De mannen van Heerle hebben zich vanochtend gewaagd aan een lastige en gladde rit richting Barendrecht. Daarvoor sowieso mijn complimenten! Ik hoop dat jullie ook weer heelhuids zijn thuis gekomen!
Uitslag: Savosa - Heerle ; 25 - 18
Hercules 3 - US
Hercules wint met 35-21, hadden een makkelijkere avond dan verwacht. US met een smalle basis afgereisd naar Den Haag, miste een aantal spelers…..maarja Hercules ook. Na 10 minuten was de wedstrijd eigenlijk al gespeeld. Hiermee sluit Hercules het jaar 2009 af met een ongeslagen thuisstatus.
Ben benieuwd naar je wedstrijdverslag Matice?? En een reactie van Heerle? Gefeliciteerd met de overwinning op Heerle!
Met dit WEER afreizen naar Barendrecht is zeker een compliment waard voor Heerle, klasse!!
Fijne dagen allemaal.
Tot 2010
DAT ZAL INDRUK MAKEN!
Nieuws item
Koploper Heerle te gast in Barendrecht. Heerle had een indrukwekkende reeks staan, acht overwinningen op rij, met een aantal indrukwekkende scores, wat te denken van 41-22 tegen Unitas, 31-19 bij US en 28-20 tegen het sterke Saturnus Leiden. Trotste koploper met 14 uit 8. En die trotse koploper komt dan naar Barendrecht om de strijd aan te binden met SAVOSA, het team dat af en toe eens afspreekt om te gaan trainen en een balletje te gooien, met wat geluk zijn er dan een man of zes. En Danny nog altijd geblesseerd.
Kortom bepaald geen voortekenen die de SAVOSA-aanhang met erg veel vertrouwen richting Aksent deden stromen. Zo vertelde de vriendin van Rolik, dat ze van Rolik thuis mocht blijven, “we gaan toch verliezen”. De thuisblijvers hebben iets gemist. In een spetterende vertoning stuurde SAVOSA Heerle terug naar Brabant met een 25-18 nederlaag. En dan mag Heerle eigenlijk nog dankbaar zijn dat SAVOSA de laatste 10 minuten niet volgas wilde geven, een nederlaag met (ruim) 10 punten verschil had er zó maar ingezeten. Maar ook een score van 25-18 zal indruk maken op de diverse fora, ik ben reuze benieuwd naar de reacties. En het is wel érg lekker de korte winterstop ingaan, met zo'n mooie overwinning op zak smaken de kerststol, de kalkoen en de oliebollen extra lekker.
Voor de competitie werd SAVOSA afgeschilderd als een van de meest voorname degradatiekanditaten. Welnu, bijna halverwege de competitie is SAVOSA vooral een team waar iedere tegenstander ernstig rekening mee zal moeten houden. Van degradatiekandidaat is het geworden tot meer dan degelijke middenmoter en behoeft er al lang niet meer naar beneden gekeken te worden, een mooie subtop-klassering ergens tussen de plaatsen 3 en 6 is absoluut realiteit. En zeker in Barendrecht wordt er niets weggegeven.
Helaas kon ik door omstandigheden de eerste 23 minuten niet zien, mijn auto was van de weg geraakt met een voorwiel in een greppel en nét toen ik richting Aksent wilde gaan voor de wedstrijd belde de berger dat hij onderweg was en ik aan de beurt was. Maar op zo'n moment zeg je ook niet dat hij over anderhalf uur maar moet terugkomen. Dus die klus eerst maar regelen, maar wél met mijn gedachten in Aksent en steeds op mijn horloge kijkend. Gelukkig was ik snel vlot getrokken en gelukkig was de wedstrijd kennelijk niet precies op tijd begonnen, dus nog 7 minuten te spelen bij aankomst en een mooie 7-5 voorsprong.
Prachtige aantekeningen had Mariska voor me gemaakt, duidelijker dan ik zelf gewend ben te maken in ieder geval. Zo kon ik me een goed beeld vormen van de eerste periode van de wedstrijd. Tot 5-5 liep SAVOSA achter Heele aan, drie keer Leon, Thomas en Matthijs. “Mooie redding Peet” lees ik vervolgens bij 5-5. En dat was niet de enige deze middag in Aksent. Als er een “man van de wedstrijd” zou moeten worden gekozen, dan is dat buiten iedere twijfel mijn “straatgenoot” Peter als (reserve)doelman. Drie handenvol stops heeft Peter gehad, waarvan toch wel een stuk of 10 100% open schietkansen van Heerle. Peter heeft een formidabele wedstrijd gekeept, in deze vorm wordt hij nog een serieuze concurrent voor Danny.
Na die door Peter gestopte strafworp kantelde de wedstrijd, bij 6-5 (strafworp Maarten) stond SAVOSA voor het eerst op voorsprong, gevolgd door de 7-5 van Matthijs, nota bene in ondertal. De volgende aantekening van Mariska is “Peet pingel gemist”. Ik weet niet precies wat ze hiermee bedoelt, ik heb Peter nog nooit een strafworp zien nemen, dus het zal wel zo zijn geweest dat hij er een van Heerle stopte, dat deed hij later in de wedstrijd trouwens nog twee keer dunnetjes over.
Bij de 8-6 staat dat het doelpunt tot stand kwam na een mooie combinatie tussen Stefan en Thomas, afgerond door Thomas. Stefan en Leon zorgden vervolgens voor een fraaie 10-7 ruststand.
In 30 minuten handbal slechts 7 doelpunten maken, dat zal in de rust bij Heerle toch wel even tot orenkrabben hebben geleid, zo'n lage score is zeer ongewoon voor deze handbalmachine. Het zegt dus veel over de verdediging van SAVOSA, die stond als een huis. En als er al eens uit de tweede lijn werd geschoten dan was daar regelmatig een prima blok van Thomas of Leon.
Wanneer zou Heerle op stoom raken? En zou SAVOSA kunnen volgen? Dat waren - onder het genot van cafeïne en nicotine - zo'n beetje de belangrijkste vragen in de rust. Heerle probeerde in de tweede helft het gaatje van 3 dicht te spelen, maar steeds was er antwoord van SAVOSA, zowel bij 12-9 als bij 15-12 bleef Heerle op afstand, met fraaie scores van Leon, Thomas en Wouter met een prachtige hoekbal. Bij 15-12 besloot Peter maar weer eens een strafworp te stoppen en direct daarop volgde de 16-12 van Thomas. Dat zijn dus cruciale stops want in plaats van 15-13 is het dan plots 16-12 en zo'n tikkie werkt door tussen de oren als je op achterstand staat. Vanaf dat moment speelde SAVOSA eigenlijk een gewonnen wedstrijd, 17-12 een lob-strafworp van Thomas (dan heb je vertrouwen, als je dat durft), 18-12 Thomas, 19-13 Stefan, prachtige break, 20-13 Leon met een echte snelle Leon-bal en 21-13 Matthijs met een break over vier schijven. Dat is genieten, zeker als je dan een blik werpt op de klok en eigenlijk wel weet dat dít sterke SAVOSA geen acht punten voorsprong gaat weggeven tegen koploper Heerle. Rolik en Richard scoorden beide nog vanuit de hoek en de 25ste was van Maarten. En het is dat SAVOSA in de laatste minuten nog tegen een paar tijdstraffen is aangelopen, zodat Heerle nog terug kon komen tot 18 doelpunten, want bij 25-16 dreigde een verschil van 10 punten te ontstaan, dat zou toch voor Heerle ontluisterend zijn geweest. Leon had in de laatste twee minuten nog tot vier keer toe een succesvol blok. En Heerle …. Heerle wist het niet meer, het zat verdedigend bij SAVOSA zo potdicht dat Heerle zelfs moest worden afgefloten voor tijdspel. En dat is toch het beste bewijs hoe goed er verdedigend is gespeeld en hoe goed Martijn dit heeft neergezet.
SAVOSA-heren, wat kunnen jullie goed ballen. Ik weet dat jullie ambitie niet veel verder reikt dan een “gezellig potje handballen”. Maar ik vraag mij met enige regelmaat op de tribune af hoe goed jullie zouden kúnnen worden als jullie de drive zouden hebben om echt serieus en hard te trainen. Waar ligt dan het plafond? Volgens mij nog wel een niveau hoger, zeker als je ziet hoe een team als Heerle in Barendrecht bij vlagen is wegggespeeld.
De scheidsrechter verdient een groot compliment, zijn duo-collega zat - naar ik begreep - vast in het verkeer en hij besloot de klus alleen te klaren. Dat verdient op zich al groot respekt. En dan ook nog in je eentje zo'n prima wedstrijd fluiten, ik neem er diep mijn petje voor af. Temeer daar er toch best druk op de wedstrijd stond. Natuurlijk zijn er altijd beslissingen waarbij de “bestrafte” partij er anders over denkt, maar dat is inherent aan handbal. En ga er maar eens staan in je eentje, da's bepaald niet eenvoudig. Na Peter is de scheidsrechter voor mij dan ook de reserve-man-van-de-wedstrijd!
De balans na 10 wedstrijden is dus dat er 13 punten zijn behaald door SAVOSA. En een ranglijst-positie “aan de linkerkant”. Goed werk dus zéker ook van Martijn en Bas. Nog één wedstrijd te gaan in de heenronde, dat wordt Saturnus Ridderkerk uit op zaterdagavond 9 januari om 20.30 uur. Dus nu is er drie weken rust om alle blessures te laten genezen en om op te laden voor de volgende serie wedstrijden in 2010. Dat moet trouwens wel speciaal zijn voor Danny en Stefan om uit te spelen in de eigen woonplaats. Vooropgesteld tenminste dat Danny Peter onder de lat vandaan gespeeld krijgt, dat is nog maar de vraag na zijn optreden vandaag.
Later we in ieder geval de tribune in Ridderkerk eens goed vullen met SAVOSA-supporters en de mannen hopelijk hun 7e overwinning zien behalen.
Ik dank Mariska voor haar heldere aantekeningen, zonder haar had ik maar een half verslag kunnen schrijven. Ik hoorde dat ze in de wandelgangen al Jannie van den Heuvel werd genoemd. Ik wens iedereen plezierige feestdagen en een goed 2010, doe vooral voorzichtig met vuurwerk, zonder twee handen met acht vingers en twee duimen is het lastig handballen.
Een heel andere wedstrijd dan ik gezien heb, maar goed, beauty lies in the eye of the beholder.
Zonder veel woorden er aan vuil te maken: Heerle was slecht; geen beleving en rond uit matig spel, Savosa zijn geen jankers; echter een aantal andere verwoordingen laat ik achterwegen uit het oogpunt van sportiviteit. Savosa is een ploeg met talent, we zullen kijken wat ze er in de badkuip van kunnen maken.
Een aantal dingen moeten wel vermeld worden; wij hadden nooit met 1 scheidsrechter moeten spelen, de heer deed oprecht zijn best maar daar houdt het bij op en ik wil in ieder geval wel zeggen dat wij de opmerkingen binnen het topic “Savosa topper Matthijs” niet helemaal snappen. Niemand heeft in ieder geval toegegeven deze opmerkingen gemakat te hebben en ze slaan eerlijk gezegd ook nergens op.
sorry hoor ik vindt nu toch dat heerle loopt de huilebalken
floten de koppels maar zo als deze scheidsrechter alleen het stond te doen
jullie zullen best een mindere dag hebben gehad maar ook met 2 scheidsrechter hadden jullie deze klus niet geklaard nee aan de scheidsrechter lag het niet
anders zou je niet met 7 punten verschil verliezen
dus de huilebalk lantaren is nu voor heerle
Stuiterbal Schreef:
——————————————————-
> Een heel andere wedstrijd dan ik gezien heb, maar
> goed, beauty lies in the eye of the beholder.
> Zonder veel woorden er aan vuil te maken: Heerle
> was slecht; geen beleving en rond uit matig spel,
> Savosa zijn geen jankers; echter een aantal andere
> verwoordingen laat ik achterwegen uit het oogpunt
> van sportiviteit. Savosa is een ploeg met talent,
> we zullen kijken wat ze er in de badkuip van
> kunnen maken.
>
> Een aantal dingen moeten wel vermeld worden; wij
> hadden nooit met 1 scheidsrechter moeten spelen,
> de heer deed oprecht zijn best maar daar houdt het
> bij op en ik wil in ieder geval wel zeggen dat wij
> de opmerkingen binnen het topic "Savosa topper
> Matthijs" niet helemaal snappen. Niemand heeft in
> ieder geval toegegeven deze opmerkingen gemakat te
> hebben en ze slaan eerlijk gezegd ook nergens op.
Snelwiek - DWS is, naar horen zeggen, niet door gegaan omdat de voorzitter van DWS niet wilde dat de spelers de weg op gingen wegens de enorme sneeuwval en gladheid.
Of dit in overleg is geweest met het NHV kan ik jullie helaas niet vertellen.
Dat andere wedstrijden die wel door zijn gegaan is een compliment en dan met name voor Heerle.(ook de andere uiteraard)
Echter ook de actie van de voorzitter van DWS is er 1 waarvan ik vind dat hij de juiste beslissing heeft genomen.
Dit geeft zeker de betrokkenheid aan van deze voorzitter, voor de veiligheid van zijn leden.
Snelwiek - DWS bij winst DWS hadden ze zouden boven aan gestaan.
Vraag me af of ze echt niet hadden willen spelen.
Maar nogmaals als het onverantwoord is begrijp ik de keuze van de voorzitter.
Ik zou zeggen klasse!
fore moet leren lezen
deze scheidsrechter heeft een goede wedstrijd gefloten
en heerle schrijft we hadden nooit moeten spelen met een scheidsrechter
nou het verlies is niet te wijten aan deze scheidsrechter
dus vandaar het voor de huilebalken van Heerle
PS regels zijn duidelijk indien er voor aanvang een scheidsrechter aanwezig dient de wedstrijd gespeeld te worden.
FORE Schreef:
——————————————————-
> Als de rapporteur, rapporteert voor het
> NHV….verklaard voor mij waarom er zulke koppels
> rondlopen in de diversen regio's en divisies.
> Begrijp af en toe echt niet waar hij het over
> heeft, zal bij het NHV dan ook wel het geval
> zijnB)-.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?