Heren 1ste Divisie round 17

• Fisherman

Na wat technische problemen heb ik het forum weer weten te vinden…

Na een mooie 16e ronde kunnen de teams zich opmaken voor ronde 17.

DSS - Lions 2

Lions 2 is de laatste tijd niet in goede doen. DSS heeft het afgelopen weekend aardig gedaan tegen PSV. Was dit vanwege goed spel van de Heemskerkers of vanwege slecht spel van PSV?? Lions zal de punten mee naar huis nemen, al gaat het niet gemakkelijk.

Hercules - Nieuwegein

De kraker van deze speelronde. Hercules pakt een zeer knappe overwinning in het zonnige zuiden. Ben benieuwd of ze Nieuwegein thuis ook de baas kunnen blijven. Wanneer ze nog mee willen doen om plek 1 dan zal er gewonnen moeten worden (zelfde geldt voor Nieuwegein). Ik verwacht een gelijk opgaande pot met Hercules als winnaar. Aan de oranjehemden de schone taak om mijn ongelijk te bewijzen :)

MHV - E&O

Dit gaat een overwinning worden voor MHV dat zo goede zaken doet op de ranglijst. De jongens uit Emmen gaan hun ogen uit kijken in Mill. Ik hoop dat ze een netje nieuwe ballen meenemen voor de warming up anders doet de beheerder het licht uit :p MHV gaat zich zo prima handhaven.

Tachos - Aalsmeer 2

Tachos heeft ook kunnen ervaren dat met of zonder hars handballen een groot verschil (vooral mentaal). Ze moeten toch wel wat punten gaan pakken nu. Denk niet dat Aalsmeer daar de juiste tegenstander voor is en dat de punten mee gaan naar de bollenstreek.

Swift - Internos

Ploegen die gemakkelijk scoren (over het algemeen) maar Internos krijgt ook veel doelpunten tegen. Swift heeft dit seizoen 1 keer verloren en dat was in Etten Leur, kortom Swift kan zich opmaken voor revanche. Wanneer je kampioen wil worden dan moet je thuis van Internos kunnen winnen, dat gaat ook gebeuren trouwens.

WD - Volendam 2

Beide ploegen hebben een grote tot zeer grote nederlaag achter de rug. Wie gaat zich hier het beste van herstellen? Ik denk niet de Palingdorpbewoners met deze gladde aal om kunnen gaan. Kom op jongens, jullie kunnen beter! Puntjes blijven in het Brabantse land.

Bevo 2 - PSV

PSV heeft maar moeilijk gewonnen van DSS. Dit zal alles met motivatie (of een gebrek daaraan) te maken hebben gehad. Gaan ze de punten weghalen uit Panningen? Ze zullen het zeker niet cadeau krijgen. De younsters van Bevo gaan verrassen en houden de punten thuis (1 verschil)

Wat denken jullie???

• #4 - Barry

DSS - Lions 2

Heeft de thuisploeg zich herpakt na de dramatische serie wedstrijden voor de kerst? Waarschijnlijk zit er wel wat meer pit in, zeker thuis - maar dat is niet genoeg om de jonge doggies af te stoppen: die hebben immers de hele winter kunnen wachten op hun puntjes na de mindere periode eind 2009, en willen nu hun “style” etaleren. Of nee, wacht, de heren uit Limburg hebben al eens verloren van Scherhage/Scherhage, hoe wordt dat dit weekend…?

Hercules - Nieuwegein

Heraclieden deden het inderdaad goed in de helft van Nederland waar de zon altijd schijnt, de heren uit Utrecht 2 voelen het vuur aan hun schenen: er mogen geen punten meer worden verloren wil Swift niet het zadel worden geholpen. Zou het spannend worden? Neen, waarschijnlijk heeft Nieuwegein wat meer in huis dan de thuisploeg.

MHV - E&O

@ Fisherman, met het licht uit maken de jongens uit Emmen misschien nog wel meer kans dan met het licht aan! Emmenaren raken gefrustreerd door te weinig mogelijkheid tot sambahandbal. Daardoor gaat E&O2 gefrustreerd spelen: hetgeen averechts werkt. Stantheman rent ze er uit!

Tachos - Aalsmeer 2

Tachos, wat een deksel op de neus was dat in Mill!!!!! Misschien een tandje erbij, en de tanden er in! Tegen Aalsmeer gaat dat niet genoeg zijn, al komt Tachos wonder boven wonder een eind, ze blijven achter met de tanden in de bol, niet in de bloem.

Swift - Internos

Nou nou, Fisherman geeft aan dat de heren uit Arnhem iets recht gaan zetten, en daar geloof ik ook in. Internos hangt in de middenmoot, en zal nog wel net (door alle 2e teams) de nacompetitie gaan halen, daarna houdt het op. Zaterdag geen punten mee naar Brabant (degelijk keeperswerk beslist de wedstrijd), wel een gezellige busreis.

WD - Volendam 2

De Jan Smit fanbase zit de laatste tijd wat in een dipje, en de smartlappen zijn uitverkocht. Volendam, jullie begonnen zo goed? Toch, na het zien van de uitslag van afgelopen weekend, geloof ik niet in een beter resultaat tegen een handballoze harsloze ploeg. Hoewel, nu de beste handballer terug is naar Polen?

Bevo 2 - PSV

Puntjes blijven keurig in huis, hoewel de mannen van Jan er hard voor werken. Desalniettemin: de dekking van PSV houdt het 55 minuten vol, maar het scorend vermogen houdt al iets eerder op.

• Cees Louwers

dss - lions 2

DSS naar verluidt redelijke wedstrijd gespeeld in Eindhoven. Echter gaat Lions hier geen fouten maken, ondanks de lange reis!

Hercules - nieuwegein

Hercules knap gewonnen afgelopen week. Ze zullen (met enige moeite) de punten nu ook in rijswijk houden

MHV - E en O 2

MHV zal in de harsloze thuishal de punten houden

Tachos - aalsmeer 2

Aalsmeer 2 gaat hier de punten pakken, al zal het niet gemakkelijk gaan. Tachos is toch lastig thuis.

Swift - internos

Leuke wedstrijd waarbij swift aan het langste eind zal trekken. Ik verwacht dat internos de 1e helft goed bij zal blijven maar daarna in zal zakken.

Bevo 2 - PSV

Leuke wedstrijd, ik verwacht dat psv de punten gaat pakken. Wel verwacht ikd at het tot het einde spannend blijft.

White demons - Volendam 2

White demons gaat de punten thuis houden, mede door het irritante publiek (al valt het dit seizoen nog mee) en de harsloze hal.

• Tjonge

DSS - Lions 2

DSS gaat de Lions2 met een nederlaag naar huis sturen!!

Hercules - Nieuwegein

Wil Hercules nog een rol van betekenis spelen in de top 4 of kans maken voor een periode titel zal het na de knappe overwinning van afgelopen week wederom een thuis overwinning moeten behalen. Ik denk dat het op een gelijkspelletje blijft hangen.

MHV - E&O

Wat een poets afgelopen dinsdag! 33-15 verlies in PAnningen. De jongens van “de bok” hebben wat goed te maken. Winst voor de harslozen!

Tachos - Aalsmeer 2

Tachos is toch wel erg zwak. Alleen een goede keeper. Voor de rest matige en technisch zwakken spelers! Winst voor Aalsmeer en de hoofdklasse B komt naderbij voor Tachos.

Swift - Internos

Ook Internos stelt teleur dit seizoen. Krijgen het zaterdag ook weer lastig in Arnhem. Maar hopen dat Segers en Franken de kar kunnen trekken en de punten kunnen wegkapen in Arnhem. Zou leuk zijn!!

WD - Volendam 2

Naast Tachos en DSS ook twee zwakke broeders! Denk dat de demonen door thuisvoordeel de punten in huis houden.

Bevo 2 - PSV

Bevo toch erg ruim gewonnen van MHV en net niet genoeg afgelopen weekend tegen Aalsmeer uit! Ik gun het de jonge ploeg uit PAnningen wel. Een spannende pot met uiteindelijk een de laatste seconde een puntendeling op de borden.

• sjonnie1

DSS - Lions 2

Word lastige wedstrijd voor de lions. Dss stugge ploeg. ploeg uit limburg toch met een hele nipte winst terug naar het verre limburg.

Hercules - Nieuwegein

Nieuwegein moet hier eigelijk winnen voor in de race de blijven voor plek 1. Hercules voor iedereen een lastige ploeg.

de vorm van de dag geef hier de doorslag. We zullen zien.

MHV - E&O

Mhv wint thuis van E & O. De emmenaren moeten het hebben van de thuis duels. 4 verschil voor mill

Tachos - Aalsmeer 2

Wat is er met tachos aan de hand. thuis gaan ze in ieder geval niet winnen van Aalsmeer.

Swift - Internos

Kan spannende pot worden. Swift kom steeds beter in vorm. internos laatste weken ook goed bezig. Gaat swift revanche nemen op de eerdere nederland in etten - leur. ik denk het wel. doelpunt of 5 verschil voor de arnhemmers op de Arnemse Handbalavond.

WD - Volendam 2

Volendam dik klop gehad afgelopen week. WD ook niet best bezig in de eerste divisie. thuisvoordeel in die rothal zonder plak zorgt White demons voor de overwinning. gun het volendam wel meer.

Bevo 2 - PSV

2 leuke ploegen tegen over elkaar. kan een aardig potje worden. Psv goed op dreef. maar de jongens van bevo houden thuis wel de punten met een doelpunt of 4 verschil. 33-29

Ben benieuwd wat alles word.

• Tjonge

Ik denk overigens bij het zien van het heldere licht dat de Lions met 2 verschil winnen van DSS

Dat White Demons de punten in huis houdt!

Dat TAchos voor een verrassing zorgt tegen Aalsmeer 2

Dat Hercules ook wint.

Dat Swift toch makkelijk wint van Internos

Dat MHV het samba handbal weer heeft te pakken en dik wint

De enige wat ik lastig vind is Bevo tegen PSV?? WAt zal dat worden??