heren regio b

• Peb

Onderling resultaat telt eerst…

Tenzij het opeens veranderd is…

Maar het seizoen duurt nog lang.. Er kan nog van alles gebeuren.

• Robdk

Ha-stu - Swift Helmond 33-23

We zullen die wedstrijd maar snel vergeten…..

Ik had trouwens gehoord dat bij VHC (het tweede?) iemand voor 6 wedstrijden geschorst is?? Klopt dat en waarvoor?

• Kenner

Het 2e van VHC… Doe is een gok… lol

Noav krijgt nog lastige wedstrijden… Jupiter thuis, swift helmond uit, en ook van loreal wordt niet zomaar gewonnen!

Jupiter daar in tegen heeft de druk dus het zal spannend gaan worden..

• Rick.Y

loreal hebben we 2x gehad… de topper word toch jupiter in het hol van de leeuw B)

• Robdk

Ik ken ze wel, maar ben toch benieuwd wat er gebeurd is.. Zoveel wedstrijden schorsing krijg je toch niet voor praten…

• Peb

Persoonlijk verwacht ik uit naar Helmond en uit naar Arnhem toch wel moeite.

Naast de thuiswedstrijd tegen de Juupkes natuurlijk.

Het is nog een lange weg..

• Ventje

Zoals door enkele reeds voorspeld op het Forum, in den haag een Gelijkspelletje.

21-21, Een wedstrijd waarin wij duidelijk de sterkere en snellere partij waren in de beginfase maar dit niet wisten om te zetten in doelpunten door erg slechte afronding. Hierdoor niet ver uit kunnen lopen en dus hercules langszij kunnen komen. Waarna Hercules kleine voorsprong kon nemen, in laatste minuut gelukkig terug op gelijke hoogte kunnen komen, en met nog 5 seconde op de klok een domme overtreding van onze zijde waaruit een strafworp volgde die gelukkig voor ons gemist werdt….. Gezien de wedstrijd had hercules ook geen recht gehad op de overwinning en was de puntendeling een mooi einde……

Vraag voor Bartek!! Ben benieuwd naar jou mening als scheidsrechter aangezien jij nog erg scherp over de omschrijving in de regelementen.

Als er is gefloten voor een overtreding (van onze zijde) alleen een vrije worpen en dus geen zware overtreding, en een speler van tegenstander pakt onze verdediger als reactie daarop bij zijn Shirt (bij de strot) dan is er toch maar 1 reactie van de scheidsrechters mogelijk of zie ik dat verkeerd……… De speler van Hercules kreeg niets (nog geen waarschuwing, iig niet in het bijzijn van mij of als directe reactie)

heb dit ook gevraagd na de wedstrijd aan de desbetreffende scheidsrechter en die gaf aan “ik was van mening dat wanneer ik dit zou bestraffen, de vlam in de pan zou slaan in deze wedstrijd.”

Voor mijn gevoel wist hij dondersgoed dat hij daar een fout had gemaakt maar was hij van mening dat hij deze niet kon toegeven……….. Na de beredenering van zijn maat ben ik op maar opgehouden met het gesprek, want deze maakte het vergelijk “op zo'n moment is een keuze om te bestrafffen net als de keus of je iemand 2 minuten geeft voor praten…….” Klagen op / over de wedstrijdleiding of iemand bij zijn strot pakken vind ik echter geen vergelijk.

De speler van Hercules heeft nadien excuus gemaakt en gaf aan dat hij zich vergist had, en dat het misverstand was dus daarover No Hard Feelings

• bart van kempen

ik heb de wedstrijd niet gezien, dus doe hier liever geen uitspraken over(A) … lekker politiek…

• Supporter

Volges mij sloeg ie die kerel pontificaal recht in z'n gezicht, vlak boven zijn oog.

Als ik 't me goed herinner, altans. Of die speler van white demons had wel een heel goede acteer school, waarbij een rode bult en bloed behoren tot het theater spel van dezer dagen.

Provocatie heeft in het team van VHC 2 iig een andere betekenis als alleen provoceren. Is niet de eerste keer dat er raakgemept wordt. Kan me een wedstrijd eerder herinneren waar 2 spelers een rode kaart hebben gehad wegens slaande neigingen. Was eerder de competitie tegen HVW als ik 't me goed herinner.

Zit iig genoeg pit in dat team kun je wel stellen :P

Als knokploeg/achterban voor VHC 1 hedde daar ne goeie aan. Geen ruzie maken in valkenswaard dus:P

• valkenswaard

haha Supporter mooi verhaal,

Ik zal me er verder niet te veel over opwinden maar je weet zelf waarschijnlijk ook wel dat het frustrerend is voor de tegenstander (want jullie maken het zelf ook mee) die minstens 2x per week traint, barst van de ambitie, en op snelhied wil winnen van een ploeg met een gemiddelde leeftijd van zo'n 45 jaar (want daar praten we over de jongste is nl 39 en de oudste is 53 jaar) die 5 minuten voor aanvang de mat op komt en ongeveer 80% van deze wedstrijden ook nog wint.

Deze tegenstander heeft moeite om met zijn atletische 53 kilo de robuuste dekking van VHC te slechten, en komt inderdaad nog wel eens bedrogen uit, en ik zeg niet dat het lieverdjes zijn hoor in VHC 2 want zoals je weet zijn wedstrijden van VHC2 vaak op het randje.

Maar soms wordt het wel heel erg overdreven en Suarez had voor deze actie een 10 gegeven, en aan de speler gevraagd hoe moet dat? dan gebruik ik m tegen PSV. En bloed ??? niet gezien en geslagen is er niet het was een bal die de tegenstander raakte, als reactie op een overdreven pijnlijke schreeuw (soort van stervende zwaan) wel een terechte rode kaart hoor daar niet van. Maar ik denk dat de scheids (een speler van WD2 die beoordeeld werd voor zijn eerste wedstrijd) toch wel enigzins een vooroordeel had. En dat de bond hiermee een soort van voorbeeld stelt om juist deze jonge scheidsrechters bij te staan. Wat betreft eerder dit seizoen met de 2 rode kaarten ja klopt dat was voor 2 man 3x2 minuten. Hebben jullie ook regelmatig volgens mij. En als je 2 van dit soort ploegen tegen elkaar laat spelen met een beginnende scheids ja dan is het wachten tot het escaleert volgens mij. Met alle respect voor die jongen want hij deed zijn best, tenminste daar ga ik van uit.