heren 1-ste klasse Midden Nederland (TOPPER)

• kijker

In de strijd om het kampioenschap in de 1-ste klasse speelde de heren van Zaanstreek en Havas gisteren tegen elkaar. Een echte topper, beide teams hadden nog geen punten laten liggen in deze competitie. Het werd een spannende wedstrijd die erg gelijk opging en beide teams streden voor wat ze waard waren. Bij rust was er een kleine voorsprong voor Havas (9-11). Maar die werd na rust snel ongedaan gemaakt na de snelle rode kaart bij Havas (3x 2min) lange tijd stond Zaanstreek 2 doelpunten voor en scoorde beide ploegen om de beurt. 6 minuten voor het einde leek Havas eenvoudig met de overwinning aan de haal te gaan door uit te lopen met 4 doelpunten 2 minuten voor tijd. Zaanstreek ging alles op alles spelen en de scheidsrechter hielp daarbij een klein beetje, Havas had 1 keer en misschien wel 2 keer een strafworp moeten krijgen. Zaanstreek verkleinde in een rap tempo de achterstand tot 1 doelpunt. Met nog 15 seconde te spelen kreeg Zaanstreek nog een mogelijkheid om in de aanval te gaan. 1 seconde voor tijd kregen Zaanstreek nog een vrijword die genomen werd en vervolgens door de hoekspeler werd binnengeschoten (25-25). Best knap allemaal in seconde. Gezien de wedstrijd best een terechte uitslag.

Als neutrale toeschouwer kan zeggen dat ik het een leuke wedstrijd vond met veel strijd en spanning. Maar eerlijk gezegd telde het laatste doelpunten van Zaanstreek eigenlijk niet. Jammer voor Havas een gelukje voor Zaanstreek.

Ben benieuwd naar de return aan het eind van het seizoen.

Wie durft er een gokje te wagen, wie wordt er kampioen, Havas of Zaanstreek.

Ik zeg Havas.

Een neutrale toeschouwer

• ook een toeschouwer

Beste kijker

Allereerst hoezo hebben ze een klein beetje hulp van de scheids gekregen, deze heren hebben perfect gefloten, zij hebben de wedstrijd heerlijk aangevoeld en hebben niet voor de kleinste dingen gefloten, eindelijk een koppel die een wedstrijd goed aanvoelde, en jullie hebben laten handballen, + veel voordeel gegeven. Tevens heb ik aan de beide heren aan het eind gevraagd hoe het nou zat met die laatste vrije worp, zij hebben aangegeven, dat er nog een seconde gespeeld moest worden, Zaanstreek nam de vrije bal, en precies in het eindsignaal, was de bal los van het schotarm, zij hebben het directe resultaat afgewacht, ja lullig voor Havas, die misschien wel had moeten winnen, maar een correcte uitleg en een zeer correcte beslissing. Wees eerlijk we hebben twee sportieve teams gezien, een mooie en spannende wedstrijd, met veel plubliek die niet liepen te schelden, en met twee goede scheidsrechters.

• bart van kempen

Ik heb de wedstrijd niet gezien maar zoals ik het verhaal lees gaat er hier (volgens mij) wel iets mis.

Als de speeltijd voorbij is, en er een vrije worp gegeven is, moet deze rechtstreeks op doel genomen worden. Is dit het geval dan klopt het verhaal van hierboven wel en moet het directe resultaat afgewacht worden.

Zoals ik het lees, was er met 1 sec op de klok een vrijeworp gegeven. De bal wordt gespeeld en de hoekspeler werpt binnen de tijd de bal op doel.

Dan kan het alleen een doelpunt zijn als de bal volledig over de doellijn is VOOR het eindsignaal klinkt. Dan gaat het verhaal dus niet op van het directe resultaat van de worp en mag het doelpunt niet toegekend worden.

Dit is zoals het aan mij uitgelegd is, heb ik het verkeerd, laat het mij weten…

Groetjes Bart

• fan

ik ben het helemaal met je eens dat het een hele leuke wedstrijd was, ook ik denk dat Havas in de laatste 2 minuten minstens 1 strafworp onthouden is. Dan krijg je toch een ander slot.

Aan de andere kant is het ook de eigen schuld dikke bult want Havas mag natuurlijk nooit die voorsprong weggeven. zo blijft de competitie wel lekker spannend.

Kampioen wordt Havas denk ik, gun het ze ook wel, hebben al een paar jaar pech gehad, iedere keer net niet.

laatste wedstrijd van de het seizoen zal zeer spannend worden, leuk, ik zal er zijn.

Beide teams (Havas en Zaanstreek) veel succes de komende periode.

• Zaanstreker

Het was een bizar slot in een bloedstollende wedstrijd. Het zal er om hangen of het doelpunt binnen de tijd was, een seconde is best lang. Gezien het tijdrekken aan Havas-kant (ook logisch uiteraard) vond ik de gelijkmaker persoonlijk terecht. Al met al kwam Zaanstreek natuurlijk goed weg en voelde het punt als een overwinning. Jammer dat beide teams in de 1ste klasse bivakkeren, hopelijk komt er een extra promotieplaats vrij. Maar de competitie is nog lang…

Hou de Zaanstreek-site in de gaten voor een video-verslag van deze wedstrijd!

• een scheids

indien een bal onderweg is naar het doel, en het eindsignaal klinkt, dan is het afgelopen, bal los van schotarm?? jammer dan als de bal de doellijn nog niet gepasseerd is, is het GEEN doelpunt

• alweer een toeschouwer

Ik heb een leuke sportieve wedstrijd gezien met 2 goed fluitende scheidsrechters.

Natuurlijk gaat de ‘gedupeerde’ partij altijd klagen dat de bal de doellijn niet gepasseerd was. Slimmer was geweest dat hele schot te verijdelen door ook de hoekspeler te dekken er stonden immers maar 3 spelers van Zaanstreek bij de cirkel en 6 HAVAS spelers. Nu mocht hij vrij aanleggen en scoren.

1 seconde is overigens erg lang en het is dus zeer wel mogelijk dat met een snelle pass en een direct schot deze tijd nog niet verstreken was.

Volgens mij was dat ook zo maar helaas zullen we dat nooit weten en is de beslissing daaromtrent door de verantwoordelijken (scheidsrechters) genomen.

Zo blijft de competitie wel uiterst spannend…..

Tip: Ga kijken bij HAVAS - Zaanstreek

• nog een scheids

Mee eens. Niks direct resultaat afwachten. Bal moet in zijn geheel over de doellijn zijn voor het einde van het fluitsignaaal.

• moaningmhyrtle

hoe je het wendt of keert, het was een absolute topwedstrijd, gefloten door twee goede scheidsrechters.

deze moetn beslissingen in een split second nemen. dat het misschien niet volgens de regels is en dat het doelpunt misschien niet telt, dat is dan jammer. de scheidsrechters beslissen nu eenmaal.

wat ik heel jammer vind, is dat in dit geval er WEER negatief wordt gedaan over de scheidsrechters, terwijl ze een dijk van een pot hebben gefloten.

petje af hoor voor deze mannen.

• zwartkijker

Volgens mij wordt er niet over de scheidsrechters gezeken. Er wordt één beslissing in twijfel getrokken.