Voorspellingen heren hoofdklasse A ronde 13

• Six

Achilles - Hurry-up 2

Achilles zal de uitglijder van afgelopen weekend willen goed maken en zullen dat ook doen tegen Hurry-up 2, dat uit nog geen punt heeft weten te pakken, 35-20.

CSV - FHC

Een knappe overwinning van CSV en dit smaakt naar meer. FHC komt kwaliteit tekort, 28-22.

Aalsmeer 3 - Vrone

Aalsmeer 3 zal in de tweede seizoenshelft geen thuiswedstrijden meer verliezen. Vrone maakt alleen een kans wanneer ze de lijn doortrekken naar aanleiding van afgelopen weekend, 33-26.

Fortissimo - HVBS

Mag geen probleem zijn voor de mannen uit Cothen, ondanks dat HVBS aan een indrukwekkende reeks bezig is, 30-23.

Celeritas - Hellas 2

Celeritas gaat heel veel profijt hebben van een harsloze bal, maar de kwaliteit komt toch echt uit Den Haag, 24-26.

Nieuwegein 2 - VVW

Een lastige. Ik denk wel dat Nieuwegein gaat winnen, maar ik heb geen idee met hoeveel, 29-26?

• Woutje Wachtmans

Achilles - Hurry-up 2

Makkelijke overwinning voor Achilles, want Hurry Up is uit gewoon niet goed genoeg. 34 - 15

CSV - FHC

Eenvoudige overwinning voor CSV. 32-22

Aalsmeer 3 - Vrone

Aalsmeer gaat op een eenvoudige thuisoverwinning af. 32-21

Fortissimo - HVBS

Ook een eenvoudige overwinning voor Fortissimo. 30-24

Celeritas - Hellas 2

Hellas zal wel even moeten wennen aan de harsloze bal, maar wint. 24-28

Nieuwegein 2 - VVW

Nieuwegein pakt thuis de punten als ze de rechteropbouwer van VVW uitschakelen. 30-28

• Alejandro

Bij mijn voorspellingen allereerst de drie inhaalwedstrijven die bij het NHV op het programma staan:

19 jan FIQAS/Aalsmeer 3 - VVW

VVW is de klap van afgelopen zondag nog niet te boven en Aalsmeer 3 geeft thuis niets weg (tegen niemand niet!) 32-27

19 jan GOconnectIT / Fortissimo - Hellas 2

Op basis van afgelopen weekend schat ik Hellas 2 hoger in. Fortissimo leverde namelijk een wanprestatie tegen Hurry Up 2. 29-33

21 jan Mannak/Hurry Up-H.V.C. 2 - Vrone

De mannen van beide zijn nog moe. Vrone stuurt het tweede omdat ze zelf geen zin hebben om op donderdagavond zo ver te reizen (alsof die dat wel willen…). 30-27

Dan voor komend weekend:

Achilles - Hurry-up 2

Achilles heeft wat recht te zetten en doet dat met stijl. 40-20

CSV - FHC

CSV wil meer na afgelopen weekend. In Friesland won CSV ook al. FHC is uit altijd zwakker dan thuis. 32-21

Aalsmeer 3 - Vrone

Aalsmeer 3 bedankt Vrone op geheel eigenwijze voor het winnen van Achilles. 35-30

Fortissimo - HVBS

HVBS zou nog wel eens heel veel brutaler kunnen gaan worden en ook in Cothen punten gaan sprokkelen. 29-29

Celeritas - Hellas 2

Hellas 2 wil weer stijgen op de ranglijst en weet Celeritas met puur en snel handbal af te troeven. Wel lastig voor de Hagenaren, zonder hars. 25-29

Nieuwegein 2 - VVW

Nieuwegein 2 wil wat goed maken. Moet het eerste tegelijk spelen? VVW in mineur haalt wederom geen punten binnen. 31-27

• Tonijn

Bij mijn voorspellingen allereerst de drie inhaalwedstrijven die bij het NHV op het programma staan:

Aalsmeer wint op routine doordeweekse wedstrijd; 29-25.

Fortissimo heeft het nooit goed gedaan op doordeweekse wedstrijden (zie uitslag bekerwedstrijden); 24-28.

Vrone komt met half team aan en Hurry-Up gaat ervoor punten te pakken. Dat lukt makkelijk; 30-23

Dan voor komend weekend:

Achilles - Hurry-up 2

Hurry-Up geniet van de punten thuis en breekt uit geen potten; 31-18.

CSV - FHC

CSV op de weg omhoog, FHC op weg omlaag; 30-18.

Aalsmeer 3 - Vrone

Vrone kan zich hiervoor wel opladen, alhoewel…. Nee Aalsmeer wint gewoon; 29-26.

Fortissimo - HVBS

HVBS wordt sterker en Fortissimo baalt nog van puntverlies tegen Hellas; 29-29.

Celeritas - Hellas 2

Zonder hars in hal met slecht licht. Toch winnen ze op snelheid; 24-28.

Nieuwegein 2 - VVW

Nieuwegein 2 is weg wat kwijt en VVW krijgt de kans weer eens punten te pakken; 25-27.

• toerist

Aalsmeer gaat dit niet redden,mannen zijn te oud om 2x in de week te ballen 25-34.

Fortissimo mag dit niet verliezen om aansluiting te houden en zal een tandje moeten bij schakelen om puntjes thuis te houden 27-25.

Mannak zal dit winnen,hebben tegen Fortisimo laten zien dat ze met de week beter zullen worden.28-21

Dan voor komend weekend:

Achilles - Hurry-up 2

Hurry-Up zet de ervaring in en zal voor de punten gaan.22-25.

CSV - FHC

CSV op winst.31-19.

Aalsmeer 3 - Vrone

Aalsmeer heeft wat daagjes rust gehad en zal moeizaam puntjes in eigen huis houden 25-24.

Fortissimo - HVBS

HVBS mist beste speler 1 en beste speler 2 om in Achilles termen te schrijven en laat de punten achter,27-23.

Celeritas - Hellas 2

Hellas zal ruim winnen 22-30.

Nieuwegein 2 - VVW

Nieuwegein 2 is weg wat kwijt en VVW krijgt de kans weer eens punten te pakken; 25-27.

• AnoniemeArie

Als VVW gretig is en geconcentreerd verdedigd valt er wat te halen. 22-22

Fortissimo aan kop vind ik geen verassing.. maar de uitslag van hurry up viel iets tegen.. maar in eigen huis zetten ze dat recht. 32-28

Lekker naar zwartemeer doordeweeks.. ik weet niet of dat invloed heeft op de selectie.. maar het gaat toch lastig worden. Gelijkspelletje. 27-27

Dan voor komend weekend:

Achilles - Hurry-up 2

40-21

CSV - FHC

Bij csv staan de neuzen weer in dezelfde richting. 34-28

Aalsmeer 3 - Vrone

Aalsmeer blijft weinig weggeven.. Als vrone zo goed weet te spelen als tegen achilles kan het hier wellicht bonuspunten halen.. maar ik denk toch van niet.. 28-26

Fortissimo - HVBS

HVBS komt iets te kort, maar het kan gek lopen.. Fortissimo is een aantal keer al goed weggekomen, als je de wedstrijdverslagen moet geloven. A close one.. 32-29

Celeritas - Hellas 2

Hellas traint een weekje met een skippybal en alles komt goed. 20-27

Nieuwegein 2 - VVW

De 6-0 van nieuwegein zal zich moeten aanpassen anders schieten de opbouwers van vvw ze van elke hoek d'r in… 30-32

• Rammer

19jan: Aalsmeer3 - VVW => Aalsmeer houdt de punten thuis en wint. 32 - 26

19jan: Fortissimo - Hellas2 => ik denk dat fortissimo de aansluiting met de top laat liggen en in eigen huis verliest. 25 - 27

21jan: Hurry up2 - Vrone => Vrone weer compleet dus nemen de puntjes mee. 22 - 25

't Weekend:

Achilles - Hurryup2 => Achilles gaat er voor 200% voor en wint met gemak. 34 - 22

CSV - FHC => CSV in de winning mood en blijven daar nog even in zitten. 23 - 21

Aalsmeer 3 - Vrone => Aalsmeer thuis moet geen probleem voor ze zijn.. (dat het een makkie wordt denk ik ook niet) 33 - 29

Fortissimo - HVBS => Fortissimo heeft winst nodig om de aansluiting te houden maar het wordt een gelijk spelletje. 24 -24

Celeritas - Hellas 2 => Celeritas levert de ingecalculeerde puntje in. 19 - 28

Nieuwegein 2 - VVW => VVW na de sterke seizoen start toch even wat minder en door de hitte van de sporthal halen ze geen punten dit weekend. 28 - 24

• Memo

Vrone heeft de wedstrijd voor aankomende donderdag afgezegd.

Reden is mij onbekend. Vraag me af hoe het NHV hier weer mee om gaat.

• Memo-lezer

Mocht de reden zijn dat het een doordeweekse dag is en de mannen moeten werken, bla bla, dan zie ik geen andere weg voor het NHV dan 10-0 en 2 punten in mindering…Maar het NHV zal wel weer vergevingsgezing zijn (zoals zovaak)!

• AnoniemeArie

@ memo, dat zal HurryUp leuk vinden.. willen die ook +2 erbij als dat gebeurt