Graag verwijs ik jullie naar het volgende artikel:
http://handbalstartpunt.nl/2005kr-artikelen/denhaag-600.htm
De mogelijkheid bestaat dat ik té kort door de bocht denk, maar laat ik mijn gedachten eens proberen uit te schrijven.
In het artikel wordt de mening van Quintus trainer René Romeijn aangehaald. Hij begrijpt niet waarom Loreal niet naar zijn Kwintsheul is afgereisd.
Het kan aan mij liggen, maar ik geloof dat afgelopen weekend zowel een Quintus-Loreal (heren) als een Loreal-Quintus (dames) op het programma stond. Ik denk dat Romeijn voor de reden te rade moet gaan bij de vrouwelijke tak van zijn handbalvereniging. De argumenten voor het niet afreizen lijken me behoorlijk overeenkomstig. Of valt hij hiermee in zekere zin zijn eigen vereniging ook een beetje af, misschien is hij van mening dat de dames van Quintus ook gewoon naar Venlo konden…
En dan nog: “Ik baalde verschrikkelijk. We hadden de hele week scherp getraind. Dit was een belangrijke wedstrijd voor ons.” Ik denk inderdaad dat Loreal blij was, een week gevoetbald heeft op de training en het belang totaal niet inzag. Maar dit terzijde.
Dan nog even door naar Alex Curescu. Er was voor de mannen van Hellas geen mogelijkheid om na de training terug te keren naar Den Haag. “En de laatste trein terug ging om kwart voor tien. Dan houdt het op.” Eens zien..
Bevo speelt zijn thuiswedstrijden op zaterdagavond om 20.00 uur. In het huidige handbal is deze wedstrijd rond 21.45 uur afgelopen. Indien gewenst bestaat vanaf 22.00 de mogelijkheid om vanuit de sporthal te vertrekken. Niet een ideale situatie, maar het kan! Als ik dit ga bekijken, leert www.9292ov.nl mij het volgende:
22.08 - 22.11 Vertrek Sporthal -> Aankomst Bushalte
22.11 - 22.44 Vertrek Bushalte -> Aankomst Treinstation Venlo
22.49 - 00.49 Vertrek Treinstation Venlo -> Aankomst Treinstation Den Haag Holland Spoor
01.28 - 01.31 Vertrek Treinstation Den Haag Holland Spoor -> Aankomst Spui Stadhuis
01.31 - 01.39 Vertrek Spui Stadhuis -> Aankomst Treinstation Den Haag Centraal.
Er bestaat zelfs één mogelijkheid om later (22.18) te vertrekken. Laatste trein dus niet om kwart voor 10, maar om kwart voor 11. Toch een verschil!
Laten we eerlijk zijn, het is niet ideaal en we mogen het ook niet van een vereniging verwachten. Maar het gaat om het principe.
De coach van de dameskant van Hellas wijst ook wel weer richting de uitploeg. Ik denk dan weer: waarom? Kijk eens binnen de eigen vereniging!
We kunnen hier lang en breed over discussiëren en met de boze vinger naar elkaar blijven wijzen, maar hier gaan we vrij weinig mee bereiken.
De competitieleider moet een beslissing maken, en hij heeft volgens mij niet overal in heel Nederland een webcam geplaatst om het weer en de situatie te kunnen bekijken.
Een totale annulering van alle wedstrijden behoort tot de mogelijkheden, maar hoe gaan we dit inhalen? Nu wordt van competitievervalsing gesproken. Is het niet competitievervalsing als de ene ploeg op dinsdagavond de wedstrijd moet inhalen, en de andere op woensdagavond? Meer werkdagen, al wat meer vermoeidheid? Is dit allemaal wel te doen?
De competitieleider zal blij zijn met elke wedstrijd die wél doorgang heeft kunnen vinden. Dit is telkens weer één wedstrijd minder om door de week ertussen te moeten plannen. Geef hem eens ongelijk.
Ik denk dat het gaat zoals het gaat, en we met z'n allen de situatie moeten accepteren. Dat wijzen naar elkaar is toch eigenlijk te belachelijk voor woorden, laat staan dat dit ook nog via de krant moet gebeuren. Ik hou er niet van.