Waarom gastspelers bij Lions???

• RR achteruit

Met verbazing lees ik: De eerste gastspeler is bekend bij Lions???? Het is toch te gek voor woorden, dat ze van twee teams met een grote seletie niet een goed team kunnen formeren.

En ja ik weet dat er 3-4 speler niet bij zijn, dan nog zijn er genoeg spelers.

Het is tocht de bedoeling om ervaring op te doen en spelers iets te leren.

Als ze het met die spelers niet reddden kunnen ze beter stoppen met TOP handbal.

Zonde van al die goede spelers! en jeugd.

• Pat

Tis toch al jaren zo dat het “top”handbal van Nederland zich niet kan meten met de “top”handbal in het buitenland welke naar de LHD komen??

• Baksteen

Er is 1 gast speler..en daar blijft het ook bij. Er zijn inderdaad 3-4 spelers van het eerste team niet bij door nationale verplichtingen / blessures, die vervangen worden door spelers uit het 2de team en WELGETELD 1(!!!) gastspeler.

Waar maak je toch druk om.

• fietspad

volgens mij grijp jij gewoon alles aan om maar wat negatiefs te kunnen schrijven omdat je zelf thuis op de bank chips zit te vreten terwijl er hard gewerkt wordt aan een goeie organisatie. die ene gastspeler die meedoet is geen onbekende. is het zo'n schande om iemand mee te laten doen die jaren voor 1 van de drie clubs heeft gespeeld. zie je liever ‘n spelertje van 15 “ervaring opdoen” tussen gasten die ’m drie keer onder de grond schoppen voordat ie goed en wel in ‘t veld staat. je moet ook ’n beetje je gezonde verstand gebruiken en niet alleen zeggen dat die jonge spelers ervaring moeten opdoen. hoe leuk het ook is om het mee te maken. het is minder leuk als d'r in het nieuwe jaar 5 man van lions 2 geblesseerd zijn omdat ze “ervaring moesten opdoen” (lees: klappen vangen) tussen mannen waar jij en ik voor wegrennen als we ze in ‘n donker steegje tegen zouden komen. maak je niet zo druk, koop ’n kaartje en ga met je zak chips op de tribune handbal zitten kijken.

• Smeichel

Ik denk dat Pövla Serviti nog steeds de beste gast speler heeft, al hoewel die 2 van bevo zijn ook lang niet gek!

btw: Ik denk dat de lions wel een goede indruk wil achterlaten, dat lukt niet met alleen maar jonge jongens op zo'n toernooi met een aardig hoog niveau.

Fijne dagen!

• RR vooruit

Het fenomeen gastspelers vind ik al jaren niks, ook niet toen ik zelf nog op de planken mocht staan… Dat zou eigenlijk de discussie moeten zijn… Het feit dat Lions dit nu, net zoals voorgaande jaren V&L, Sittardia en BFC ook doet… Tja… is hun goed recht… En inderdaad, het is (gelukkig) maar één jongen en inderdaad een jongen met ROOTS in deze regio, die ik (niet geheel onbelangrijk) misschien in de toekomst ook nog wel weer bij de Lions zie terugkeren… Dat is in elk geval een betere keus dan de gastspelers die de “oude” verenigingen de afgelopen jaren af en toe hebben laten opdraven…

Roel Rothkrans

• Eddy Achterbal

Eigenlijk ben ik niet eens met je stelling. LHD is jarenlang een goede gelegenheid geweest om jonge spelers een kans te geven en laten ruiken aan het internationaal hoger liggende niveau. Vorig jaar speelde er een ploeg mee waar de gemiddelde leeftijd onder de 20 was, en die zijn ook niet onder het parket geschopt. En zover ik me kan herinneren waren mensen niet eens zo ontevreden over het vertoonde spel van de ploeg en werd er zelfs een keert gestunt tegen de Tunesische ploeg. Dus waarom geen jonge spelers van Lions 2 de kans geven als er een positie openvalt.

Gastspelers die jarenlang voor 1 van de drie clubs erbij pakken is misschien wel leuk, omdat de achterban dat waardeert. Maar je kunt ook stellen wat de reden is voor zulke jongens op nu niet bij Lions te spelen? Dat is ook niet helemaal zuivere koffie. Het mes snijdt dus aan 2 kanten.

Geef in ieder geval zo'n jonge jongen eens het voordeel van de twijfel, want wat maakt het nu uit of je 7e op de LHD wordt als 1 vd 2 limburgse teams? Het gaat erom dat je boven deze ploeg eindigt in de competitie!

Verder kan het mij niet zoveel interesseren wie er voor de limburgse ploegen op het veld komen. Welke gastspelers ze ook binnenhalen, ze kunnen toch niet mee met het internationale niveau. Hoe jammerlijk dat ook is, daar doet zelfs de cirkelloper van de nummer 1 in belgië niks aan.

• ook RR

Als Dino niet kan , kunnen we Rob goed gebruiken.

• fietspad

De jongens die vorig jaar bij de wild dogs een groot deel van de minuten vulden op de LHD zijn de jongens die nu bij lions 1 spelen. Dat waren dus ook spelers die in ieder geval al ‘n beetje in de eredivisie gebalt hadden, het grootste deel al meer dan ’n jaar. Er doen nu ook spelers mee van lions 2, maar geen spelers voor wie het misschien nog te vroeg is. Er wordt hier zo vaak geroepen hoe slecht het is om jonge spelers voor de leeuwen te werpen door ze op hun 16e de eredivisie in te sturen. Uitzonderingen daargelaten kan ik me daar helemaal in vinden, jij blijkbaar alleen wanneer 't je uitkomt…

• Pat

In pricipe heb ik er niets op tegen dat Rob uit komt helpen. Ook Joeri en Ivo bij bevo kan ik best begrijpen.

Alleen vind ik het een ontnemen van kansen voor “broekies” die er vroeger van droomden om op het veld te staan, en niet als dweiljongen.

In het verleden was het ook vaak dat Roel of Ewout gevraagd werd, puur en alleen omdat betreffende teams anders finaal afgeschoten zou worden…

Geef dan de kans aan de jongere mensen.. Laat hun maar eens voelen hoe de top buiten Nederland aanvoelt.. So what als ze “een pak slaag” krijgen. Die hebben ze in het verleden vaak genoeg mogen uitdelen in de jeugd tegen de kleine clubs..