1e divisie ronde 18

• Tjonge

TB Europe MHV - AHV Swift

Zijn de kaarten al geschud voor de kampioen? Of brengt MHV de spanning weer een beetje terug aan de top? De mannen uit Mill hebben woensdagavond een prima prestatie geleverd in Venlo als ik het mag geloven? Met brutaal handbal heeft het Loreal erg moeilijk gemaakt! Gaat het ze ook lukken tegen Swift. Met brutaal handbal (is dat Samba handbal??) en een varkensblaas maken ze een kans. Swift verliest met 2 verschil!! Lekkerrrr……

PSV - Red-Rag Tachos

Voor Tachos nu zaak om nog een paar punten er bij te sprokkelen. Voor de ena laatste plaats moet worden gevreesd. PSV moet winnen om de aansluiting te houden en zicht te houden op een periode titel! PSV redt het nipt met 2 verschil!

Venus Nieuwegein - DSS

Na vanavond kunnen we vaststellen dat er in ieder geval een degradant bekend is DSS. Leuk duel voor Patrick Kersten. Eerst 11 competitiewedstrijden coach geweest bij DSS. Nu alweer zijn 4e wedstrijd bij Nieuwegein met overigens matig resultaat…

Nieuwegein moet winnen en blijft strijden voor plek 2 t/m 4 meer willen ze ook niet!

White Demons - Hercules

Hercules zonder Masmeijer? Voor de demonen ‘zweeft" het degradatie spook rondom ’t Ruiven. Zou toch wat zijn straks in een nieuwe sporthal afgezakt naar de hoofdklasse. Ben benieuwd hoe moeilijk Hercules het gaat krijgen.

Ik ga voor een gelijk spel.

FIQAS Aalsmeer 2 - Pals groep E&O 2

Aalsmeer gaat herstellen en schiet Emmen genadeloos naar huis! 10 verschil

Kras Volendam 2 - Internos

Internos inspiratieloos nu ook bekend is dat Jan Weerden gaat stoppen. Volendam gaat de punten thuis houden en brengt hiermee White Demons en Tachos in de gevarenzone. Scherhage/Scherhage……. laat je gaan!!!!!

Limburg Lions 2 - Eurotech Bevo 2

Mooi Limburgs onderonsje. Lions hebben meer kwaliteit en winnen makkelijk met 6 verschil waardoor Bevo ook weer moet oppassen onderin.

• zodan

Ik hoop dat swift een keer punten laat liggen maar niet bij MHV.

PSV - Red-Rag Tachos

Ik vind Tachos sterker dan hun plek op de ranglijst doet vermoeden, toch gaat PSV winnen.

Venus Nieuwegein - DSS

Opvallend die resultaten van Nieuwegein de laatste week. Maar ja, ze hebben een periode en kunnen toeleven naar de nacompetitie.

White Demons - Hercules

Hercules thuis maar met 1 puntje van White Demons gewonnen, gaat White Demons verrassen? Zou best eens kunnen.

Aalsmeer wint.

Als Internos er niet helemaal voor gaat zijn ze gelijk een stuk zwakker, het ligt dus helemaal aan henzelf.

Lions veel beter dan Bevo.

• #4 - Barry

MHV zal als thuisploeg alles uit de kast willen halen om aanstaande kampioen Swift het vuur aan de schenen te leggen, en van de goede wedstrijd tegen Loreal een serie te maken. Desalniettemin vraag ik me af wie momenteel de betere ploeg is, Swift of Loreal: ook bij een slechte wedstrijd zonder hars blijft Swift de betere: tenzij er een portie sambahandbal wordt ingevlogen in Mill.

PSV - Red-Rag Tachos

Tachos zal het de onverwachte nummer 2 van de ranglijst behoorlijk moeilijk kunnen maken - inderdaad om de degradatiestrop te ontwijken, hetgeen in the end ook wel zal lukken - maar PSV is in eigen huis gemotiveerd genoeg om geen punten te verliezen.

Venus Nieuwegein - DSS

Misschien een ongemakkelijk weerzien voor Patrick Kersten? Niet dat die ervaren rot zich daardoor zal laten weerhouden om de twee punten mee naar Nieuwegein te nemen. Maar, Nieuwegein, een paar klappen opgelopen zeg, 7 punten achter, wordt een lang seizoen!

White Demons - Hercules

Jihaaaaaa, de demonen met een keihard enkeltje naar de Hoofdklasse! Hercules neemt het degradatiespook met zich mee naar Berkel-Enschot, en laat het lekker razen. Toch, voor beide ploegen geen fijne match.

Emmen uit is anders dan Emmen thuis, zelfde geldt voor Aalsmeer. De jonge generatie van Aalsmeer stuurt Emmen naar huis, leuke wedstrijd.

Misschien Internos juist wel meer geïnspireerd nu ze het nieuws van de scheidend coach hebben vernomen? In ieder geval als ploeg beter dan Volendam, punten mee naar 't zuiden.

Bevo 2 mag er niet uit dit jaar maar zullen ook nog wel wat puntjes gaan sprokkelen dit seizoen, toch niet vanavond, de al van degradatie gevrijwaarde Lions gaan er met de puntjes vandoor. Waarom niet wat jongens in de breedte ook wat speelminuten gunnen?