Ronde 14 hoofdklasse A Dames

• tsja

1-T+A/VOC Amsterdam 2 - Westsite

2-VZV - DTS'48

3-ZAP - Borhave

4-DOS - Nieuw Heeten

5-Havas - GIBO Groep/Kwiek 2

6-Auto van Ewijk/LHC - VVW

Ronde 14 alweer, gebeurt genoeg op het forum.

Dus gelijk maar aanvullen met de voorspellingen van komend weekend alweer.

1- Iedereen zou hier denk ik VOC2 roepen momenteel, maar juist dat maakt deze wedstrijd weer leuk want Westsite wint van DOS, ZAP en VVW alle 3 werd hier Westsite als verliezer neer gezet maar nu al 3x gewoon de punten gepakt. Als je de verslagen en opmerkingen op het forum leest zou de combinatie oud&jong een goede combinatie zijn. Wie weet zorgen ze voor de verrassing 1 ding is zeker Westsite heeft in deze wedstrijd niks te verliezen. Persoonlijk ga ik wel voor de Winst voor VOC.

2- VZV gaat de punten in het Veld houden, DTS komt denk ik echt tekort hier. Al zijn ze volgens mij niet compleet bij VZV.

3- ZAP - Borhave denk dat dit de enige topper op papier is Borhave zal iets goeds willen maken gezien ZAP de uitwedstrijd met 26-29 gewonnen heeft. ZAP morst momenteel punten en Borhave staat 2de willen ze niet verder achterop komen bij VOC zullen ze moeten winnen. Denk dat Borhave dit keer de punten pakt.

4- DOS dik !! zijn weer compleet voor zover ik uit de verslagen kan opmaken dus gaan een sterke 2de competitie helft draaien met daarin nog 2 wedstrijden tegen VOC, DOS gaat er vol overheen en gaan werken aan hun doelsaldo

5-Kwiek gaat de punten mee naar huis nemen, HAVAS zal het nog knap moeilijk krijgen met het gemis van hun LO de jeugd zal het moeten gaan brengen. Wel 2 jonge ploegen tegen mekaar nu. Denk wel dat Kwiek de punten pakt.

6- LHC thuis altijd anders dan uit, VVW loopt niet lekker dit seizoen zouden voor de stand op de ranglijst moeten winnen om niet te ver achter te raken op de nr 2. Maar LHC gaat het ze niet makkelijk maken. Denk wel dat VVW gaat winnen uiteindelijk.

Nou wie ow wie volgt ?

• aagje

1-T+A/VOC Amsterdam 2 - Westsite

Hier denk ik ook dat voc gaat winnen. Ze doen het echt heel goed. Is een leuk jong team wat nog veel kan bereiken…

2-VZV - DTS'48

Ondanks dat vzv niet helemaal compleet is (missen hun sterkste speelster) gaan ze toch de punten pakken.

3-ZAP - Borhave

Dit kan een spannende wedstrijd worden. Zap speelt thuis vaak beter dan uit en heeft wat goed te maken na een gelijkspel tegen dts en verlies van westsite. Maar Borhave heeft een goed team en speelt sterk dit seizoen. Ik hoop dat zap wint, maar ben bang dat Borhave toch net aan zal winnen.

4-DOS - Nieuw Heeten

Dos gaat hier de punten pakken. Nieuw Heeten heeft dit jaar helaas niet veel in te brengen.

5-Havas - GIBO Groep/Kwiek 2

Kan ook een leuke pot worden. Maar zonder de LO zal Havas niet kunnen winnen van Kwiek denk ik. Dus winst voor Kwiek.

6-Auto van Ewijk/LHC - VVW

VVW speelt niet lekker de laatste weken maar zal wel van lhc gaan winnen dit weekend denk ik.

• anybody

voc2 - westsite; Ondanks dat westsite nu 3 wedstrijden achter elkaar wint gaat er dit weekend even goed verandering in komen ik ben er van overtuigd dat voc de punten niet weg geeft. Ze willen immers ongeslagen kampioen worden!

vzv - dts; vzv wint, makkelijk zat.

zap - borhave; ik hoop voor zap dat ze winnen en weer op de rails komen.

dos - nieuw heeten; dos wint, het heeft al te veel punten verspeeld om de koploper bij te houde

havas - kwiek; ik denk dat kwiek de wedstrijd wint geen idee waarom maar dat was me eerste ingeving

lhc - vvw; vvw wint want wil in de top 3 eindigen en dan moet het punten pakken.

WAT IS IEDEREEN STILL!!!!!

• balletje

op de site van vzv staat dat ijlers blijft als trainer

• Joep

Die goede man heet natuurlijk Hans Eilers.

• Roger

Heel goed. VZV heeft al aardig wat trainers verslonden de afgelopen jaren, dus het is goed dat Hans Eilers blijft. Als Riekie volgend jaar blijft, maakt hij een goede kans om in de top 3 te eindigen!

Maar zullen we ons nu weer richten op de wedstrijden? Daar is dit deel van het forum immers om gestart!

T+A/VOC Amsterdam 2 - Westsite

Westsite doet het de laatste tijd erg goed, maar VOC is toch echt de betere ploeg van hen. VOC wint.

VZV - DTS'48

Dat is niet zo moeilijk. VZV wint met dikke cijfers.

ZAP - Borhave

Dit is nou een leuke wedstrijd. ZAP thuis is altijd lastig, maar toch denk ik dat Borhave wint. Gezien de beide selecties vind ik Borhave dat Borhave een betere bank heeft, waardoor het niveau van Borhave hoger ligt.

DOS - Nieuw Heeten

DOS wint met een puntje of 7/8 verschil. Nieuw Heeten is niet veel dit seizoen.

Havas - GIBO Groep/Kwiek 2

Kwiek wint. Havas is nergens dit seizoen.

Auto van Ewijk/LHC - VVW

In het begin van het seizoen heeft VVW wel een aantal goede wedstrijden gespeelt, maar het is daarna ver weggezakt. Ze halen bij lange na het niveau van vorig seizoen niet. Ze gaan deze wedstrijd wel winnen, maar krijgen het zeker niet cadeau. Ik gok op een puntje of 3/4 verschil.

Wat denken jullie? Het niveau van de hoofdklasse is wel een beetje weggezakt in vergelijking met de afgelopen jaren.

Hoop dat de ploegen wat frisse speelsters aan kunnen trekken of dat de speelsters beter worden, zodat de hoofdklasse weer een beetje niveau krijgt. Er zijn nu maar enkele speelsters die goed kunnen handballen en opvallen.

Ik noem er even een paar:

Riekie Singer (opbouw), VZV

Lotte Prak (opbouw), VZV

Marina Koopman (opbouw), DTS

Laura Beemster (opbouw), DTS

Astrid Steltenpool (opbouw), VVW

Miranda Hooiveld (opbouw), VVW

Shirley Meuldijk (keepster), VVW

Tara Grashof (opbouw), Borhave

Marlin Wissink (keepster), Borhave

Van VOC eigenlijk de gehele ploeg zo'n beetje

Annelies Smeets (opbouw), DOS

Nummer 4 van DOS, weet haar naam niet (opbouw) :$

Keepster DOS, weet haar naam niet :$

Koegelberg (hoek), ZAP

Dalmayer (opbouw), ZAP

misschien vergeet ik nog een enkeling, maar daar houdt het ook mee op.

Roger Out

• 321654

In het oosten zijn er ook een aantal leuke speelsters

jammer dat die vergeten worden

• boompje

mijn voorspellingen:

zou Westsite voor een stunt kunnen zorgen tegen VOC, ik denk dat ze tekort komen en de wedstrijd verliezen.

DTS kan ook nog wel eens een punt van VZV afsnoepen. Het schijnt dat VZV hun beste speelster er niet is.

ZAP-Borhave heel erg leuke pot. Ik denk een gelijk spel.

DOS-Nieuw Heeten is een duidelijk verhaal DOS wint ruim.

HAVAS-Kwiek: Kwiek wint met hun snelheid en frivole spel.

LHC-VVW: als VVW weer het ritme kan oppakken dan winnen ze de wedstrijd.

Hoezo een laag niveau. Ik denk dat het niveau alleen maar gestegen is in vergelijking met vorig jaar. De teams liggen behoorlijk dicht bij elkaar en zijn erg aan elkaar gewaagd. Alleen VOC steekt er met kop en schouders boven uit. DIt was dan ook wel te verwachten.

Waar baseer je je rijtje speelster op die wel het niveau hebben of opvallen?

Zijn dat de gemaakte doelpunten of reddingen? ik ben benieuwd.

• `jansen

wat te denken van die nr 7 van Kwiek?

• opbouw

Inderdaad ik ben ook erg benieuwd waar dat rijtje met speelsters op gebasseerd is….

waarom word er vaak alleen maar gekeken naar de aanval of doelpunten makers en niet naar de goede verdedigers? en misschien hebben die speelsters die de doelpunten maken wel goede speelsers naast hun staan die de speelsters naar hun toe trekken en dan netjes de kans aan een ander geven en dan hen laten scooren…. dus ben benieuwd:D