Voorspelling heren C 16-17 jan

• Voetfout

De eerste helft van de competitie zit er nu echt op, op een aantal inhaalwedstrijden na dan. Even de tussenstand opmakend, kan ik zeggen dat er toch wel een aantal verrassingen zijn geweest dit seizoen. Gedoodverfde degradatiekandidaten staan in de top 5 en vooraf benoemde topploegen bungelen ergens onderin met weinig tot geen punten. Ik ben benieuwd wat de tweede helft van de competitie ons gaat brengen. Is de kampioen al bekend? Ik denk het niet; de nummers 1 tot en met 5 hebben allemaal nog kans om kampioen te worden. Unitas, Snelwiek en Saturnus'72 staan er slecht voor met vier en twee punten na negen en tien wedstrijden. Maar zoals al eerder is gezegd: in deze competitie kan iedereen van iedereen winnen, dus je weet maar nooit.

Heerle - Hercules 3

Waarschijnlijk gaat Heerle thuis nog geen punten verliezen, hoewel ik Hercules wel een kans geef. Als ze strak verdedigen, krijgt Heerle het nog moeilijk. Geen groot verschil verwacht ik, wel in het voordeel van Heerle.

Saturnus'72 - DWS

Hoewel Saturnus vorige week best goed speelde, geef ik ze geen kans tegen DWS.

Saturnus - EHC

Er is eindelijk een einde gekomen aan de ongeschonden status in de 5-mei-hel, gaat het ook EHC lukken om puntjes te pikken in Leiden? Als iedereen weer meedoet bij Saturnus denk ik toch dat Saturnus wint in eigen huis.

Savosa - Westlandia

Normaal gesproken zou dit geen probleem moeten zijn voor Savosa, maar met twee man minder in een selectie van negen man wordt het toch lastig. Als ze een nieuwe, gladde bal gaan gebruiken zonder hars en beter spelen dan vorige week geef ik toch Savosa het voordeel van de twijfel.

US - Snelwiek

Punten voor US.

Unitas'63 - HWC

Ik ben toch bang dat de mannen uit Maassluis nog niet zijn opgewassen tegen de mannen uit Vlaardingen.

• D-anios

Heerle - Hercules 3

Verrassing van de eerste speelronde. Heerle thuis zal iets goed willen maken, kleine winst heerle.

Saturnus'72 - DWS

Vorig jaar werd dit een stuntje, dit jaar ook? Zou het ze gunnen, maar ga toch voor DWS in doelpuntrijk duel.

Saturnus - EHC

Saturnus verliest weinig thuis, EHC moeten ze ook kunnen pakken, mits ze weer redelijk compleet zijn.

Savosa - Westlandia

Gemankeerd savosa en westlandia zonder hars moet te doen zijn voor Savosa, maar dan moet het beduidend beter dan vorige week tegen saturnus.

US - Snelwiek

Snelwiek niet opgewassen tegen unitas, dan gaan ze hier ook geen punten halen. Winst voor US

Unitas'63 - HWC

Unitas in de winning mood? Schat HWC toch klasse beter in en ze nemen hier de punten mee uit maassluis.

• klapper de klap

Heerle - Hercules 3

Hercules blijkt thuis beter te presteren dan thuis! Toch hoop ik op een stunt van Hercules, maakt de competitie wat spannender!

Saturnus'72 - DWS

Vorig jaar was het inderdaad een overwinning voor Saturnus. DWS is inmiddels gewend om zaterdagavond te spelen, dus vermoed ik geen problemen voor de jongens van DWS.

Saturnus - EHC

Eenvoudige overwinning voor Saturnus….

Savosa - Westlandia

Westlandia doet het thuis ook beter dan uit en savosa kan lekker handballen. Geen probleem voor Savosa!

US - Snelwiek

Snelwiek zal geen punten gaan pakken tegen US, die zijn net iets te goed! Klein verschilletje…

Unitas'63 - HWC

De blessurebank loopt leeg bij HWC, maar zijn ze ook in vorm en hebben ze kwaliteit? Tijd om zich te bewijzen, op naar de overwinning!

• Hoekvlag

Heerle - Hercules 3

Heerle zal alles op alles moeten zetten om deze met respect oudere mannen aan de kant te zetten.

Saturnus'72 - DWS

Dat zal waarschijnlijk DWS zijn.

Saturnus - EHC

EHC gaat hier winnen denk ik.

Savosa - Westlandia

Savosa gaat hier winnen.

US - Snelwiek

US.

Unitas'63 - HWC

HWC.

• Heineken

Heerle - Hercules 3

Met de eerste wedstrijd nog in het achterhoofd, maar met een zeer uitgedunde selectie reizen de mannen van hercules af richting Wouw. Voor de competitie geef ik de punten aan de oudere mannen van hercules.

Saturnus'72 - DWS

Na bijna weer een keer aan de punten geroken te hebben, zal het hier voorlopig ook bij blijven. DWS neemt de punten rustig mee huiswaarts.

Saturnus - EHC

Wat was de eerste ontmoeting tussen beide teams belabberd zeg…….

Iedereen bij Saturnus weer van de partij en zo wint niemand meer in de 5meihel.

Savosa - Westlandia

Nipte overwinning voor Savosa.

US - Snelwiek

De mannen van US pakken hier de 2 punten.

Unitas'63 - HWC

HWC gaat er met de punten vandoor.

• BillC

EHC-Unitas 30-27

Slechte wedstrijd van EHC- zijde…… complimenten voor Unitas, blijf zo spelen dan pakken jullie opzeker nog punten in deze competitie

• baco

EHC-Unitas

erg leuke wedstrijd, ehc liet in het begin veel kansen liggen, unitas deed lekker mee.

complimenten voor de scheidsrechters die er een echte wedstrijd van maakte.

ben toch blij dat het maar 3 punten verschil is i.p.v. 10 (10-0). toch veel leuker om zo te winnen he bill??

• Giedd

Dank u BillC!

Ik heb van te voren al geroepen dat als wij compleet zijn ( gister bijna) en weer wat meer

conditie hebben gaan we meer punten pakken. Gister lijkt me daar een goed voorbeeld van.

Helaas geen punten maar een goede wedstrijd.

Als jij zegt dat EHC slecht speelde maak je ons daar een compliment mee want wij zorgden

daar dan voor. In de rust ( 15-16 voor Unitas ) hoorden we nog geroep dat het aardig tegenviel.

En DAT doet mij dus weer een beetje deugd. Het team gaat lopen, de blessures zijn weg.

Onderschat die ploeg uit Maassluis niet ;)

Maar de wedstrijd, eerste helft een zeer gelijk opgaande wedstrijden met veel doelpunten en

kansen. Erg leuke wedstrijd voor de toeschouwers en het was stuivertje wisselen wie er met

1 ( maximaal 2 ) doelpunten voorstond. Rust was al bekend.

Tweede helft het wel bekende dipje van ons waardoor EHC snel over ons heen kon gaan.

Met wat knokken zijn we er aan blijven hangen maar het verschil is niet minder als twee doelpunten

geworden. Maar aan zulke wedstrijden kunnen we ons optrekken HWC zondag gaan we het erg moeilijk

maken denk ik ( EHC staat toch hoger op de ranglijst;) )

• BillC

Heerle - Hercules

Hercules mocht thuis winnen, vandaag wint Heerle thuis …. wel krap <> 29-27

Saturnus'72 - DWS

Al is het team van de Juf geheel blessure vrij, winnen doen ze niet meer en zeker niet tegen DWS <> 21-33

Saturnus - EHC

Saturnus thuis idd sterk, maar denk toch wel aan een gelijk spelletje <> 25-25

Savosa - Westlandia

Savosa presteerd goed deze competitie, Westlandia speelt wisselvallig, geef mijn punten deze week aan Savosa <> 23-22

US - Snelwiek

Rust weekend voor de Amsterdamse vrienden <> 32-15

ps. is Roel alweer teruggekeerd na zijn uitstapje van vorige week met EHC?

Unitas'63 - HWC

Hier komt de verrassing van het weekend, Unitas'63 heeft de smaak nu echt te pakken en gaat winnen voor hun altijd trouw gebleven publiek <> 30-27 ;)