1ste Divisie round 19

• Fisherman

Ronde 18 is achter de rug en we sleeën zo verder naar ronde 19.

Internos - MHV

Gaan de jongens uit Mill de punten pakken? Internos scoort makkelijk, maar krijgt er toch vaak net zoveel tegen. Ik verwacht een gelijkopgaande wedstrijd en gok toch een op stuntje van de Millenaren. 32-34

DSS - White Demons

Dit lijkt me nou geen wedstrijd om eens even de sporthal te bezoeken. Echt degradantenduel, dus weinig goed handbal en veel strijd. DSS gaat het niet redden dit jaar. Ik heb gehoord dat WD wat ervaring heeft ingevlogen van team 2. Deze ervaring mist DSS en zal WD de punten opleveren, 26-27

Hercules - Volendam 2

Volendam heeft laten zien dat ze gemakkelijk kunnen scoren. Hercules laat al geruime tijd zien dat ze dekking goed op orde hebben. Ik verwacht in deze pot geen problemen voor de thuisploeg. Hercules gaat zich zeker nog mengen in de nacompetitie. Is Masmeijer alweer fit tegen die tijd? Voor komend weekend 30-22

Tachos - Lions 2

Tachos kan de punten goed gebruiken om weer minder angstig naar beneden te hoeven kijken. Is Lions 2 dan een geschikte tegenstander? Deze youngsters begonnen de competitie goed en winnen donderdag van Nieuwegein. Spannende strijd die door Lions 2 in de laatste minuten beslist gaat worden. 25-28

Swift - Aalsmeer 2

Tijdens deze Arnhemse handbalavond zal Swift de punten graag thuis te willen houden. Spelen de Arnhemmers hun beste wedstrijden buitenshuis? Het begint erop te lijken. Aalsmeer 2 draait traditiegetrouw goed mee. Na een goed begin van Swift wordt het een spannende wedstrijd. 29-27

E&O2 - PSV

Hoe gaan de Emmenaren met de open dekking van PSV om? Ze zullen toch niet na 1 jaar weer terug willen keren naar de Hoofdklasse? PSV wil de druk op Swift houden en zal er alles aan doen om de punten mee naar Eindhovuhhh te nemen. Ik gok toch op een kleine verrassing van de thuisploeg. 30-29

Bevo 2 - Nieuwegein

Nieuwegein heeft nog 1 taak; geen punten meer weggeven en hopen een aantal misstappen van de nummers 1 en 2. Met een thuiswedstrijd tegen Swift voor de boeg kan het dan wellicht nog spannend worden. Anders rest niets anders dan de nacompetitie. Bevo 2 is een leuke, jongen ploeg, maar ik denk niet dat ze in staat zijn om het Nieuwegein moeilijk te maken. Nieuwegein gaat winnen met een puntje of 6 verschil. 32-26

Kom op mensen, laten we discussie levend houden!!

• Tjonge

Internos - MHV

Internos is thuis veel sterker dan MHV! Ik denk 33-24. Internos heeft daarmee de beste papieren om eind van het seizoen een periode te krijgen van de kampioen of van de eerste periode winnaar de Lions2. Internos heeft dan het recht aan de hand van de hoogste klassering. MHV speelt door het verlies geen rol van betekenis meer en speelt de rest van het seizoen voor Jan Doedel mee!

DSS - White Demons

Gezien de kwaliteit van deze twee ploegen belooft het een draak van een wedstrijd te worden. DSS gaat zelfs winnen en dat zegt genoeg over de witte demonen. Met carnaval in 't Ruiven kunnen ze zich allemaal verkleden als spook. DEGRADATIESPOOK wel te verstaan. 28-25!

Hercules - Volendam 2

Hercules heeft sterke periode en gaan deze ook pakken. Volendam is te zwak om het Hercules lastig te maken. 30-25!

Tachos - Lions 2

Lions zijn beter. Tachos zwak en heeft de punten hard nodig Tachos wint uiteidelijk op karakter 28-27!

Swift - Aalsmeer 2

Een mooie pot op papier. Ik verwacht dat de Arnhemmers zich gaan verslikken. Althans ik hoop het… Of moeten we gewoon reeel zijn en maar toegeven dat Swift de sterkste is?? Zucht… 27-29 dan maar!!

E&O2 - PSV

PSV geen kans afgelopen dinsdagavond bij Hercules. E&O kan nog wel een paar puntjes gebruiken willen ze niet degraderen. PSV is de klap nog niet te boven. 27-25

Bevo 2 - Nieuwegein

Ook Bevo kan nog wel een paar punten gebruiken maar gaan dat zondag niet halen. Nieuwegein speelt lekker ontspannen met de gehele ploeg en wint gewoon. Voor Nieuwegein komt er ook nog een toetje in de vorm van de nacompetitie! Lekker ontspannen ballen. Alles mag en niets moet….

28-30. Weer nipte nederlaag voor Bevo aan het slot van de wedstrijd.

• #4 - Barry

@ Kermit: dat zal een mooie polonaise worden dan in 't Ruiven…. “Dahaaag, dahaaag”!

Internos - MHV

In eigen hal is Internos zeker sterker dan Internos, dat wel een boost kan gebruiken. Misschien komt er zelfs ruimte voor de ‘bankzitters’ bij Internos, om ook eens wat meer te spelen en een kans te krijgen.

DSS - White Demons

Draken in wedstrijden kunnen wellicht wel vuurspugen… Maar niet in Heemskerk. Gelijkspelletje!

Hercules - Volendam 2

Heraclieden zullen inderdaad de periode wel pakken, na de aanstaande kampioen. Volendam moet toch puntjes gaan pakken, maar helaas, vanavond geen mogelijkheden. Misschien we tijd voor de palingen om een beetje haaientanden in de dekking te gaan kweken?

Tachos - Lions 2

Waalwijkers zullen vol furie en karakter spelen. Lions 2 uit beginnen niet goed en lopen achter de feiten aan…. De eerste helft dan. Uiteindelijk een nipte overwinning voor de Lions, of, als de schutter van Tachos er zin in heeft, misschien wel een gelijkspelletje.

Swift - Aalsmeer 2

Inderdaad, een mooie wedstrijd op papier. Aalsmeer kan vrijuit spelen en Swift zal geen puntjes willen laten afsnoepen. Helaas voor Kermit, dat zullen ze denk ik ook niet laten gebeuren. Swift is gewoon beter en moet dat in de echte wedstrijden tegen de top 4 wel nog bewijzen…!

E&O2 - PSV

Eindhovuh de gakste aardig op de pan gehad de vorige week, op zondag naar Emmen is ook geen pretje. Menig ploeg heeft hier (bijna) de puntjes laten liggen, en ook PSV, kan niet omgaan met het opportunistisch dekken van de thuisploeg, als ze dit doen.

Bevo 2 - Nieuwegein

Bevo zal de ganse pot mit kinne speule, maar op het einde aan het kortste eind trekken. Met een marge die pas de laatste tien minuten oploopt tot >5 voor Nieuwegein, toch een leuke wedstrijd.