste helft en liep uit naar een 2 doelpunten voorsprong in de 9e minuut (3-5). V&L bouwde gestaag aan een ruimere voorsprong maar Wings mocht nog een keer terugkomen tot 2 doelpunten (7-9). De kracht van V&L dit seizoen is toch wel hun brede bank. De ploeg kan makkelijk 14 spelers op de planken brengen zonder dat het spel daarbij negatief beïnvloedt wordt. Verdediging van Wings legde de opbouwers het vuur aan de schenen, maar de cirkellopers van V&L gooide de ene na de andere bal binnen. Wings ging iets defensiever en toen kreeg de linkeropbouwer van V&L het op zijn heupen en vuurde het ene na het andere schot op het doel van Wings. V&L ging rusten met een voorsprong van 7 doelpunten (dacht ik).

In de tweede helft ging V&L vrolijk verder. Wings gaf mandekking op de linkeropbouwer van V&L. V&L liet de “oude” opbouwer rusten op de middenlijn en bracht de 17-jarige linkeropbouwer Jarn van Gool in het veld. V&L ging onder aanvoering van een goed spelende Dylan Vossen (ook 17!) op de middenopbouw naar een 13 - 24 voorsprong. De ploeg geloofde het toen wel en ging een tandje terug. Wings mocht vervolgens vrij blijven aanleggen zonder dat V&L daar iets tegenover stelde. Yarn van Gool zorgde er vervolgens eigenhandig voor, met 5 treffers op rij, dat Wings niet dichterbij kwam dan 7 doelpunten. V&L speelde vervolgens de wedstrijd op de sloffen uit en eindigde met een 26 - 32 eindstand, waarbij de 26 doelpunten van Wings geflatteerd waren. Nooit heeft Wings een kans gehad op de overwinning! V&L won ook gemakkelijk de derde helft en reed (ditmaal zonder touristische stadsroute) richting Zuid-Limburg.

• Jean United

Ronde 17 (27-02-2010 + 28-02-2010):

Paar zeer leuke wedstrijden aankomende ronde!

Regioteam CAD2M - DIOS

Eigenlijk niet bepaald een topper gezien de stand op de ranglijst en het puntenverschil van Dios (24 uit 16) en CAD (13 uit 16). Daarentegen vindt ik CAD toch een niet te onderschatten ploeg die, naar eigen zeggen, wat tegenslagen hebben gehad en thuis toch iets beter presteren dan uit. Toch speelt het CAD naar mijn mening parten dat ze niet kunnen bouwen op een vaste stevige dekking en gedurende de gehele wedstrijd van dekkingsvorm wisselen. Dit waarschijnlijk voor het verwarren van de tegenstander, maar naar mijn mening alleen verwarrend voor de ploeg zelf. Dios is daarentegen ook te geslepen en hebben gewoonweg een betere dekking om hier punten te laten liggen. Dios wint ruim met 4-6 doelpunten en gaan het niet al te moeilijk krijgen,

Sittardia - Gemini

De mannen uit Geleen - Noord hadden voorafgaand aan het seizoen zelfs titelaspiraties, maar er mag toch langzamerhand gezegd worden dat, ondanks de terugkomst van een aantal routiniers, ze toch echt tekortkomen om het de top 3 toch echt lastig te maken. Desondanks is Gemini ook niet echt een topper, maar blijken ze in het nieuwe jaar het toch aardig wat ploegen lastig te maken. Ik zie hier een gelijk spel uitkomen als Gemini met de hakken op de 6 blijft staan. De kleine snelle mannen van Noord komen dan absoluut niet tot hun recht door het gebrek aan schotkracht van de 2e lijn.

V&L - Jawasport/Ventura

DE topper van dit weekend. Ventura heeft al geen wedstrijd meer verloren in 2010 en pakte zijn punten in lastige wedstrijden. Dios, Quintus en Sittard werden dik verslagen door deze mannen en ze lijken enorm gedreven. Nu mogen de mannen uit Schiedam dan afreizen naar de koploper in deze klasse voor de laatste werkelijke test (alhoewel ze uit bij Wings het nog behoorlijk lastig gaan krijgen!!). De thuiswedstrijd in Schiedam werd nog makkelijk gewonnen door V&L met 23 - 30 en ik weet bijna zeker dat V&L ditmaal wel iets meer moeite gaat krijgen met de lange schutters van Ventura, maar toch makkelijk hier de punten in eigen huis houdt. Als V&L het niveau, zonder concentratieverlies, kan vasthouden de gehele wedstrijd dan gaat Ventura met een dik pak slaag met de staart tussen de benen terug richting Schiedam en zet V&L een grote stap naar het kampioenschap. De derde helft zullen deze gasten waarschijnlijk ook wel weer makkelijk pakken! Dikke overwinning voor V&L!

Atomium'61 - Wings

SOS-Kwieksport - Hellas 3

Degradatiehandbal is nooit leuk en zeker niet van deze twee ploegen. SOS een ploeg die wel wilt, maar het absoluut niet kunnen. Hellas 3, een ploeg van oud-gedienden die gewoon lekker nog een potje willen ballen en verder de uitslag niet belangrijk vinden. Ik gok op de rust, ervaring en de reden waarom ze spelen voor de overwinning van Hellas 3. Bye Bye SOS!

v.d. Voort/Quintus 2 - Witte Ster'75

Quintus thuis is een ander verhaal. Bruine Anjer komt met geknepen billen naar kwintsheul en gaat met dezelfde geknepen anjer weer terug naar de Gewassen Piemel, blij dat ze nog dikker hebben verloren. Quintus wint met 4-6 verschil.

• Jerry

Ruststand was 11-14 voor V&L .. dus 7 doelpunten bij rust?

De 4 minuten tijdstraf en het begin van de 2de helft nekte wings.

V&L puur op mentaliteit en wel de wil hebben om te winnen =)

Derde helft was gezellig, vooral de broodjes bapao was het hoogtepunt van de avond ;)

• duhh

Regioteam CAD2M - DIOS

Dios afgelopen weekend belangrijke punten in de strijd om promotie verloren. Zullen hier móéten winnen willen ze bij Ventura / V&L in de buurt blijven. Regioteam is geen slechte ploeg, maar komt klasse tekort om het een gedreven DIOS lastig te maken. Doelpuntje of 3-4 verschil voor Dios.

Sittardia - Gemini

Sittardia de verassende winnaar op de Hoornse dramavloer. Knappe overwinning. Verwacht dat ze Gemini thuis wel in bedwang kunnen houden. Doelpuntje of 5 a 6 zes.

V&L - Jawasport/Ventura

Ventura de morele winnaar van het weekend. én met dik verschil van Quintus winnen én Dios laat punten liggen. Onddanks dat ze halverwege waren afgeschreven ondertussen kanshebben nummer één op promotie. Ik denk dat in Geleen een spannend duel volgt waarin de V&L uiteindelijk toch de punten thuis houdt.

Atomium'61 - Wings

Atomium door het pijnlijke verlies van afgelopen weekend ondertussen in directe degradatiezorgen. Zullen punten moeten gaan pakken, want de ploegen om hun heen doen dat ook. Voor Wings is het ondertussen wel duidelijk dat er geen prijzen meer inzitten dit seizoen. Ik denk dat Atomium zeker niet kansloos is, in een compleet harsloze hal.

SOS is de laatste weken toch erg goed bezig. flink wat puntjes gepakt en een overwinning hier zou ze flink van de laatste plaats af helpen. Ik denk dat SOS ook hier de punten houdt.

Witte ster is een beetje ingekakt. Waar ze in het begin nog stevig in de middenmoot stonden komt nu de degredatiestreep erg dichtbij. Quintus 2 zal thuis wel gedreven zijn om de achterstand op Ventura / V&L niet verder op te laten lopen. Na wat opstartproblemen verwacht ik een ruime overwinning voor Quintus.

• Jean United

Wat is er gebeurt in de ballonhal?? Toch wel wat verassende uitslagen dit weekend:

Tegen alle voorspellingen in overwinning voor V&L, enorme overwinning van Ventura op Quintus en totaal onverwacht het verlies van Dios in eigen hal tegen Sittardia!!

Iemand die bij Ventura of Dios aanwezig was??

• narfy

Ventura speelt niet met hars en wel met een Nivea-strandbal. De bal van Quintus druipt normaliter van de hars, dus dit lijkt mij het antwoord…

• twee

Regioteam CAD2M - DIOS

Dios heeft een pijnlijke nederlaag geleden afgelopen weekend die waarschijnlijk nog wel voelbaar zal zijn in de ploeg.. Ze moeten inderdaad dan ook vol aan de bak tegen het Regioteam, wat ze uiteindelijk ook de winst zal opleveren.

Sittardia - Gemini

Sittardia thuis is altijd wel lastig dus ik verwacht een gemakkelijke overwinning voor Sittardia.

V&L - Jawasport/Ventura

De belangrijkste wedstrijd van het weekend! Als Ventura weet te winnen in Geleen dan halen ze daarmee zelfs het kampioenschap binnen! Ik verwacht V&L echter wel sterker en zullen ook gemakkelijk gaan winnen met een doelpunt of 8 verschil.

Atomium'61 - Wings

Beide ploegen hebben de punten hard nodig, maar ik verwacht dat het een gelijkspel zal worden.

Makkelijke overwinning voor SOS die de degradatie gaan ontlopen….

Witte Ster zal te kort komen uiteindelijk om het Quintus echt lastig te kunnen maken. Daarnaast hebben de mannen van Quintus wel wat goed te maken na het dure verlies tegen Ventura. Verwacht dan ook een ruime overwinning voor Quintus.

• supporter

De wedstrijd begon al dramatisch voor de mannen uit het westland binne 6 min stonden ze 5-0 achter, daarna kwam quintus een beetje op gang en stond het 5-4.

Daarna ging quintus weer de fout in veel technische fouten, het was duidelijk dat ze zonder hars een stuk minder presteren.

Ventura strafte netjes de fouten af en maakte zelf bijna tot geen fouten.

de ruststand was dan ook 20-11.

de 2de heflt was niet veel spectakel Ventura speelde het netjes uit en quintus had niet de kracht om wat terug te doen.

eindstand 35-25 Ventura verdiend gewonnen

Groet

• Jean United

Ventura haalt kampioenschap binnen?? Volgens mij staat V&L nog steeds 1 punt voor op de ranglijst met een wedstrijd MINDER gespeeld. Dus al mochten ze verliezen…als er 10 maart gewonnen wordt van Quintus staan de heren nog steeds bovenaan..

Daarbij..Ventura moet nog uit naar Wings..en die win je niet zo makkelijk!

• twee

Niet te snel juichen Jean want ik zie het nog wel gebeuren dat ze als ze zelfs bij jullie thuis winnen nummer 1 worden. Maar goed er staat ook dat ik een makkelijke overwinning voor jullie verwacht en dus zullen zij geen kampioen worden..