Licentie systeem in Nederland lijkt me niet haalbaar, zie Ijshockey, basketbal, etc Of je moet het leuk vinden om in een seizoen 12x tegen elkaar te spelen.
Ik weet dat handballers niet graag na het korfbal kijken, wat mij opvalt groeiend leden aantal, uitpuilende enthousiaste zalen, komt dat door de overwegend christelijke achtergronden die vaak in het korfbal spelen of doen de beleidsbepalers hun huiswerk vele malen beter of is het net zoals het schaatsen een typische nederlandse cultuursport.
Maar maak een eredivisie ( 12 ploegen), stand hierna maar 1 wedstrijd 1 - 4 en 2 - 3, de winnaars hieruit een wedstrijd om het NL Eindig je dus hoog dan heb je een thuisvoordeel, de wedstrijd om het NL kampioenschap laten plaats vinden in een door het NHV aan te wijzen locatie.
Twee degradanten
Hieronder vier 1e divisies
De kampioenen spelen om twee promotie plaatsen
Hieronder 1e klasse afdeling, 2e, 3e, 4e , 5e klasse etc
Tweede teams of in een aparte competitie laten spelen of anders nooit hoger dan 1e klasse laten spelen
De ere en 1e divisie wordt aangestuurd door de landelijkje competitieleider, de klasse's door de plaatselijke competitie leiders
Beker, alleen maar 1e teams in laten schrijven en iedereen loot mee vanaf het begin, de eerste 3 wedstrijden regionaal hierna landelijk.