Voorspellingen Hoofdklasse A Heren Ronde 12

• Woutje Wachtmans

HVBS - Venus/Nieuwegein 2

De eerste wedstrijd werd 28-24 in het voordeel van Nieuwegein. Dit keer zal het eenvoudiger zijn voor Nieuwegein. 20-30

FHC - Celeritas

In Bunnik wist Celeritas nog te winnen. Dit keer blijven de punten weer thuis. 27-25

Hellas 2 - FIQAS/ Aalsmeer 3

In Aalsmeer wist Hellas nog te winnen. Beide ploegen hebben al een maand geen wedstrijd meer gespeeld. Wederom een overwinning van hellas. 30-26

Mannak/Hurry Up-HVC 2 - GOconnectIT/Fortissimo

In Cothen overliep Fortissimo Hurry Up nog. In Zwartemeer zullen ze het wel lastiger krijgen. 25-28

Vrone - Univé/Achilles

Eenvoudige overwinning voor Achilles. 20-35

VVW - CSV

De eerste wedstrijd was een nipte overwinning voor VVW. Deze keer een duidelijkere overwinning. 32-25

• Koukleum

Nou Woutje, ik weet het zo net nog niet of Nieuwegein zo eenvoudig wint in Bunschoten ?!

Zaterdag was het om te rillen in de sporthal,en dat zijn de verwende mannetjes uit Nieuwegein niet gewent om in een ijskoude hal te spelen

Maar die visboeren wel. Na een uur in de auto kregen we het pas warm.

Koukleum.

• Sneeuwpop

Helaas voor HVBS heeft Nieuwegein geoefend met wedstrijden onder koudere temperaturen.

Afgelopen zondag moest ik mijn sjaal omhouden in de Galecop.

Brrr…

• Woutje Wachtmans

Doe nu je voorspelling maar :)-D

• 2voor12

Ok woutje,

ik denk geen handballen maar ijsvrij, al hoewel waardering voor het feit dat jullie helemaal naar Vrone zijn gereden.

• Six

Gezien de laatste wedstrijden van HVBS denk ik niet dat Nieuwegein hier makkelijk gaat winnen, maar het kwaliteitsverschil zal toch de doorslag gaan geven, 20-26.

FHC - Celeritas

Een spannende wedstrijd in de staart van de ranglijst. Ik gok op gelijkspel, 24-24.

Hellas is inderdaad pas de enige die in Aalsmeer wist te winnen. Die lijn doortrekkende doen ze dat thuis ook, 32-31.

Als Fortissimo gewoon scherp aan de wedstrijd begint en dit volhoudt tot aan minuut 60 gaan ze hier eennvoudig winnen, 19-31.

Vrone - Univé/Achilles

Het zal niet eenvoudig gaan, maar een overwinning voor Achilles wordt het wel, 23-28.

VVW - CSV

Dit wordt een overwinning voor VVW, 32-25.

• Woutje Wachtmans

Het was lekker rustig op de weg en de snelwegen waren goed berijdbaar. Vooraf weet je dat natuurlijk ook niet, maar achteraf ben ik blij dat we deze wedstrijd niet doordeweeks moeten spelen.

• Alejandro

Volgens mij worden de afgezegde wedstrijden van afgelopen weekend alleen ingehaald indien dat nodig blijkt voor de eindstand van de competitie!?

Dan mijn voorspellingen:

Nieuwegein 2 heeft sinds die eerste wedstrijd tegen HVBS een halfjaar lang getraind en HVBS, nou eh, niet… Walk-over voor de Geiners? 22-34

FHC - Celeritas

Beide teams beseffen dat de punten in deze wedstrijd bij de thuisploeg blijven. Evenals zij zich dat een halfjaar geleden beseften. 28-25

Met bevroren ledematen, na een maand verplichte winterstop, weten beide teams weinig moois te laten zien. 32-32

Temperaturen gelijk aan Lapland overheersen Drenthe. Fortissimo is echter niet van de wijs te brengen. 27-35

Vrone - Univé/Achilles

Vrone verrast Achilles, maar niet genoeg. 28-30

VVW - CSV

CSV doorbreekt de negatieve spiraal en pakt heel brutaal twee puntjes. 27-28

• Tonijn-

HVBS heeft stijgende lijn te pakken en weten de snelheid van Nieuwegein te ontregelen. En zonder snelheid heeft Nieuwegein weinig aanvallende kracht, en daarmee wordt het 29-27.

FHC - Celeritas

Celeritas op reis en zonder punten naar huis; 27-25 (en ik weet niet eens of het echt spannend wordt, denk dat Celeritas mee doet de hele wedstrijd zonder ooit het gevoel te kunnen winnen).

Hellas 2 gaat op tempo over Aalsmeer heen; 32-30.

Welk team treft fortissimo in Zwartemeer? Als ze eens niet slap beginnen, dan wordt het een relatief eenvoudige overwinning; 22-28.

Vrone - Univé/Achilles

Hoeveel zin heeft Vrone, daar staat of valt het mee. Als ze slap starten en Achilles de open dekking goed gebruikt door de cirkel veel vrij te spelen, dan wordt het winst voor Achilles; 26-31.

VVW - CSV

Tja VVW heeft meer handbal dan CSV momenteel; 29-26.

• AnoniemeArie

Overschat ze niet die bunschoters.. Als nieuwegein afstand weet te nemen, zullen ze het niet weggeven. dit wordt een zware wedstrijd voor ze, maar ik voorspel dat ze het gat wel kunnen slaan en dan als de vorst eroverheen. 28-36

FHC - Celeritas

Celeritas groeit net als HVBS naar zn oude niveau terug en pakt de punten in Friesland. 25-27

Hellas is een van de meeste gemotiveerde ploegen in deze klasse en daar heb je heel veel aan als je tegen aalsmeer speelt. 30-28

Ik blijf erbij dat Fortissimo nog wel eens voor een verrassing kan zorgen in de HK A. Dit is een leuk wedstrijdje voor ze… 25-31

Vrone - Univé/Achilles

Op bezoek bij vrone is het altijd lastig.. Achilles zal hier alles uit de kast moeten trekken anders verliest het punten. Vrone wint nipt.. 30-29

VVW - CSV

VVW won uit nipt.. dit belooft een boeiend handbalgevecht te worden.. CSV gaat voor een goed resultaat en met een blessureboeg die eindelijk leger wordt gaat dat lukken. 32-28