Ronde 18 is achter de rug en we sleeën zo verder naar ronde 19.
Internos - MHV
Gaan de jongens uit Mill de punten pakken? Internos scoort makkelijk, maar krijgt er toch vaak net zoveel tegen. Ik verwacht een gelijkopgaande wedstrijd en gok toch een op stuntje van de Millenaren. 32-34
DSS - White Demons
Dit lijkt me nou geen wedstrijd om eens even de sporthal te bezoeken. Echt degradantenduel, dus weinig goed handbal en veel strijd. DSS gaat het niet redden dit jaar. Ik heb gehoord dat WD wat ervaring heeft ingevlogen van team 2. Deze ervaring mist DSS en zal WD de punten opleveren, 26-27
Hercules - Volendam 2
Volendam heeft laten zien dat ze gemakkelijk kunnen scoren. Hercules laat al geruime tijd zien dat ze dekking goed op orde hebben. Ik verwacht in deze pot geen problemen voor de thuisploeg. Hercules gaat zich zeker nog mengen in de nacompetitie. Is Masmeijer alweer fit tegen die tijd? Voor komend weekend 30-22
Tachos - Lions 2
Tachos kan de punten goed gebruiken om weer minder angstig naar beneden te hoeven kijken. Is Lions 2 dan een geschikte tegenstander? Deze youngsters begonnen de competitie goed en winnen donderdag van Nieuwegein. Spannende strijd die door Lions 2 in de laatste minuten beslist gaat worden. 25-28
Swift - Aalsmeer 2
Tijdens deze Arnhemse handbalavond zal Swift de punten graag thuis te willen houden. Spelen de Arnhemmers hun beste wedstrijden buitenshuis? Het begint erop te lijken. Aalsmeer 2 draait traditiegetrouw goed mee. Na een goed begin van Swift wordt het een spannende wedstrijd. 29-27
E&O2 - PSV
Hoe gaan de Emmenaren met de open dekking van PSV om? Ze zullen toch niet na 1 jaar weer terug willen keren naar de Hoofdklasse? PSV wil de druk op Swift houden en zal er alles aan doen om de punten mee naar Eindhovuhhh te nemen. Ik gok toch op een kleine verrassing van de thuisploeg. 30-29
Bevo 2 - Nieuwegein
Nieuwegein heeft nog 1 taak; geen punten meer weggeven en hopen een aantal misstappen van de nummers 1 en 2. Met een thuiswedstrijd tegen Swift voor de boeg kan het dan wellicht nog spannend worden. Anders rest niets anders dan de nacompetitie. Bevo 2 is een leuke, jongen ploeg, maar ik denk niet dat ze in staat zijn om het Nieuwegein moeilijk te maken. Nieuwegein gaat winnen met een puntje of 6 verschil. 32-26
Kom op mensen, laten we discussie levend houden!!