Als je nu serieus alle berichten leest dan moet je toch vaststellen dat er alleen maar “partijdige” meningen worden geplaatst..
Wanneer ik de wedstrijd samenvat dan had Wings voor de rust de wedstrijd al op slot moeten gooien want Ventura lag echt op de slachtbank 20 minuten voor tijd!
Het feit dat er een aantal open kansen worden gemist en onnodige overtredingen worden gemaakt door Wings maakt het dat Ventura weer terugkwam in de wedstrijd en dat puur door twee spelers te weten de linker- en midden opbouwer die het gehele spel maakte en zo ook de doelpunten.
Ventura kwam inderdaad veel scherper uit de kleedkamer daar waar Wings in de tweede helft compleet faalde om als team te spelen, in mijn ogen ook een oorzaak door een slechte conditie en blessures van de spelbepalende spelers bij Wings, ballen op de paal, tegen de keeper aan en onnodige fouten wat resulteerde in een hoop tijdstraffen en rode kaarten. Hier maakte Ventura op een slimme manier gebruik van, maakte de doelpunten wel en wonnen zo verdiend de wedstrijd.
Nu de discussie over hars; er zijn een aantal ploegen die geen hars gebruiken echter moet je wel kunnen omschakelen zodat je gewoon een wedstrijd kan spelen!
Toegegeven, het spelletje word er minder aantrekkelijk door en ploegen die er aan gewend zijn hebben hier wel voordeel van.. Ik lever dit niet aan als excuus maar Ventura mag wel z'n borst natmaken als ze uit bij Wings moeten spelen want die zullen zeker gebrand zijn om revanche -in positieve zin- te halen..
Over de bal geen discussie overigens, die was goed en zeker met een likje hars die aangebracht werd door Stefan Rens ;-)
Het verschil dus in deze wedstrijd: Ventura speelde als collectief in deze wedstrijd echt Wings heeft qua spelers veel meer kwaliteit in huis op elke positie, nu nog kwestie om daar een heel seizoen gebruik van te maken en constant te spelen.
Ben benieuwd naar de reacties hierop en hopelijk ook op een eerlijke manier..