Als het aantal leden niet gaat toenemen wordt het handbal steeds minder.

• cirkel

Gerrit, je noemt iets heel belangrijks: de talenten!

En bij het NHV lijkt het er op (gezien de begroting) dat Talent pas begint bij de academie!

Er wordt totaal niet geïnvesteerd in talenten door het NHV.

Wat doet het NHV voor al die talentencentra en handbalscholen?

Nul-komma-nul!

Men zegt geen geld te hebben, maar ik denk dat dit moet zijn: er geen geen voor OVER te hebben.

Als in de begroting die voor 19 dec. een ton van de top af zou gaan en bestemd zou worden voor talenten, dan komt dit veel dichter bij de clubs en zal het draagvlak veel groter zijn.

Dan investeer je in het heden en in de toekomst.

Zomaar een punt ter overweging….

• cirkel

Goed idee HJ

Je zou er ook aan kunnen denken om alle thuiswedstrijden van de Academie “in het land” te laten spelen.

Kost misschien het de bijdrage van Almere, daar staat tegenover dat de regio's zien wat investeringen in de HA oplevert.

Een clinic voorafgaand aan de wedstrijd (zonder bijbetalen!!!) is investeren in de toekomst.

Als je als NHV-lid extra moet investeren in topsport door contributieverhogingen, kan het niet zo zijn dat je nog weer extra moeten betalen om te zien waarin je geïnvesteerd hebt.

Dus de keus is duidelijk: de leden investeren in de top en de top investeert in de breedte: eerlijk is eerlijk.

• talententrainer

Het niet toenemen van leden???? Ik heb dit jaar een ander probleem. Ik train de grootste talenten (de mini's en kabouters) en heb er nog nooit zoveel gekregen. Ik moet bijna tegen nieuwe talenten zeggen dat ik geen plek hebt (dat komt toch alleen voor in het voetbal?). Geheel in de vereniging groeien we wel. In het totaal neemt natuurlijk wel af. Jammer hoor maar dat heeft natuurlijk te maken met het image en publiciteit van handbal. Ik ben er mee opgegroeid. Je merkt dat mensen minder tijd (er voor willen nemen) voor hebben dus liever een individuele sport doen want dan zitten ze minder aan verplichtingen vast. Een echte oplossing heb ik niet. Ik hoop door enthousiasme van de huidige handballers en hopen dat het meer in de media komt dat het toch weer wat aantrekt.