Als het aantal leden niet gaat toenemen wordt het handbal steeds minder.

• Gerrit Spilt

Nu ik toch op dit forum zit, moet ik er ook maar gebruik van maken.

Graag wil ik weten wat jullie van de stelling (als genoemd in het onderwerp) vinden.

Als jullie het met de stelling eens zijn (en dus willen dat er meer leden komen) wil ik ook graag van jullie horen hoe dat het beste kan worden aangepakt.

• Lord Farquat

nog minder?

• barbamamma

Wat heeft het voor zin om te reageren als je toch niets doet met de uitkomst, omdat je onze naam niet kent.

• lefthanded

Gerrit,

kijk een op het topic NHV laat veel leden liggen. Daar staan een aantal tips om leden te trekken of te behouden.

• Gerrit Spilt

Een dergelijke reactie helpt?

• Gerrit Spilt

Het gaat er niet om wat ik er mee doe! Het gaat er om wat wij (en dan heb ik het dus over alle leden) er aan doen. Natuurlijk start ik geen discussie als ik van te voren weet dat ik mij er niets van aantrek, zolang het zich niet beperkt (of beter gevrijwaard is van) alleen maar op elkaar afgeven kan het altijd nuttig zijn. Overigens is het niet zo dat als hier een bijdrage wordt geleverd dat het dan ook daadwerkelijk gebuert, daar zal eerst een meerderheid voor gevonden moeten worden. Maar dat is neem ik aan geen probleem want bijna iedereen op dit forum hecht enorm aan democratie (als ik het tenminste goed gelezen heb).

• Gerrit Spilt

Ik heb de posts bij dat topic gelezen. Wat ik daar lees is dat de afdelingsbesturen er voor moeten zorgen dat er meer verenigingen moeten komen. Maar de afdelingsbesturen zijn ook slechts vrijwilligers die ook andere dingen moeten doen. Wat ik niet lees is hoe dit dan zou moeten gebeuren. Het gaat er om wat wij er met z'n allen aan kunnen doen en dat is denk ik maar 1 ding namelijk zorgen dat handbal bekender wordt bij de jeugd (door middel van clinics op scholen). Dat gebeurt in een aantal plaatsen maar dat kan zeker worden uitgebreid.

• cirkel

Gerrit,

er staan daar veel meer ideeën dan alleen over de afdelingen!

Laat het NHV eerst geldt steken in het aanpakkken van alle ideeën die daar genoemd worden.

En dierct daarna in de top.

Jou stelling iets niet een echt duideliojke stelling mbt de situatie waaron het NHV nu keuzes wil, moet, kan maken.

Kies je eerst voor de basis (ledengroei breedtesport)?

Of wil je eerst de top anpakken?

A;ls je kiest voor de top, welke garantie is er dan dat met al dat extra geld wel succes verzekerd is?

Dat is toch al vaker uitgevoerd zonder succes? Waarom komt nu wel het succes dan?

• HJ

Beedtesport en Topsport kunnen niet zonder elkaar. Populariteit van sporten neemt alleen maar toe als men zich kan identificeren met grote voorbeelden.

Een gezonde balans tussen Top- en Breedtesport die herkenbaar moet zijn in de begroting. Top en Breedtesport moeten zih dan inzetten om bvb schoolhandbal groter te maken.

Zou een mooi item zijn: Finale van het schoolhandbal en finale van de nederlandse titel bijelkaar op 1 dag in 1 hal!

• Gerrit Spilt

Ik geloof er niet in dat de topsport voor ledengroei zal zorgen. Tenminste niet als daar niet een uitgebalanceerd plan rondom wordt gemaakt (en behoorlijk uitgevoerd). Ik geloof dat sport vanaf de basis moet groeien en dat het dus van belang is dat de jeugd kennis maakt met handbal. Ik ben daar in Almere ook mee bezig, maar het kost veel energie.

Aan de andere kant moet je misschien ook niet weggooien wat je hebt. Er zijn nu een aantal zaken in gang gezet en daar zonder meer afscheid van nemen levert wellicht meer problemen op dan dat er financiele voordelen uit voortvloeien. Het is een lastig parket waarin het NHV zich bevindt, de ledenaantallen moeten omhoog maar aan de andere kant wil je de talenten ook niet in de steek laten. Ik zeg niet dat wat er nu gebeurt goed of slecht is, ik zeg alleen dat daar in het verleden voor gekozen is. Nu met paniekhandbal daar een eind aan maken en weer een nieuwe weg inslaan is geen garantie voor succes.