Jan Alma cup

• mks

De eerste halve finalist is bekend en de andere kwartfinales staan voor de deur.

Gister is in leidschendam de kwartfinala tussen ehc 2 en oliveo gespeeld. Na een bar bar slechte 1e helft aan de kant van oliveo hebben ze zich enigzins hersteld in de 2e en de wedstrijd gekanteld en uiteindelijk ruim gewonnen met 23 - 29 (15-11 rust ofzoiets).

Oliveo zal spelen tegen de winnaar van Atomium 2 en HWC 2 ik verwacht atomium 2, altijd lastig om tegen zo`n ploeg te spelen. Ind e competitie werd het gelijk tussen oliveo en Atomium.

De andere kwartfinale wedstrijden zijn:

Savosa - Gemini 2 (3)

Hvv - Sos 2

Savosa gaat het erg moeilijk krijgen tegen Gemini. Wordt spannend, savosa onderschat dit team. Uiteindelijk wint toch gemini, omdat het onderschat gaat worden zoals ik net al zei.

Hvv wint natuurlijk gemakkelijk, zelf als ze met 5 man spelen de hele wedstrijd.

Halve finales wordt dan:

Oliveo - Atomium

Hvv - Gemini 2(3)

Finale:

Hvv - Oliveo

wat denken, vinden jullie?

• BVDS

Aangezien vanavond de 2de wedstrijd staat gepland HVV - SOS.

HVV schijnt wat spelers te missen.

Des ondanks ik sluit geen stunt uit voor SOS.

Zal een spannende wedstrijd worden :)

• hbal

Welk Gemini is het precies?

Gemini 2 uit de zaal zal niet zo'n probleem zijn voor Savosa, maar Gemini 3 is toch dat team dat eigenlijk een paar klasses hoger zou moeten spelen, maar liever teams in de 2e klasse irriteert?

• RPS

Altijd leuk om dit te voorspellen. Savosa wist enkele tijd geleden al te voorspellen hoe de Jan Alma cup verder te voorspellen was.

Savosa zou wel even alles winnen en in de finale van Oliveo winnen. Tot nu toe is dat nog mogelijk, maar gelukkig komt hoogmoed voor de val.

Savosa - Gemini 2 (3)

Ondanks verwachtingen wordt dit een overwinning voor Savosa. Lastige 1ehelft voor Savosa, idd vanwege onderschatting, maar wint wel met 28-23, mede dankzij publiek.

HVV - Sos 2

Niet moeilijk om te bepalen, HVV beschikt ook over goede A spelers en wint gemakkelijk van SOS, 30-18.

Halve finales wordt dan:

Oliveo - Atomium

Atomium door indien Oliveo weer oude vorm hervind, na blamage tegen EHC

HVV - Savosa

HVV, dankzij arrogantie Savosa en omdat HVV gewoon beter is.

Finale:

HVV - Atomium

Simpele overwinning HVV

• handballer

HVV zoals verwacht gewonnen van SOS. Geloof dat het 36-27 was.

2 halve finalisten zijn dus bekend. Volgende week worden de tegenstanders van deze 2 teams bekend.

Ik gok op Savosa en Atomium.

• Speler SOS KWIEK SPORT

De stand was idd 36-27 voor HVV.

De wedstrijd ging gelijk op.

Bij het begin van de wedstrijd kwamen wij 1 tot 2 punten voor en daarna weer HVV en dat schommelde zo heen en weer.

Ik ga absoluut niet de scheids de schult in de schoenen schuiven, maar hij speelde een belangrijke rol in deze wedstrijd door te reageren op het publiek.

Werd er geschreeuwd om lopen floot hij voor lopen.

Werd er geschreeuwd om cirkel floot hij voor cirkel. (terwijl hij nog aan de andere kant van het veld stond)

En in de rust leidde HVV met 5 doelpunten.

Begin 2de helft was het vooral een wedstrijd van de snelheid van HVV tegen het fysieke sterkere SOS.

En ook hier kreeg HVV het voordeel van de twijfel.

Een speler van ons krijgt man dekking, en loopt tot 5x bij hem weg, maar dat mog schijnbaar niet, want kregen om niets weer een vrije bal tegen.

Een break lopen en jezelf te pletter lopen tegen een speler van sos die stil staat….. is nog altijd een regel van aanvallende fout….. maar de scheids vond het eerder een 2min straf voor sos.

Tot we zelfs met 3man nog in het veld stonden door de 2min straffen die achter elkaar werden uitgedeelt. (en nog scoren ook)

Al met al……

Wel een hele leuke, harde en zeker een sportieve wedstrijd.

En HVV heeft het zeker verdiend en denk dat we het ze als 5de klasser best moeilijk hebben gemaakt.

Ik wens iedereen nog heel veel suc6 in de strijd om de beker!!!

• Sjaak70

Aan speler SOS: niet de scheids de schuld geven, maar er toch behoorlijk wat woorden vuil aanmaken. (:P) Het verlies is toch aan jullie zelf te wijten.

Het is misschien ook even goed om in de spiegel te kijken. De oudste spelers op het veld bij SOS gingen door het lint door de scheidsrechters, terwijl de jonge jongens aan SOS en HVV kant rustig bleven. Misschien een goed voorbeeld?

Natuurlijk maakte de scheidsrechter een aantal fouten (de spelers ook!), maar dat kwam met name door jullie ontzettend fysiek spel en dan loop je tegen straffen op. Daarnaast werd Nr.25 terecht vaak afgefloten voor lopen, misschien verstandig om voortaan een stuit tussen de eerste dire en laatste drie passen te maken :)

Toch een sportieve wedstrijd gezien en als toeschouwer wens ik SOS veel succes verder in de competitie.

• rodvlhl

dus als oliveo zijn oude vorm hervindt gaat atomium door? Ik denk dat je iets ander bedoelt.

Verder ermee eens. Ik verwacht dat na verloop van de wedstrijd de koppies van savosa weer rood aan gaan lopen en dan wordt het weer een schreeuwpartij alsof 7 kinderen in het snoeppad bij de supermarkt staan.

Verwachte finale HVV - Oliveo

• Speler van SOS

Ik geef de scheids niet de schult.

Maar geef hierbij aan dat hij het in zijn eentje niet alles goed kon waarnemen.

Er had zeker nog een collega bij gemoeten.

Wij wensen HVV ook heel veel succes in de competitie en natuurlijk in de beker, want jullie hebben echt een heel goed team staan, die goed op elkaar is ingespeelt.

Dus naar mijn mening maken jullie een goede kans op de beker, en zal zeker verdiend zijn.

• schoolmeester

schuld