Na competitie en deelname handbalacademie

• 2voor12

Over een aantal weken begint de na- competitie in de dames eredivisie, gaat de handbalacademie daar nu aan deelnemen. Verleden jaar nemen ze eerst deel om dan weer bij de laatste 4 uit te stappen. Waarom nemen ze eigenlijk deel als ze toch niet tot het einde spelen. Verder komt er nog een evaluatie en het kan zo maar zijn dat ze niet meer deelnemen aan de competitie. M.a.w dan wordt het helemaal zinloos om aan de play offs te beginnen.

Worden clubs nog serieus genomen of wordt het gewoon tijd om als clubs eens af te spreken gewoon niet meer te spelen tegen ze, durven verenigingen dat. Iedereen standaard een boete dan is de lol er snel voor ze af. Of mis ik iets, want een opleidingsteam is het natuurlijk al niet meer met speelsters die al in de nationale ploeg zitten. Opleiden doe je juist met speelsters daaronder ongeacht het resultaat.

Reacties zoals we zijn een tijd niet bij elkaar geweest en daardoor verloren passen mijns inziens dan ook niet in deze denkwijze, het verliezen stel je dan centraal en niet het opleiden.

Verder neemt de belasting alleen maar toe in de play offs periode, terwijl er ook vaak kwalificatie toernooien gespeeld moeten worden, een fitte scherpe uitgeruste speler lijkt mij handiger dan een speler die gek wordt van de tegengestelde belangen tussen club en nou ja vul maar in.

Wij gaan dit scenario nu misschien ook bij de jongens krijgen alhoewel er daar nog sprake is van een herencompetitie en niet van een meisjescompetitie zoals nu al vaak het geval is.

• supporter

De hele handbal academie moet maar eens ter discussie gesteld worden. Enkele zaken waarop jullie maar eens moeten reageren.

- Mede door de handbal academie is het een waardelose competitie opzet. Teveel wedstrijden moeten verschoven worden waardoor en is er geen enkele continuiteit meer is.

- Dames missen contacten/feeling met eigen vereniging. Kunnen vaak maar 1 maal met eigen team trainen. Wellicht een optie om definitief voor HA te kiezen.

- Meer geblesseerde dames op de tribune dan in het veld. Medische begeleiding?? onjuiste belasting????

- Niveau HA tegenvallend.

Moeten we hiermee wel doorgaan???

• Drol

Nee, kappen, gezeik allemaal

• vervolg

Zijn de trainers binnen de handbal academie gewoon niet goed genoeg?

Zie speelsters nauwelijks beter worden. Hoeken die geen 1 tegen 1 kunnen. Cirkels die verkeerd staan. Keepsters die nauwelijks niveau hebben en opbouwers die niet van afstand kunnen schieten. Waardeloos opleidingsplan, dus weggegooid geld. Weet zeker dat de speelters meer leren bij de clubs.

• sportfan

wat een gezeik zeg ieder weet het zo goed.

maar is der wel eens gevraagd wat die meiden der zelf

van vinden.

• Vervolg

Als je met die meiden praat, dan draaien ze telkens als een blad aan een boom. Ze zijn niet in staat zelfstandig een goede beslissing te maken.

De meesten vinden het wel wat hebben tav alle randzaken, maar waar het om gaat, de kern handballen, daar kijken ze niet goed genoeg naar.

Ook niet tav de staf die hen beter moeten maken. Als je goed en lang genoeg op een jonge speelster inpraat doen ze precies wat je van hen wilt.

Anders dreigt men toch dat je nooit meer in aanmerking komt. (zie enquete van de heer Groener). Dus geen geziek louter mensenkennis en feiten

• trainer

Als ik eerlijk ben zie je nu wel een onderscheid tussen speelsters die het gaan redden en speelsters die gaan afhaken. Ik durf wel te beweren dat speelsters zoals Laura, Lois en Estevana mede door de Academie sprongen hebben gemaakt.

Als deze speelsters zich door willen ontwikkelen moeten ze hun heil gaan zoeken in het buitenland.

Ik denk dat dit ook je uitgangspunt moet zijn als Academie. Speelsters beter maken en als ze zover zijn laten gaan naar het Buitenland. Dan doe je het volgens mij goed als NHV.

Daanaast heb je de speelsters die het net niet redden, of de kans niet krijgen breed en goed opgeleid.

Als je doelstelling is om de speelsters te behouden ten koste van alles schiet je je doel voorbij, namelijk het opleiden.

• tinus

meneer de sportfan

het is een terechte vraag die u stelt wat zeggen die meiden als het ze gevraagd wordt

tuurlijk zeggen die meiden ja wie wil niet in oranje ek en olympische spelen meemaken en daarna of daarvoor naar het buitenland maar zijn de meiden oud en wijs genoeg om een beslissing te nemen vooral hun fysieke gesteldheid heb ik zeer mijn twijfels over 4 wedstrijden in een week spelen is te gek voor worden of nog erger 2 wedstrijden binnen 24 uur.

de clubs hebben er nadelen van maar zijn ook zelf akkoord gegaan met het idee van de handbalacademie de voorloper van het fantastische oranjeplan. als dat er komt speelster uit het buitenland willen niet. haal je alle beste speelsters weg uit nederland hou je niks meer over ja een mickey mouse league. en wie zegt ons dat we het allemaal halen niemand we zijn 1 keer 5de geworden op een wk omdat we een keer gelukkig gewonnen hebben vergelijkingen maken met de hockey of volleybal is onmogelijk ze hebben 20x zoveel leden en daarvoor al veel meer succes behaald. waterpolodames ook daar moet je niet naar kijken daar ligt de top (amateurniveau) heel dicht bij elkaar.

en wie betaald de handbalacademie of het oranjeplan volgens mij de clubs de breedte sport en dat kan nooit de bedoeling zijn van topsport als handbal een topsport is in nederland zijn er zat sponsors die opstaan. het oranjeplan kost 5 ton ze hebben er alvast 1 bij het nhv (ton) van linder.

het is een grote competitievervalsing als ze met hun B ploeg spelen (de echte talenten dan verliest de HA) maar spelen ze met hun A ploeg ( de internationals) dan winnen ze. en zijn internationals talenten??

nhv heb vertrouwen in de clubs en laat je oren niet hangen naar het noc nsf

en denk aan de speelsters want dat is volgens mij het belangrijkst maar het is allemaal eigen belang.

• vervolg

klopt de bovengenoemde speelsters redden het wel. Alleen heb ik deze speelsters een paar jaar geleden zien spelen en toen kon men al zien dat het grote talenten waren. Ik denk echter niet dat de handbalacademie een wezenlijke bijdrage heeft geleverd aan de huidige vorm van deze dames. Dit hadden zij ook bij de clubs kunnen bereiken. Ik denk zelfs dat als die meiden zoveel trainen, er maar een marginale vooruitgang is geboekt, wat tot de conclusie kan leiden dat de handbalacademie absoluut geen verbetering is voor deze speelsters, sterker nog met de trainers en hun deskundige oog denk ik eerdeer een achteruitgang, gezien de fysieke belastbaarheid. Er is geen differentie aangepast tussen belasting en belastbaarheid. de arbeids/rust verhouding is compleet weg en de voortuitgang die je zou moeten zien op het niveau van een handbalacademie is niet of nauwelijks aanwezig. Een erg slecht doordacht plan wat financieel grote schade berokkend bij het NHV en haar financiele positie. doorconcluderend kun zeggen dat er geen goed fundament is gelegd voor deze opzet. dat kan dan zijn door slecht management of door het verkeerd begeleiden van de speelsters door de huidige trainersstaf (die ook erg te kort komt).

Er is geen goede risico-analyse gemaakt betreffende de kosten en de baten.

• jopiedewit

nederland is toch 5e gworden zonder de academie, dat was toch met speelsters uit de nederlandse competitie. Die toen ook maar 3x in de week trainde