Donderdagmiddag 17 december 2009 is volkomen onverwacht René Weber overleden. René leefde voor het handbal en voor Ventura in het bijzonder. Het fluiten van wedstrijden was zijn absolute passie. Daarbij maakte het voor hem niet uit of het om Meisjes C ging of om om een wedstrijd op landelijk niveau. Drie/vier wedstrijden fluiten per week (soms meer) was voor hem eerder regel dan uitzondering. Ruim vijfentwintig jaren met zijn zwager Frans ten Wolde, waaronder een aantal jaren in de Eredivisie en de laatste vijfeneenhalf jaar met mij in de Hoofdklasse. Zijn partner en familie verliezen een fantastische man met een groot hart, de handbalwereld verliest een gedreven scheidsrechter, Ventura verliest een verenigingsman pur sang, voor wie niets te veel was, zijn DSM-collega's hun gedreven OR-lid; ik ben mijn MAATJE en beste vriend kwijt.
Hij mocht maar 50 jaren jong worden.
A.s. dinsdag wordt om 14.00 afscheid van René genomen in zijn 2e thuis: Sporthal Margriet te Schiedam. Op de site van Ventura kan een condoleance bericht worden achtergelaten. www.hvventura.nl
Zilvester Zandstra