Zoals men misschien weet was Wim Snijders vorig jaar de trainer/coach van BDC uit Soest. Daar liet hij dit stukje plaatsen in het AD, spelers in kwestie wisten van niks, en moesten alles vernemen uit de krant:
Wim Snijders zet mes in handbalselectie van BDC
HANDBAL HOOFDKLASSE Smeeïng/BDC verloor gistermiddag met 34-24 bij de reserves van Venus/Nieuwegein, maar over die cijfers werd na afloop niet meer gesproken.
Wel over een algemeen gebrek aan beleving en mentaliteit, reden voor coach Wim Snijders om twee spelers met onmiddellijke ingang uit zijn selectie te verwijderen.
Wijnand Haak en Tim Groen hoeven zich voorlopig niet meer te melden bij het eerste team van de tegen degradatie strijdende hoofdklasser. De eerste was gisteren geblesseerd, maar verscheen niet bij de wedstrijd, terwijl jeugdspeler Groen zich in de tijd had vergist en had verzuimd af te bellen. Ook verwijt Snijders het tweetal niet optimaal te trainen.
Ook doelman Jordy Timmer gaf gisteren niet thuis. Hij zou in de basis starten, maar kwam pas opdraven toen de wedstrijd al elf minuten onderweg was en werd door Snijders naar de tribune verwezen. De Edenaar ontkent de grip op zijn spelers kwijt te zijn. ,,Als dat niet het geval was, zou ik onmiddellijk stoppen. Ik stuit op hetzelfde probleem als mijn voorgangers: een gebrek aan beleving. BDC is twee jaar terug al uit de eerste divisie geduikeld en de ploeg lijkt niet te beseffen dat ze nu misschien wéér degraderen.''
Rob Ruder is inmiddels overgeheveld naar het eerste. Snijders bekijkt de komende dagen of hij nog meer spelers uit het tweede team kan optrommelen. ,,Ik wil alleen werken met jongens die echt willen, en ook optimaal komen trainen.''
De spelers, toen 18 en 17 jaar geloofden hun ogen niet, nooit klachten gehad over optimaal trainen. En dat ze alles moesten vernemen uit de krant, dat zegt genoeg denk ik..