De eerste helft van de competitie zit er nu echt op, op een aantal inhaalwedstrijden na dan. Even de tussenstand opmakend, kan ik zeggen dat er toch wel een aantal verrassingen zijn geweest dit seizoen. Gedoodverfde degradatiekandidaten staan in de top 5 en vooraf benoemde topploegen bungelen ergens onderin met weinig tot geen punten. Ik ben benieuwd wat de tweede helft van de competitie ons gaat brengen. Is de kampioen al bekend? Ik denk het niet; de nummers 1 tot en met 5 hebben allemaal nog kans om kampioen te worden. Unitas, Snelwiek en Saturnus'72 staan er slecht voor met vier en twee punten na negen en tien wedstrijden. Maar zoals al eerder is gezegd: in deze competitie kan iedereen van iedereen winnen, dus je weet maar nooit.
Heerle - Hercules 3
Waarschijnlijk gaat Heerle thuis nog geen punten verliezen, hoewel ik Hercules wel een kans geef. Als ze strak verdedigen, krijgt Heerle het nog moeilijk. Geen groot verschil verwacht ik, wel in het voordeel van Heerle.
Saturnus'72 - DWS
Hoewel Saturnus vorige week best goed speelde, geef ik ze geen kans tegen DWS.
Saturnus - EHC
Er is eindelijk een einde gekomen aan de ongeschonden status in de 5-mei-hel, gaat het ook EHC lukken om puntjes te pikken in Leiden? Als iedereen weer meedoet bij Saturnus denk ik toch dat Saturnus wint in eigen huis.
Savosa - Westlandia
Normaal gesproken zou dit geen probleem moeten zijn voor Savosa, maar met twee man minder in een selectie van negen man wordt het toch lastig. Als ze een nieuwe, gladde bal gaan gebruiken zonder hars en beter spelen dan vorige week geef ik toch Savosa het voordeel van de twijfel.
US - Snelwiek
Punten voor US.
Unitas'63 - HWC
Ik ben toch bang dat de mannen uit Maassluis nog niet zijn opgewassen tegen de mannen uit Vlaardingen.