Eerst even een verslagje van de bekerwedstrijd van gister Unitas 63-Hercules 3:
Nadat we zondag een moeilijke wedstrijd hadden gedraaid, waarin (zoals Giedd al zei) er een hoofdrol was voor de beide keepers en voor beide ploegen een dramatisch schotpercentage was neergezet, gingen we gister toch met enige twijfel naar Maassluis. Maar het werd een duidelijk andere wedstrijd dan zondag. Na een minuut of zes stond er al een 0-6 score op het bord, door een paar goede aanvallen van Hercules. Na 12 minuten was het al 4-12 en tot de ruststand van 10-23 was Hercules oppermachtig, veel nette aanvallen en een goede verdediging. Dit wilde we in de tweede helft ook doen, maar zoals zo vaak in wedstrijden waar je veel voorstaat ging dat de eerste 12 minuten niet op. Geen concentratie, slap verdedigen, matig afronden e.d. Unitas kroop dan ook dichterbij tot de stand ongeveer 15-24 was. Daarna ging het bij Hercules weer beter lopen en liepen we weer uit naar 16-33 (na 22 minuten). De rest van de wedstrijd geconsolideerd en een einduitslag neergezet van 20-40. Ik vond de mannen uit Maassluis gister overkomen alsof ze er geen zin in hadden, apathisch zoals de keeper van Unitas al concludeerde na de wedstrijd (onder het genot van een biertje en een sigaretje uiteraard)!!!! Maar goed, op naar de regiofinale tegen de winnaar van EHC-DIOS. Hopelijk wordt dat DIOS, lijkt me leuk om tegen een hoofdklasser te spelen. EHC krijgen we in de competitie nog vaak genoeg (sorry voor EHC, maar iedereen heeft zijn voorkeur, toch?)
PS: De scheidsrechter moest het alleen doen en ik vond dat hij dat uitstekend gedaan heeft. Tuulijk wat foutjes, maar dat maken wij als spelers ook. Al kan ik mij voorstellen dat Unitas daar iets anders overdenkt, omdat wij hem iets meer mee hadden dan Unitas. Doet trouwens niets af aan de overwinning van Hercules.
Dan mijn voorspellingen:
Hercules 3-US: geen flauw idee wat voor ploeg dit is, maar gezien de uitslagen zal het geen makkie worden, blijkbaar veel lange mannen en wij moeten het niet hebben van de lengte. Dus moeizaam, maar het thuisvoodeel. 25-22
Westlandia-Saturnus: De mannen uit Leiden zijn niet gewend om met hars te spelen, dus ik denk dat ze het lastig gaan krijgen, maar uiteindelijk gaat de routine de wedstrijd in de slotfase beslissen. 21-24
EHC-Unitas 63: Thuis is EHC de betere ploeg (sorry Giedd), maar kan lang gelijk opgaan. 27-24
HWC-Saturnus 72: Lijkt me duidelijk. 30-21
Savosa-Heerle: Heerle toch de beste ploeg in deze klasse. Savosa gaat lang mee in de wedstrijd, maar ook hier in de slotfase winst voor Heerle, omdat zij nu eenmaal een bredere bank hebben. 23-27
Snelwiek 2-DWS: Leuke Rotterdamse streekderby, maar ook hier geeft de kwaliteit van DWS de doorslag. 18-30