Oud nieuws, stond begin juli al in de krant:
NIEUW-VENNEP - René Romeijn wil handbal in Nieuw-Vennep nieuw leven inblazen. De fanatieke handballer ('vroeger als speler, nu als trainer en coach') moet nu steeds met zijn dochter naar Aalsmeer. ‘Dat brengen en ophalen wordt mij straks teveel. Zij zou er toch in de omgeving op haar fiets zelf heen moeten kunnen gaan.’
Waarom er geen handbal meer is in Nieuw-Vennep weet hij niet: ‘Ik herinner mij nog wel dat er elk jaar op 30 april een heel populair schoolhandbaltoernooi was.’ Romeijn kwam al eerder op het idee een vereniging op te zetten, maar tot daden kwam het niet.
'Tijdens de avondvierdaagse ontmoette ik enkele mensen die ik nog van het handballen kende en die klaagden dat er hier geen vereniging is. Dat heeft mij er toe gezet nu wél daadwerkelijk een stap te zetten.' Romeijn benaderde daarna meerdere mensen die best met hem de kar willen gaan trekken: ‘Wij hebben daarbij wel veel vrijwilligers nodig.’
En dan zijn er natuurlijk nog de spelende leden: ‘We moeten vanaf de basis beginnen, gaan inventariseren, praten met de gemeente, en op zoek naar een locatie.’ Voor het opzetten zal volgens Romeijn zeker een jaar nodig zijn: ‘We moeten natuurlijk wel een draagvlak krijgen voor wat kwaliteit, maar lukken gaat het, dat weet ik zeker.’
Spelen kan buiten, maar topspelers doen dat alleen binnen. Hij is er zich van bewust dat hij op het gebied van spelniveau voorlopig flinke stappen terug zal moeten doen. De man die als trainer/coach van Quintus en Aalsmeer vijf keer landskampioen is geweest wil in het belang van sportende kinderen en volwassenen best een stapje terug doen. ‘Als het spelen maar hier in het dorp kan.’
Opgeven als speler of vrijwilliger kan via sportenergy88@hotamil.com of via 06-63129683: ‘Handballen in Nieuw Vennep moet gaan kunnen.’
Dankzij dit soort initatieven wordt handbal gepromoot. Was er laatst niet een discussie op dit forum dat er nog heel veel “gaten” zijn in Nederland waar geen handbal gespeeld wordt ? Dankzij mensen als René Romeijn wordt er iets aan gedaan. Dus #2!, neem ook dat initiatief en begin een handbalclub of meld je aan bij de club in Nieuw Vennep !