Spanning 1e klasse brabant heren, wie wordt kampioen?

• Hinde

Wie gaat het worden?

Alle concurrenten moeten nog tegen elkaar 6 rondes voor het einde.

Delta Sport uit Zierikzee staat bovenaan, Habo op 2 punten met een wedstrijd minder, Internos 2 op 3 punten met wedstrijd minder, GHV op 6 punten met wedstrijd minder en Bergeijk op 7 punten met 2 wedstrijden minder.

Alles ligt nog open.

Wie het denkt te weten mag het zeggen :)

Ik bijt het spits af en ga voor de ploeg uit Zierikzee. Waaom? Geen idee, ik gun het die zeeuwen wel.

Gegroet.

• Poco

Habo 95.

Waarom? Ploeg met jong talent, goed handballend, goede trainer, en toekomstperspectief.

Delta-sport en Habo 95… wie laat de minste punten liggen? Moeten allebei nog naar Bergeijk, een ploeg die mij inziens sterk speelt dit jaar, en inderdaad bovenin meedraaid. Is echter te afhankelijk van een aantal spelers die boven de rest uitsteken dus die ploeg wordt het niet..

GHV kan goed handballen (Pieken) maar heeft soms ook diepe dalen.. net iets te wisselvallig dus!

We zullen het zien, er komen intersante wedstrijden aan!

• Mi-Ahn

Ik ga voor Habo'95, spelen goed constant dit jaar..

Al vlak ik Internos 2 ook nog niet uit, heb namelijk gehoord dat er een sterke linkshandige speler van het eerste mee gaat doen die terug komt van een blessure.

Komend weekend al een belangrijke wedstrijd: Internos 2 - Habo…

Spannend!

• Hinde

Internos 2 - Habo ik hoorde 34-19…wtf is daar gebeurd! Ruststand 16-13……

Delta Sport won met 29-24 van DESK, Bergeijk ook eenvoudige overwinning tegen De Sprint…

Ik ga toch steeds meer naar het Zierikzeesche neigen, maar vlak Internos zeker niet uit. Er is eigenlijk nog niets zeker, er hoeft er maar 1 te verliezen en het kan alle kanten weer op.

Habo is naar mijn mening een goed team, maar is te afhankelijk van de linkeropbouw, die jongen schiet er van de opbouw of hoek gewoon zoveel in. Zet hem vast en het wordt voor die ploeg erg moeilijk om er zoveel te maken als anders.

Delta Sport beschikt over veel individuele kwaliteiten en is een goed team. Vervelend is dat ze 2 spelers missen die het verschil zouden kunnen maken. Hun rechterhoek (linkshandig) is een snelle, creative speler die er redelijk wat maakt per pot en het vuur aan kan steken.

Verder blijft Bergeijk altijd lastig, veel publiek, tactisch slim, alleen het moet teveel van de 2 opbouwers komen..

Conclusie in ieder geval van dit weekend:

Delta Sport 16 gesp. 27 punten

Internos 2 15 24 punten

HABO 15 23 punten

Bergeijk 15 22 punten

• Hinde

Vind het raar dat weinig mensen dit een interessant onderwerp vinden, maar goed, er zal vast een reden voor zijn.

Internos wint van Witte Ster

Bergeijk verliest van Groene Ster..(Niet verwacht)

Delta Sport wint thuis van PSV 21-18

GHV verliest van Taxandria..

HABO had een vrij weekend denk ik

Dus nog steeds niks beslist.

DS op 1

Internos op 2 punten

HABO op 2 punten

GHV

Bergeijk

Volgende week kan een beslissing vallen

Internos 2 - Delta Sport..

Spannend….

• Foeks

Wordt inderdaad nog erg spannend. Deze klasse is ieder jaar opnieuw bijzonder sterk en je moet van goede huize komen om hier kampioen te worden. De kampioen die promoveert redt het ieder jaar ook weer opmerkelijk makkelijk in de regioklasse.

Habo heeft het niet meer in eigen hand. Zowel Internos als Delta Sport nog wel. Allebei nog zware wedstrijden maar in deze fase van de competitie is iedere wedstrijd zwaar. Bergeijk is inmiddels zo goed als uitgeschakeld maar kan nog wel een cruciale rol spelen.

Internos probeert met het doorgeven van andere uitslagen en zogenaamde blessures na hun wedstrijd om Delta Sport op een dwaalspoor te zetten. Bijzonder kinderachtig en onsportief. Getuigt van weinig respect. Wel een mooie manier om Delta Sport nog meer te motiveren voor zover dat nog nodig en mogelijk is….

Met het oog op de toekomst zal Internos er waarschijnlijk voor kiezen om alle jonge talenten zoveel mogelijk op de bank te houden en de routiniers de klus te laten klaren, net als bij het 1e (td)

• Bedrijfsleider C1000

Deze week in de aanbieding: 14 “verse” mosselen!

• InterKnotser

Het fout doorgeven van de uitslag was misschien wel wat flauw, maar het verhaal dat alleen de routiniers spelen is weer beetje overdreven. De jonge jongens zijn een belangrijke spil in het team van Internos 2. Als je kijkt naar de doelpuntenmakers komen de zogenaamde routiniers er niet aan te pas. Daarnaast spelen wij graag op tempo en de jonge jongens kunnen dat net wat beter volhouden. :-)

Verder gaat het inderdaad spannend worden, succes aan alle teams die nog mee doen.

een Internosser uit het 2e

• Kazoui

Bovendien was het misschien wat naïef om blind de “juiste” uitslag van Witte Ster 2 - Internos 2 over te nemen, doorgegeven door de concurrent van de komende weken..

Dat de beste mogen winnen! 1 woord: INTERNOS!

• AsteriX

De leegloop van Gallië

Gallië, 2010. b.c.

Gallië, het laatste plekje dat het grote Rome maar niet kan veroveren is klaar voor de dag die de geschiedenis in zal gaan als de climax van de Gallische oorlog.

Uit betrouwbare bronnen is vernomen dat de strijd aanstaande zondag plaats zal vinden rond het middaguur. De Galliërs zullen de grens van hun gebied over moeten gaan om de confrontatie aan te gaan met de machtige Romeinen.

Na jarenlang verzet te hebben getoond tegen het grote Romeinse leger verwachten de Galliërs deze keer eindelijk het respect te krijgen waar zij al zo lang voor vechten. Dit jaar zijn Asterix, Obelix, Guidoramix, PoppaDocomix, Jimmix, Jordix, Kennethix en vele andere bekende namen sterker dan ooit en willen eens en voor altijd een einde maken aan de jarenlange strijd tussen beide kampen.

En deze zondag kan dat. Er zijn echter enkele factoren die wellicht een bepalende werking zouden kunnen hebben op de veldslag. De confrontatie zal plaatsvinden op Romeins grondgebeid, waardoor de Romeinen een licht voordeel hebben. Zij kennen de omgeving door en door. Het Romeinse kamp is groot en kunnen wellicht nog enkele geheime wapens inzetten van een hogere rang.

Aan de andere kant heeft het Gallië al meerdere malen bewezen niet bang te zijn voor de gepanserde harnassen, verzilverde schilden en de fijn geslepen speren die de Romeinen voor hun uitrusting gebruiken. De dappere Galliërs zijn buiten de grens van hun knusse en gezellige dorpje nog ongeslagen van het strijdveld af gekomen. Een status die er mag zijn. Dit heeft onder andere te maken met de steun en toeverlaat van hun mededorpelingen. Het maakt niet uit waar het opperhoofd Robraracourcix en zijn mannen heen gaan, er zijn altijd mensen die meereizen om hun helden te zien schitteren. Ook voor de aangekondigde confrontatie zijn al meerdere voorbereidingen getroffen om de Romeinse Tempel binnen te treden met honderden tegelijk, die zoals voorgaande keren al bewezen, een orkaan van geluid kunnen produceren om zo de vijandelijke troepen van hun strijdplan af te kunnen halen. De Galliërs hebben ook hun toverdrank nog, zonder dit gaan de mannen nooit op pad. Er wordt nooit geproefd van te voren, maar zodra de deksel van de ketel gaat wordt er weer gortig gebruik gemaakt van het magische recept.

Dit lijkt me een mooie voorbeschouwing op het gene wat zal gaan komen. Er zal worden gestreden tot de laatste Menhir is gegooid, misschien wel weer één van Gallië tot het centrum van de Romeinse tempel (Er werd in Gallië al eerder een strijd aangegaan tegen dezelfde onderdanen van Julius Ceasar, waarbij PoppaDocomix een menhir van achter zijn eigen defensie wierp, om zowaar doel te treffen achter de immens grote strijder van de Romeinen)

Ik wens u veel plezier voor, tijdens en na slag om Rome. Moge er eerlijk worden gestreden. Moge het nivo tot onbereikbare hoogte stijgen en moge deze dag de geschiedenis in gaan als één van de mooiste die het Gallië in tijden heeft gekend.

Avé

=Asterix=

http://www.youtube.com/watch?v=PCvno7kA-4I