Waar blijven de verslagen? Ben wel benieuwd wat er gebeurd is bij DIOS, zag net staan dat ze gewonnen hadden van de koploper.
Sittardia wint van Quintus, ben erg benieuwd. Was volgens mij wel een weekend met verrassingen.
Nou, kom maar op met die verslagen.
Jean: normaal ben je altijd redelijk snel met je verslagen maar nu laat je het toch even afweten na de zeperd in Den Hoorn.
Ben erg benieuwd hoe de wedstrijd is verlopen.
Zijn het de zenuwen geweest aan beide kanten of de sterke verdediging omdat er zo weinig doelpunten zijn gemaakt?
Sittardia - v.d. Voort/Quintus 2 32-31
Winst voor Sittardia met 1 punt verschil.
Zal wel een zeer spannende wedstrijd zijn geweest.
Was Quintus compleet of moesten ze weer spelers aan het eerste team leveren?
Sittardia doet het in tegenstelling tot het vorige seizoen uitermate goed.
Jawasport/Ventura - SOS-Kwieksport 29-23
Reguliere overwinning van Ventura denk ik zo.
Ventura is niet in de probleem geraakt en heeft deze wedstrijd gewoon uitgespeeld.
Witte Ster'75 - Atomium'61
Niet bekend…bij mij althans. Iemand?
DIOS - V&L 18-17
Dit was hem dan, de klapper van de week. En aan de stand te zien was het een spannende wedstrijd.
Wel weinig doelpunten moet ik zeggen…Sterke dekking aan beide kanten? Of zwakke aanvallen?
Zoals eerder gezegd, wel leuk voor de competitie dat V&L ook een wedstrijd heeft verloren.
Het wordt natuurlijk helemaal spannend al zou v&L volgende week weer verliezen.
Regioteam CAD2M - Gemini 35-27
Regioteam wint gewoon, klaar. Goed, ik denk dat het regioteam het aantal tegendoelpunten wel wat had kunnen beperken.
Wings - Hellas 3
Niet bekend…bij mij althans. Iemand?
Harry, sommige mensen moeten ook gewoon werken he!
Normaal gesproken begeef ik me op zondag nog wel eens aan wat verslagen, maar aangezien we gisteren alsnog de morele winnaar zijn geworden in Den Hoorn, in de overigens tot nu toe meest gezellige kantine in de Hoofdklasse, en we deze kantine (bijna) gesloten hadden was ik niet meer in staat om nog iets zinnigs te schrijven. Natuurlijk ook vanwege de frustratie na het verliezen van de tweede helft, want de dramatische eerste helft (4-6 ruststand) was wel nog door ons gewonnen.
Het was de meest spannendste wedstrijd van deze speelronde, alhoewel ik Sittardia - Quintus toch ook een absolute topper vond (op papier, en later bleek ook op het veld!). Den Hoorn had eens diep in de buidel getast en er lag een spiksplinternieuw verende parketvloer voor deze geweldige wedstrijd! Dat in combinatie met een door ons zelf gekozen harsbal en de de prachtige omstandigheden waren aanwezig voor de topper in de Hoofdklasse B!
Helaas was niets minder waar dan hetgeen ik hierboven heb geschreven! De hal op zich en de omstandigheden waarin we speelden vielen enorm mee. De ballen werd van buiten lekker strak gehouden door wat ijzerdraad en van binnen mooi belicht door wat opgetrommelde bouwlampen, tel daarbij de echo van de miljoenen regendruppels erbij op in combinatie met de 3e rangs statribunes voor het publiek (respect voor hun, met gevaar voor eigen leven!) en een geweldige Ambiance is gemaakt! ooh wacht…ik vergeet het kunstgrasveld of wat moest dat in godsnaam voorstellen..hahaha!
Het was de wedstrijd van twee defensief ijzersterke ploegen, waarin V&L, gesteund door hun voortreffelijke doelman, in de eerste helft de bovenhand had: 4 - 6 ruststand!! Wat een drama, ik dacht voor even dat ik bij Dames C3 beland was gezien de stand, maar niets was minder waar! De jongere garde van V&L speelde absoluut niet met de durf en de snelheid waarom het normaal gesproken om bekend staat. De dekking van Dios was hard, maar fair en een snelle schijnbeweging was gewoonweg niet te maken op die belachelijke ondergrond, laat staan een stuitpass geven naar de cirkel (doorglijden van de bal!). Daarbij liepen een paar spelers van V&L enorme brandblaren op aan knieën en ellebogen na het opzoeken van de illegale grasmat, moesten ze vervolgens naar de kant voor de open wond en durfden vervolgens totaal geen enkele actie meer te maken! In de eerste helft waren beide ploegen slecht in de afronding en het creeëren van 100% kansen. V&L kon niet eens één echte uitgespeelde kans creeëren in de eerste helft en had het aan een sublieme doelman te danken dat het kon gaan rusten met een 4 - 6 voorsprong.
Nadat eindelijk iedereen één-voor-één door de draaideur was gekropen richting de kleedkamer..en toen ook weer terug…kon de tweede helft beginnen..!
In de tweede helft gooide Dios de schroom van zich af en V&L bleef lekker doorgaan met waar het de tweede helft mee geëindigd was: spelen zonder durf en èchte aanvallende impulsen. Waar de ploeg normaal gesproken gemiddeld toch wel rond de 25 doelpunten per wedstrijd zit, had het hier enorm veel moeite om te scoren. Vervolgens begon ook de verdediging bij V&L te haperen vanwege de vele wisselingen en werd het langzaam totale chaos aan V&L-zijde. Als een kip zonder kop stonden ze vaker zowel in de verdediging als in de aanval, afspraken werden niet meer gemaakt laat staan nagekomen en het geloof om nog punten van deze grasmat weg te slepen ontbrak bij de ploeg. Dios schoot van afstand met scherp en V&L mocht via individuele acties nog langzaam bijblijven. Twee keer kon V&L tot op één doelpunt komen, maar het mocht niet baten..Dios speelde een veel beter tweede helft en was wel constant in hun dekking, ondanks het gemis van Arie Pottuyt. Uiteindelijk een wedstrijd waar Dios de terechte winnaar was en V&L met een wrange nasmaak de kleedkamer inging…
Bij deze wordt verwacht van de Heren van Dios dat ook zij bij ons de kantine sluiten na afloop van het verloren duel in de tweede helft van de competitie;)!
Ik zal (als ik tijd heb) ook nog kijken voor een verslag van Sittardia - Quintus..
Jean,
Bedankt voor je uitgebreid verslag van deze top(b)wedstrijd
4-6 met rust is wel behoorlijk dramatisch natuurlijk.
Ik weet dat er al veel over gezegd en geschreven is maar eigenlijk is het dus wel een soort competitievervalsing door de ondergrond van deze “zaal” in Den Hoorn. (alhoewel ze er misschien vanuit DIOS ook niets aan kunnen veranderen)
Iedereen die daar moet spelen speelt niet op 100% van zijn kunnen door de angst die er dus toch insluipt om op je muil te gaan!!!!
Ben benieuwd hoe dat zal gaan als DIOS eventueel promoveert naar de eerste divisie.
Zou het NHV deze ondergrond dan nog steeds goedkeuren?
Doet verder niks af aan de overwinning van DIOS die niet alleen het dubbele thuisvoordeel hebben maar ook gewoonweg een goeie ploeg.
De westrijd witte ster - atomium wordt trouwens aanstaande dinsdag gespeeld. (wedstrijd is verzet)
Oh wat een strak verhaal Jean, ik heb zoveel herkenbare ergernissen uit je stuk gehaald na onze wedstrijd bij DIOS twee weken geleden. Ik ben het er zeker mee eens dat deze vloer een stukje thuisvoordeel oplevert, het zou niet mogen. Daarnaast natuurlijk de geweldige verlichting die gewoonweg als slecht omschreven kan worden, maar goed, het is dat ze ook nog kunnen handballen, anders wonnen ze niet!
Regioteam - Gemini
Het was een matige wedstrijd, begin was ronduit slecht te noemen van beide kanten (vooral in de dekking). 10 minuten voor rust een flinke opleving bij het Regioteam welke eenvoudig zorgde voor een 18-10 voorsprong in de rust. In de tweede helft werd de wedstrijd erg fysiek, het begon aan de kant van Gemini (misschien wat frustratie) met een aantal forse verdedigende acties op het gezicht. Het Regioteam reageerde hierop door ook harder te gaan spelen wat resulteerde in een harde tweede helft. Nadat Gemini naar een offensieve 5-1 ging was het wat rommelig bij het Regioteam in de aanval en zo wist Gemini terug te komen naar 5 doelpunten.
In de slotfase was het toch het Regioteam dat orde op zaken stelde. Gemini had geen mensen meer op de bank aan het einde van de wedstrijd nadat er 2 rode kaarten waren uitgedeeld (3x2).
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?