voorspelling regio c heren 19/20 dec

• het licht

Hercules 3 - US

Hercules thuis moeilijk te kloppen US leuke ploeg vooral de cirkel goed.

Toch de winst naar Hercules

Westlandia - Saturnus

Makkelijke winst voor die jongens uit leiden verdediging staat goed in leiden

EHC - Unitas'63

Gaan die huilebalken uit maasluis hier punten pakken er wordt zonder hars gespeeld

Of zijn hard lopers weer doodlopers.

Zelf schat ik EHC hoger in dus winst EHC

HWC - Satrurnus'72

Makkelijke middag voor HWC

Savosa - Heerle

De wedstrijd van het weekend kan Savosa hier voor een verrassing zorgen.

Als alle pijntjes weg zijn bij Savosa geef ik ze een goede kans

Snelwiek 2 - DWS

Makkelijke middag voor DWS

• Jantje van Leyden

Hercules 3 - US

Thuis is Hercules inderdaad niet de makkelijkste. Ik vond de cirkel van US persoonlijk niet zo heel erg goed. Hij is alleen maar groot en niet zo snel. Dat moet te doen zijn voor Heineken en zijn maten. Punten dus voor Hercules

Westlandia - Saturnus

Eens kijken of we op zaterdag ook kunnen vlammen. Alle voorgaande ontmoetingen met Westlandia waren winstpartijen. Schat ons voor deze editie ook in als winnaar al zal het weer op zijn Saturnus gaan; net aan

EHC - Unitas'63

Sorry Giedd; winst voor EHC

HWC - Satrurnus'72

Lijkt me duidelijk; Saturnus'72 is geen partij voor HWC

Savosa - Heerle

Na vorig weekend tegen Savosa gespeeld te hebben, weet ik zeker dat Heerle geen probleem zal hebben met Savosa. Durf wel aan de voorspelling dat Heerle vroegtijdig het kampioensschap zal opeisen in Regio C

Snelwiek 2 - DWS

Punten voor DWS.

Veel succes allemaal

• Mark Spier

Eerst even een verslagje van de bekerwedstrijd van gister Unitas 63-Hercules 3:

Nadat we zondag een moeilijke wedstrijd hadden gedraaid, waarin (zoals Giedd al zei) er een hoofdrol was voor de beide keepers en voor beide ploegen een dramatisch schotpercentage was neergezet, gingen we gister toch met enige twijfel naar Maassluis. Maar het werd een duidelijk andere wedstrijd dan zondag. Na een minuut of zes stond er al een 0-6 score op het bord, door een paar goede aanvallen van Hercules. Na 12 minuten was het al 4-12 en tot de ruststand van 10-23 was Hercules oppermachtig, veel nette aanvallen en een goede verdediging. Dit wilde we in de tweede helft ook doen, maar zoals zo vaak in wedstrijden waar je veel voorstaat ging dat de eerste 12 minuten niet op. Geen concentratie, slap verdedigen, matig afronden e.d. Unitas kroop dan ook dichterbij tot de stand ongeveer 15-24 was. Daarna ging het bij Hercules weer beter lopen en liepen we weer uit naar 16-33 (na 22 minuten). De rest van de wedstrijd geconsolideerd en een einduitslag neergezet van 20-40. Ik vond de mannen uit Maassluis gister overkomen alsof ze er geen zin in hadden, apathisch zoals de keeper van Unitas al concludeerde na de wedstrijd (onder het genot van een biertje en een sigaretje uiteraard)!!!! Maar goed, op naar de regiofinale tegen de winnaar van EHC-DIOS. Hopelijk wordt dat DIOS, lijkt me leuk om tegen een hoofdklasser te spelen. EHC krijgen we in de competitie nog vaak genoeg (sorry voor EHC, maar iedereen heeft zijn voorkeur, toch?)

PS: De scheidsrechter moest het alleen doen en ik vond dat hij dat uitstekend gedaan heeft. Tuulijk wat foutjes, maar dat maken wij als spelers ook. Al kan ik mij voorstellen dat Unitas daar iets anders overdenkt, omdat wij hem iets meer mee hadden dan Unitas. Doet trouwens niets af aan de overwinning van Hercules.

Dan mijn voorspellingen:

Hercules 3-US: geen flauw idee wat voor ploeg dit is, maar gezien de uitslagen zal het geen makkie worden, blijkbaar veel lange mannen en wij moeten het niet hebben van de lengte. Dus moeizaam, maar het thuisvoodeel. 25-22

Westlandia-Saturnus: De mannen uit Leiden zijn niet gewend om met hars te spelen, dus ik denk dat ze het lastig gaan krijgen, maar uiteindelijk gaat de routine de wedstrijd in de slotfase beslissen. 21-24

EHC-Unitas 63: Thuis is EHC de betere ploeg (sorry Giedd), maar kan lang gelijk opgaan. 27-24

HWC-Saturnus 72: Lijkt me duidelijk. 30-21

Savosa-Heerle: Heerle toch de beste ploeg in deze klasse. Savosa gaat lang mee in de wedstrijd, maar ook hier in de slotfase winst voor Heerle, omdat zij nu eenmaal een bredere bank hebben. 23-27

Snelwiek 2-DWS: Leuke Rotterdamse streekderby, maar ook hier geeft de kwaliteit van DWS de doorslag. 18-30

• BillC

Hercules 3 - US

Hercules heeft thuis nog geen steekje laten vallen, ook na vandaag niet <> 24-21

Westlandia - Saturnus

De ouwe mannen van Leiden kunnen wel met Hars spelen.. graag zelfs, winnnen vandaag vrij gemakkelijk <> 23-31

EHC - Unitas '63

Hoe komt EHC uit de Bekerwedstrijd eerder dat weekend gespeeld? Denk toch dat het een overwinning word voor de mannen uit Leidschendam <> 29-25

HWC - Saturnus'72

Wat voert Saturnus deze keer aan als excuus voor hun verlies……. blessures, vakantie vierders of de moeilijke inpassing van jeugdspelers? god mag het weten…… ga voor de volle winst van HWC <> 39-17

Savosa - Heerle

Savosa zou thuis geen punten weggeven heb ik ergens gelezen. Foute opmerking destijds, want vandaag worden er alweer 2 punten gemorst in de Aksent, en dat brengt het totaal op 4 punten thuis verlies <> 24-33

Snelwiek 2 - DWS

Snelwiek kan niets inbrengen tegen DWS <> 17-35

• Giedd

Helaas kan ik er niks anders van maken. Denk dat Hercules veel slimmer met de informatie van zondag is omgegaan dan Unitas.

Daarbij leek het er inderdaad heel erg op dat we niet wouden winnen. Waar het allemaal aan lag heb ik geen idee van maar zo'n

afslachting is niet heel leuk in ieder geval! Misschien was het de druk die het met zich mee bracht aangezien we voor het eerst

in de geschiedenis betalende fans hadden?? Ik blijf het erg raar vinden dat we zondag zo goed stonden te verdedigen ( en ook keepterswerk )

en dat gister alles mis ging. Maar genoeg van de wedstrijd, derde helft in ieder strijdvol gewonnen!

Hercules 3-US: Als die ‘vervelende’ keeper net zo keept als de laatste twee wedstrijden van hem wordt het lastig scoren voor US. Af en toe wat

verrassings schoten die erin vliegen. Hercules gaat ook deze wedstrijd winnen met 8 doelpunten verschil.

Westlandia-Saturnus: Misschien even wennen aan de hars voor Jantje + Oude Res en co maar daarna wordt het een zeer lastige pot voor

de Nalekk “jongens”. Kleine mannen allemaal tegen de grote jongens uit het wilde Leie zorgt voor een dikke overwinning van LEIDEN!

EHC-Unitas 63: Denk niet dat ik er meer van ga maken dan 2 punten voor EHC, hoewel we uiteraard misschien nog wel een keer kunnen

verrassen!

HWC-Saturnus 72: Als je zelfs van Unitas verliest ga je het tegen HWC ook zeker niet redden.

Savosa-Heerle: Hier wordt in Barendrecht al weken naar uitgekeken. De trotse koploper uit de Regio C in de eigen Aksent hal! Zelfs de vertrouwde

Jan van de wedstrijdverslagen was lovend over Heerle! Denk dat ze hier heeeeeel lastig gaan krijgen om het tempo bij te houden en zullen

helaas geen punten overhouden. Heerle pakt hier de punten met een nog ruim verschil dat op het laatst wordt opgebouwd.

Snelwiek 2-DWS: DWS! Heel makkelijk. Kunnen met het snelle spelltje wel eens richting de 40 gaan!

• Heineken

Hercules 3 - US

Hercules thuis nog niet geklopt dit seizoen en dat gaat in 2009 ook niet meer gebeuren! Na dinsdag tegen Unitas even goed aan het zelfvertrouwen gewerkt te hebben zijn we klaar voor zaterdag. Hercules heeft in de voorbereiding en de beker al tegen een grote maar trage cirkel geoefend, dus dat komt goed, Bedankt Jantje ;) Punten blijven in Boswijk.

Westlandia - Saturnus

Veel plak, daar kunnen beide teams wel mee overweg, eindelijk ballen vangen Jantje:)-D . Saturnus gaat nog 1 keer vlammen, helaas voor de Kasbewoners….Punten terug naar Leiden.

EHC - Unitas'63

Met de instelling van dinsdag gaan de mannen uit Maassluis het niet redden. Gelukkig voor Unitas hebben de knulletjes van EHC de wedstrijd van vrijdag tegen DIOS nog in de benen. Begin zoals zondag en blijven rennen, dan kan het een leuke wedstrijd worden. Punten hier toch voor EHC. (of zitten ze in een dip na vrijdag….).

HWC - Satrurnus'72

Saturnus heeft net met het hele team een Last Minute geboekt voor komend weekend….. 2 makkelijke punten, HWC kan kerst gaan vieren.

Savosa - Heerle

Na de verliespartij tegen Saturnus is Savosa toe aan wat rust. Tegen Heerle hebben ze niks in te brengen dit weekend.

(in 2009 wint bijna niemand van Heerle).

Snelwiek 2 - DWS

Toch niet weer boven de 40????

• Jantje van Leyden

Wacht ff Heineken; In de beker moest ik helaas afhaken. Zal wel weer last hebben gehad van mijn k%$&^tsmoesjes..;)

en zo traag ben ik toch ook weer niet.. (tenminste dat denk ik)

• Voetfout

Hercules 3 - US

Ik denk een makkelijke wedstrijd voor Hercules. Iedereen heeft het maar over die lange cirkel van US, maar hij is alleen maar lang. Hij is traag, niet wendbaar en heeft geen hard en zuiver schot. Als je hem gewoon een beetje strak verdedigt en dat kunnen de mannen van Hercules wel, dan maakt hij niet veel klaar. En als je die nummer 5, Martijn volgens mij, ook een beetje strak dekt, gaat hij zeuren en maakt hij ook niets meer klaar. Dus Heineken en zijn mannen: met twee vingers in de neus blijven de punten in Boswijk.

Westlandia - Saturnus

Saturnus pakt hier de punten, als die Kale en Jantje tenminste weer in vorm zijn.

EHC - Unitas'63

EHC wint met gemak, helaas voor Giedd.

HWC - Saturnus'72

Ook HWC zal niet veel moeite krijgen om deze thuiswedstrijd te winnen.

Savosa - Heerle

Er zijn wedstrijden van Savosa geweest waarin ze zo goed speelden dat ze van iedereen konden winnen, zelfs van Heerle. Of ze zondag ook allemaal hun dag hebben, is nog maar de vraag. De keeper is waarschijnlijk nog niet hersteld en de rest is ook niet helemaal fit; de te krappe selectie en onervarenheid op sommige gebieden gaat hun waarschijnlijk opbreken. Punten voor Heerle.

Snelwiek 2 - DWS

DWS dendert over Snelwiek heen. Voorheen waren de verwachtingen over Snelwiek best hoog gespannen, maar deze verwachtingen hebben ze nog maar zeer zelden waargemaakt.

• Elmo

Hercules 3 - US

Hercules in boswijk niet te kloppen, winst voor hercules

Westlandia - Saturnus

Saturnus moet wel met het “verschrikkelijke;)” harsgebruik van westlandia omgaan. winst de mannen uit leie

EHC - Unitas'63

EHC na een denk ik toch wel pittige bekerwedstrijd op vrijdag toch wel opgewassen tegen het rennen en schieten van Unitas. winst voor EHC

HWC - Saturnus'72

HWC maakt gehakt van saturnus, de tank kan hier geen verandering in brengen.

Savosa - Heerle

hard begin van de wedstrijd waar savosa geirriteerd raakt en stopt met handballen en alleen maar gaat zeuren. Heerle beste uit de competitie denk ik pakt hier makkelijk de punten.

Snelwiek 2 - DWS

DWS op naar 40?? lijkt me makkelijke overwinning voor DWS.

• (Duim)-Zuigertje

Hercules 3 - US

Makkelijk dagje voor Hercules

Westlandia - Saturnus

Makkelijk dagje voor Saturnus

EHC - Unitas'63

Makkelijk dagje voor E.H.C.

HWC - Satrurnus'72

Makkelijk dagje voor H.W.C.

Savosa - Heerle

Makkelijk dagje voor Heerle

Snelwiek 2 - DWS