Voorspelling Heren Hoofdklasse A Ronde 10

• Woutje Wachtmans

Laatste ronde van 2009.Er heeft al een schifting plaatsgevonden tussen de top en de teams die moeten strijden tegen degradatie.

Univé/Achilles - FHC

Dit moet een duidelijke overwinning zijn voor Achilles. FHC zal weinig in te brengen hebben, behalve dan wat overetredingen. 35-20

CSV - HVBS

Voor CSV de mogelijkheid om weer punten te pakken in een thuiswedstrijd,.. zeker na de blamerende nederlaag tegen Celeritas. 26-24

Celeritas - Venus/Nieuwegein 2

Celeritas kan tegen Nieuwegein punten pakken, aangezien een dragende speler afscheid heeft genomen bij Nieuwegein. 25-23

FIQAS/ Aalsmeer 3 - VVW

VVW speelt verrassend goed tegen Achilles. Misschien kunnen ze de opgaande lijn doorzetten en nemen ze de punten mee uit Aalsmeer. 27-28

GOconnectIT/Fortissimo - Hellas 2

Hellas doet het thuis beter dan uit en fortissimo is thuis erg sterk. 28-26

Mannak/Hurry Up-HVC 2 - Vrone

Weer een mogelijkheid voor Hurry Up om punten te pakken en de kans op nog een jaartje hoofdklasse te vergroten. 30-26

• Mit

Univé/Achilles - FHC

Ruime overwinning Achilles 32-21

CSV - HVBS

CSV gaat het moeilijk krijgen tegen HVBS, maar gelukkig speelt het thuis wat ze net even dat extra duwtje in de rug zal geven om voor het einde van jaar de punten te pakken. 29-25

Celeritas speelt weer sterk en is thuis altijd lastig. Kan nieuwegein omgaan met de bal en de hal? Ik denk een gelijkspel en daar mag nieuwegein erg blij mee zijn. 25-25

FIQAS/ Aalsmeer 3 - VVW

Als VVW lekker brutaal speelt, maakt het een kans om punten te pakken. Aalsmeer maakt zich nergens zorgen om en denkt waarschijnlijk toch wel te winnen met hun kwaliteiten. VVW is gemotiveerder en pakt hier de punten na een moeilijk strijd. 25-24

Fortissimo is wat mij betreft ook een kandidaat voor de titel. Dit lijkt me een leuk duel. 30-28

Oei, Vrone verliest van hvbs en daarna helemaal naar Zwartemeer?! Dat wordt zwaar. Hebben de mannen van vrone daar wel zin in? Ik denk een nipte overwinning op Vrone wederom. 29-28

• Rammer

Achilles - FHC => FHC heeft al een keer van een koploper gewonnen maar hier zal het ze niet lukken. 32 - 22

CSV - HVBS => Hebben allebei de punten nodig maar HVBS neemt ze mee naar bunschoten. 22 - 28

Celeritas - Nieuwegein => Nieuwegein laat het afweten de laatste weken maar pakken hier de puntjes gewoon weer. 24 - 29

Aalsmeer 3 - VVW => VVW goeie ploeg maar redden het niet tegen de jongens van aalsmeer. 34 - 31

Fortissimo - Hellas 2 => Hellas neemt de zwaar bevochten punten mee naar den haag. 29 - 30

Hurry up 2 - Vrone => Punten voor vrone. 22 - 31

Succes maar weer dit laatste weekend van het jaar..

• El Presidente

Nou hier komt die van mij:

Achilles - FHC => Duidelijke overwinning Achilles 38-16

CSV - HVBS => Gok op een gelijk spel 22-22

Celeritas - Nieuwegein => Weet niet welke speler ze missen bij nieuwegein maar ik denk 24-30

Aalsmeer 3 - VVW => Als VVW de hele wedstrjd het vol kan houden wordt het 30-31

Fortissimo - Hellas 2 => Hellas 2 gaat ervoor en nemen de punten mee 28-32

Hurry up 2 - Vrone => Makkelijke overwinning Vrone 22-31

• Six

Achilles - FHC

FHC heeft alle uitwedstrijden tot nu toe dik verloren, dus een stunt tegen de koploper zie ik zeker niet gebeuren. Achilles speelt de laatste tijd wat wisselvallend, maar wint uiteraard wel. 34-19.

CSV - HVBS

Van beide ploegen weet ik inmiddels niet meer wat ik ervan moet denken. Daarom een gelijkspel. 26-26.

Celeritas - Nieuwegein 2

Nieuwegein zal de zeperd van afgelopen weekend goed willen maken en ze laten zien dat ze minstens een klasse beter zijn dan de mannen uit Bunnik. 22-27.

Aalsmeer 3 - VVW

Iedereen is zeer optimistisch over VVW aanstaand weekend. Ook Aalsmeer speelt wisselvallig de laatste tijd. Maar een stunt van VVW lijkt me net iets te optimistisch, ze zullen echter wel een goede wedstrijd spelen. 33-29.

Fortissimo - Hellas 2

Een leuke wedstrijd tussen twee ploegen die aan elkaar gewaagd zullen zijn. Het thuisvoordeel zal echter de doorslag geven. 30-27.

Hurry-up 2 - Vrone

Ik heb werkelijk geen idee. 24-28?

• Obelix

Univé/Achilles - FHC

Nummer 1 tegen de nummer 12. makkelijke overwinning voor Achilles: 35-15

CSV - HVBS

Hvbs presteert de laatste tijd wat beter en nemen de punten mee uit Castricum: 23-25

Venus wint deze wedstrijd maar niet zonder slag of stoot: 28-29

FIQAS/ Aalsmeer 3 - VVW

Moeilijk te zeggen wat dit gaat worden. denk dat VVW brutaal de punten mee gaat pakken: 33-36

Fortissimo is in eigen huis sterk net als Hellas. Omdat Fortissimo thuisspeelt gaat het winnen: 25-20

Vrone duidelijk een klasse beter dan Hurry Up: 23-28

• Supersub

Univé/Achilles - FHC

Nummer 1 tegen de nummer 12. het schijnt dat FHC ook compleet is dus gelijkspel!!!!!

CSV - HVBS

Hvbs heeft boven hun kunnen gespeeld tegen Vrone,zal ruim verliezen.

Venus wint deze wedstrijd makkelijk.

FIQAS/ Aalsmeer 3 - VVW

VVW zal 2 punten mee naar huis nemen.

Fortissimo de punten.

Vrone zal foutje goed maken.

• B-Laro

De laatste ronde van 2009. Behalve Fortissimo/Hellas geen spannende potjes en bijbehorende wisselingen van de wacht.

Univé/Achilles - FHC

Achilles is magic deze competitie. Ze willen een mooi afscheid van 2009 en knallen vanaf minuut 1 FHC van de mat af. Door goed samenspel en krachtige individuele acties zetten ze de Friezen na 60 minuten op 42-23.

CSV - HVBS

CSV komt niet in de problemen en leidt vanaf minuut 1. 35-18.

Is Nieuwegein vorige week wakker geworden? Willen ze het rechtzetten in de verdediging? Ik denk een aantrekkelijke pot om te bekijken. Nieuwegein wint met een verschil van 12 punten en knalt lekker het nieuwe jaar in.

FIQAS/ Aalsmeer 3 - VVW

VVW kan beter de A-jeugd sturen. Aalsmeer speelt ontzettend sterk. 37-15.

Fortissimo is thuis een sterke ploeg. Hellas maakt het ze lastig door de lange linkeropbouw goed te verdedigen en wél scherp te beginnen. De ploeg uit Cothen herpakt zich en pakt uiteindelijk ‘gewoon’ de winst. 32 - 28.

Vast een trage pot handbal, aardig wat overtredingen maar een gebrand HurryUp die het jaar met winst willen afsluiten. HurryUp wint met 3 punten verschil en is de verrassing van het weekend.

Allemaal succes, fijne dagen en tot begin '10 ! :)-D

• Tonijn

Univé/Achilles - FHC

Ja het is te zien dat teams het doorzichtige handbal van Achilles doorkrijgen (inderdaad het zijn steeds dezelfde loopwegen van de mensen zonder bal en veel prikken naar de cirkel van de middenopbouw en rechteropbouw). Maar dat FHC wint, uitspelend… nee hoor, niet dit seizoen: 38-23.

CSV - HVBS

Ik had al voorspeld dat HVBS punten gaat pakken. CSV's bijna gelijke spel tegen Aalsmeer werd eerder veroorzaakt door dip van Aalsmeer dan kwaliteit CSV. Kortom HVBS neemt de punten mee: 23-25.

Weet iemand wie er weg is bij Nieuwegein??

Na ach, het is vooral dat harslooshandbal (dat zou verboden moeten worden!!) voor de jonge honden van Nieuwegein zo onwennig is dat ze Celeritas laten weglopen. En dat halen ze niet meer in: 27-25.

FIQAS/ Aalsmeer 3 - VVW

VVW is wisselvallig, dus durf hier geen geld op te zetten. Ze zijn brutaal genoeg om het anti-handbal van Aalsmeer met geniepige maar grove overtredingen te pareren, maar tegelijk is het de vraag of het zover komt. Aalsmeer thuis is meestal wel van zins te winnen (in een vaak overigens sfeerloze hal want heb zelden minder bezoekers gezien dan daar). Dit keer zal VVW de punten niet meenemen vermoed ik: 33-28.

Hellas is de vorm van het begin kwijt en is thuis zwakker dan uit. Fortissimo heeft paar goede wedstrijden gespeeld, maar bij veel ploegen volgt daarna onderschatting. Ik hou het op thuisvoordeel en een lastige wedstrijd; 30-27.

Hurry-up thuis… volgens mij heb ik dan genoeg gezegd: 28-24.

• Fisherman

Tonijn, is dat een serieuze opmerking of is het wellicht meer de wens van de gedachten?

Wat uberhaupt wel opvalt bij de voorspellingen is dat iedereen vaak voorspelt dat de koploper(s) gaan verliezen, maar dat het keer op keer niet gebeurt. Zo ook niet dit weekend…

Univé/Achilles - FHC

Friese kracht tegen tempohandbal uit Apeldoorn. Blijven de jongens uit Apeldoorn wel een beetje scherp? Vanzelf gaat de zon op, maar voor de punten moet echt geknokt worden. Na een goed begin en een verder matige pot wint Achilles: 32-18

CSV - HVBS

Gaat HVBS eens aan de verwachtingen voldoen? Althans nu ze ‘compleet’ zijn moeten er toch eens punten gehaald worden. Helaas niet in Castricum. HVBS, eerst punten pakken en daarna pas zeggen dat er meerdere zullen volgen. 23-19 (weinig doelpunten ivm harsloze kerstbal)

Nieuwegein dreigt een beetje weg te zakken… Doen er nog wat jongens van 1 mee? Celeritas wil wel, maar kan niet echt. Ook hier een harsloze kerstbal waar de oranjehemden niets mee kunnen. Publiek zal niet op de banken staan, hooguit voor de overwinning van Celeritas: 24-22.

FIQAS/ Aalsmeer 3 - VVW

Wie gaat er winnen in de bloembollenstad van Nederland? Ik denk dat weinigen hier de puntjes meenemen. VVW heeft een keurige uitslag neergezet tegen Achilles, zat er niet meer in mannen? Team III houdt de puntjes in eigen huis en kunnen rustig weer met een tevreden gevoel de kerstdagen tegemoed zien. Gaat VVW ons nog verrassen in 2010?? 31-23

Gaat de groene brigade uit Cothen de titelaspriraties verder vorm geven? Ze zijn met een indrukwekkende reeks bezig en gaan het tot het het einde van het seizoen wel volhouden. Volgend jaar 1e divisie? Hellas 2 vormt wel een lastig opstakel en legt Fortissimo het vuur aan de schenen. Puntjes blijven in Cothen, 33-31

Vooral niet teveel woorden aan vuil maken en snel van de vakantie gaan genieten. Denk dat HU-HVC de puntjes in Blacklake houdt en Vrone weer met een lege tas terug stuurt naar de andere kant van ons koude kikkerlandje.