uitslagen ronde 14 Dames Hoofdklasse A

• tsja

T+A/VOC Amsterdam 2 - Westsite 24:14

VZV - DTS'48 34:27

ZAP - Borhave 27:28

DOS - Nieuw Heeten 28:22

Havas - GIBO Groep/Kwiek 2 16:15

Auto van Ewijk/LHC - VVW 22:27

1- Werd wel door veel mensen verwacht dat VOC2 zou winnen, ze hebben de 30 niet gehaald dit keer wat ik misschien toch wel verwacht had.

2- Als ik het verslag lees bij VZV moet dit toch wel een spannende pot geweest zijn DTS lang voor gestaan maar Lotte was het verschil zo te zien die heeft een groot aandeel van de doelpunten gemaakt.

3- Zo dit moet ongekent spannend geweest zijn denk ik, weet iemand hier iets van Borhave terecht gewonnen ? was echt zo spannend als de uitslag doet overkomen ?

4- DOS 28 doelpunten oke, maar nieuw heeten 22 ??? wat is hier gebeurd kleine onderschatting van DOS ? of gewoon goed van Nieuw Heten ?

5- Niet verwacht dat Havas de punten zou pakken maar klasse voor de jonge meiden, en jammer voor Kwiek die waren wel op de goede weg volgens mij

6- VVW eindelijk weer de punten gepakt

• toeschouwer

Deze week vond ik weinig verrassingen. ik heb zelf de wedstrijd Havas-Kwiek gezien. Leuke wedstrijd, veel strijd.

Beide teams hadden een hoop kansen nodig om te scoren, Havas stond eigenlijk de hele wedstrijd 3 doelpunten voor en maakte zich eigenlijk nog moeilijk in de laatste minuten. De keepster heeft op het eind de wedstrijd gewonnen. Ik vind het jammer voor beide teams dat ze zo laag staan, voor de toekomst leuke teams denk ik.

Ben alweer benieuwd naar volgende week.

• Van Gemert

Heb de wedstrijd ook gezien, vond alleen dat Kwiek de eerste 10 min al de wedstrijd verloren heeft, jammer maar de RO zit vol met foute passes en is waardeloos in de dekking, Verder gaven de hoeken totaal niet thuis. Niet echt een geweldig team. Havas heeft vooral aan de keepster te danken dat ze de punten pakken en hun straffe 6:0 dekking . Kwiek had geen antwoord hierop, vooral tactisch mist er wat. Teveel lichtte speelsters vooral die kleine MO. nr. 9, 7 en 2 zijn de enige die meekunnen op niveau Havas goed opgepakt na verlies van hun LO, jong en leuk team, Ze gaan nog verrassen.

• tja

Even over de wedstrijd zap - borhave

het was een zeer spannende wedstrijd

met veel strafworfworpen aan beide zijden.

begon goed voor borhave 5-1 na een aantal min.

zap kwam terug en profiteerde goed van het snelle spel dmv breakouts.

hierdoor was de ruststand 17-13 voor zap.

borhave pakte het na de rust nog wel op maar de achterstand werd alleen maar groter tot 6 doelpunten

er werden aan beide zijden 2 min straffen uitgedeeld.

Borhave herpakte zich 15 min voor tijd.. door goed de kansen af te maken

op het laatst liepen de scores gelijk op 25-25 / 26-26 etc

tegen het einde maakte zap een overtreding waar borhave graag een bestrafing zag maar niet werd gegeven

door commetaar op de leiding kregen 2 speelsters 2 min, waardoor er 6 speelsters van zap in het veld stonden

en 3 speelsters van borhave.

door een slechte afsluiting en goed keeperswerk van de keepster van borhave, miste zap het doel

en ging vooruit verdedigen, 1 op 1 hier wisten de 3 speelsters van borhave goed mee om te gaan en scorden de 27-28 een paar seconden voor tijd.

een spannende wedstrijd, waar van alles in zat.

de winst had beide kanten kunnen opvallen.

• aagje

Ik heb de wedstrijd ZAP-Borhave gezien. Was zeker erg spannend! Leuke wedstrijd om te zien. Borhave begon beter en kwam geloof ik 1-5 voor. Daarna kwam ZAP op voorsprong, halverwege 2e helft zelfs 6 punten voorsprong voor zap. Laatste 10-15 minuten begon Borhave aan de inhaalrace en de stand is pas in de laatste paar seconden beslist. Een gelijkspel was in mijn ogen verdiend geweest. Was een leuke wedstrijd.

Voor zap ook eindelijk weer een goede wedstrijd, jammer dat het toch verlies werd. Maar wat gebeurde er het laatste kwartier?? Zap zakte helemaal in en niets lukte meer. De verdediging werd ook minder. Foute wissels? Werden ze moe? Volgens mij zaten de betere verdedigsters de laatste 10 minuten op de bank, en dat was te zien in de wedstrijd. Jammer dat zap niet de rust kon bewaren om de wedstrijd uit te spelen met de voorsprong die ze hadden.

Knap van Borhave dat ze door bleven gaan tot het einde. Het is echt een leuk team wat nog wel verder kan komen naar mijn idee.

• marije

zap-borhave was een leuke wedstrijd!

altijd leuk om tegen te spelen.

mijn neus zit er nog aan;) van de week kijken of het gekneusd is of toch gebroken.

wij hadden het gewoon beter moeten uitspelen.. dit hadden we niet weg mogen geven.

maar ook credits voor borhave!

• marije

neus is toch gebroken:S

• borhave

hoi Marije,

Heel veel beterschap van onze zijde.

zal de boosdoener het laten weten!

hopelijk kun je gewoon weer spelen.

• marije

in principe staat er 4 tot 6 weken voor..

maar sporten mag gewoon maar handbal kan soms hard gaan.

dus het is nu mijn eigen keuze of ik ga spelen of niet.

het ergste wat er kan gebeuren is dat hij weer breekt en de vraag

is neem je dat risico…

badankt iig voor de steun jullie kunnen er iig niks aan doen.. zulke dingen

gebeuren wel eens;)

gr. en succes allemaal van het weekend!