Voorspelling heren hoofdklasse B / ronde 9

• Iemand

Gemini - Wings

V&L - Sittardia

Atomium'61 - DIOS

Hellas 3 - Jawasport/Ventura

SOS-Kwieksport - Witte Ster'75

v.d. Voort/Quintus 2 - Regioteam CAD2M

Gemini

V&L

DIOS

Ventura

Witte Ster

Quintus

• Voorspeller

Gemini - Wings

Dit wordt een overwinning voor Wings.

Wings doet het al jaren heel behoorlijk in de hoofdklasse maar redt het steeds niet:

2008 - 4e

2007 - 2e

2006 - 7e

2005 - 4e

Ook dit jaar verwacht ik Wings weer in de top 5, maar het kampioenschap zullen ze weer niet redden.

Wel de beide punten dit weekend.

V&L - Sittardia

Weer een zeer interessante confrontatie. De nummer 1 tegen de nummer 2.

Daarnaast natuurlijk een klassieke derby.

Dan moet er een voorspelling gedaan worden. Zoals in iedere wedstrijd kunnen beide ploegen winnen.

In deze wedstrijd is dat helemaal het geval. Objectief naar de top gekeken:

Sittardia wint thuis van Quintus en DIOS en uit een gelijkspel tegen het Regioteam.

V&L wint alles behalve de uitwedstrijd van vorige week.

Normaal gesproken ben ik er nog steeds van overtuigd dat Sittardia uit minder sterk is dan thuis.

Alleen denk ik dat in deze derby beide ploegen op en top compleet zullen zijn.

Door al het bovenstaande voorspel ik een overwinning voor Sittardia, al is het net aan.

Nu ik zie dat Lions 1 hierna speelt en zowel Sittardia en V&L meedoen om het kampioenschap (al is het nog wat vroeg)

bedenk ik mij het volgende. Mogen beide ploegen uberhaupt wel promoveren aangezien Lions 2 eerste divisie speelt?

Of werkt dit volgens dezelfde constructie als met de handbalacademie? Kan iemand mij helpen aan wat verhelderende informatie?

Atomium'61 - DIOS

Ook Atomium is al jaren een meer dan stabiele factor in de hoofdklasse B.

Atomium het thuisvoordeel en het begint naar mijn idee wat beter te lopen bij Atomium.

DIOS doet het dit jaar zeer behoorlijk en zullen na afgelopen weekend zin hebben in nog meer punten.

Na een zeer spannende wedstrijd een nipte overwinning voor DIOS

Ik denk een leuke sportieve pot met een overwinning voor Ventura.

Ik hoop wel dat Hellas 3 zich kan handhaven, ik vind het door de ervaring die er rondloopt wel een toevoeging aan de hoofdklasse.

Maar goed, de punten gaan ze niet pakken tegen Ventura

Voor beide ploegen zijn dit wel wedstrijden waar ze kansen zien liggen en de punten willen pakken.

Is het verschil tussen de Hoofdklasse A waarin Sos als 2e (!) eindigde en de hoofdklasse B (laatste plaats)

dan zo enorm groot? Of is er iets anders aan de hand bij SOS Kwieksport?

Hoe zit het bijvoorbeeld met die geblesseerde speler?

Overwinning voor Witte Ster.

Na het verlies en het gelijkspel van de afgelopen 2 weken zal Quintus weer hunkeren naar 2 punten.

Al zou je het aan de stand niet aflezen voorspel ik hier een eenvoudige overwinning voor Quintus.

• G09

Gemini - Wings

Wings doet het meer dan redelijk en zullen hier de punten pakken.

V&L - Sittardia

De topper en derby van het weekend! 2 zeer goede ploegen waarbij V&L waarschijnlijk aan het langste eind zal trekken deze wedstrijd.

Atomium'61 - DIOS

DIOS doet het goed maar Atomium begint volgens mij ook steeds beter te draaien. Wordt een spannende pot waarin DIOS nipt de punten meeneemt naar Den Hoorn.

Ventura neemt de punten mee uit Den Haag.

Kwieksport zal hier 2 belangrijke punten binnenslepen.

Spannende wedstrijd. Quintus doet het de laatste tijd niet al te best, Regioteam laat ook hier en daar wat puntjes liggen. Als het Regioteam kan afrekenen met het uitsyndroom dan nemen ze de punten mee naar Doetinchem!

• Jean United

Natuurlijk mogen zowel V&L als Sittardia promoveren en zelfs tot de Eredivisie! Lions is namelijk momenteel (zover als ik weet) een losse club en speelt niet meer onder de vlaggen van beide clubs.

Natuurlijk zou dit wel de doodsteek betekenen voor de Lions als één van deze twee ploegen promoveren, dan hebben ze dus gefaald om een topsportklimaat te ontwikkelen…

Of je bekijkt het van de positieve kant: er loopt zoveel talent rond in de zuidelijke regio dat het niet in één team te porren is. MAAR wat gaan spelers van Lions 2 dan doen..blijven zij trouwen aan de Lions?? Of gaan ze weer terug naar hun oude clubliefde?? De vraag is dan natuurlijk ook..komt een speler die NIET bij Lions 2 speelt en dus bij V&L of Sittardia, wèl in aanmerking om in de hoofdmacht te spelen??

Veel vragen, maar weinig antwoorden…

• Jean United

Gemini - Wings

Wings wint deze Derby met 6-8 doelpuntjes verschil. Gemini alvast welkom in de Regioklasse!

V&L - Sittardia

Beide teams zullen compleet aantreden en eventueel zelfs aangevuld worden door oud-gedienden om deze ouderwetse Derby nogmaals te spelen! Beide teams leven al gehele seizoen naar deze wedstrijd en het zal dan ook enorm spannend worden. Aangezien de Lions daarna spelen durf ik er zelfs geld op te zetten dat deze wedstrijd méér publiek gaat krijgen dan de Lions 1!! Al met al een hele leuke pot, mits het niveau hoog blijft, waarin beide ploegen kunnen winnen. Het is en blijft namelijk een Derby!!

Atomium'61 - DIOS

Dios neemt de punten mee in de boetebox terug naar Den Hoorn!

Hellas 3, leuke ploeg en jammer voor de Hoofdklasse als deze ploeg zou degraderen. Ventura is helaas de sterkere ploeg en weten ook om te gaan met de harsloze bal. Ventura profileert zich wederom als stabiele middenmotor dit seizoen. What's new!

De geblesseerde speler?? Je bedoelt de tweelingbroer van hun enige èchte opbouwer met schotkracht?? Gaat me nog wat worden als 2 van zo'n gasten in het veld ronddwarrelen..Witte Ster mag dit in principe niet verliezen. Mandekking spelen op Magere Hein en de wedstrijd is gespeeld…2 punten naar de Bruine Anjer!

Ook een hele leuke wedstrijd denk ik, gezien de stand op de ranglijst. Maar laten we even niet vergeten dat Quintus thuis geen koekje is dat zomaar te kraken valt! Hebben veel spelers en een redelijke aanvulling vanuit de A-jeugd, dus er staat altijd wel een ploeg die, naar mijn mening, 1e divisie waardig is! Quintus pakt een ruime overwinnen en gaat voor het kampioenschap!

• Ralf

Ik heb begrepen dat Lions niet een losse vereniging is, dit zou ook niet kunnen, want een nieuwe vereniging kan niet zomaar in de 1ste en eredivisie beginnen. Als er sprake is van een fusie is het wellicht een ander verhaal, maar dan zou er een eenduidige naam zijn (zie HARO). Het zou dus betekenen dat het een samenwerkingsverband is (zie Regioteam), wat direct inhoud dat zowel Sittardia als V&L niet kan promoveren naar de eerste divisie.

• Jean United

Helaas..tis dus wel gewoon zo!

Getuige het artikel op handbalstartpunt! Zowel V&L, als Sittardia mogen promoveren..

• Ralf

Ze zeggen dat het mag, maar ze doen het niet aldus het artikel. Ik denk dat het gewoon niet mag. Iig gaan zowel v&l als sittardia dus niet promoveren.

• thomas dekker

ten eerste, venl en sittardia promoveren niet, neeeeneeee

sittardia verliest van venl, jaaaaaa

voor de rest, dios verliest van atomium, wings verliest van gemini, witte-ster verliest van sos, cad2m wint van quintus, omdat quintus slecht is thuis, jaaaa

Hellas is zooo goed, dus ventura verliest