wie weet het ?

• cirkelloper

Hallo regelkenners.

Ben je als scheidsrechter op landelijk niveau bevoegd om 1 klasse hoger te fluiten mocht dit feit zich voordoen. Wie weet het ?

• oudscheidsrechter

dat is altijd toegestaan

je ben ik het bezit van hs 3 dan mag je alles fluiten

• Lola

HS 4 neem ik aan…

• oudscheidsrechter

nee echt hs 3

want de regels zijn niet veranderd het is zelfs zo nog een geldig scheidsrechter diploma voldoet al met uitzondering van internationale wedstrijden

• Lennie

Dit staat in de competitie regels

3. Scheidsrechters, secretarissen en tijdwaarnemers

Scheidsrechters voor de AFAB eredivisie, eerste divisie en de hoofdklasse worden via het bondsbureau aangeschreven.

Indien slechts één van de twee scheidsrechters vijf minuten voor het officiële aanvangsuur van een wedstrijd aanwezig is, kan een in de zaal aanwezige, op de lijst van AFAB eredivisie, eerste divisie of hoofdklasse scheidsrechters voorkomende arbiter, als tweede ingezet worden.

Indien de betrokken scheidsrechter de wedstrijd alleen leidt, is het aan te bevelen neutrale doelrechters aan te wijzen. De scheidsrechters voor de wedstrijden in de regioklasse worden aangewezen door de regio-indelers waaronder de thuisspelende verenigingen behoren.

Er staat niet duidelijke beschreven of het uitmaakt om wat voor een wedstrijd het gaat……

• schnit

Hoezo deze vraag, ik mag aan nemen dat als je hoger ingedeeld wordt door het NHV, dan de klasse die je normaal fluit, dit een uitdaging c.q. een kans is voor je.

• joppert

Ja, een scheidsrechter mag een klasse hoger fluiten dan hij ingedeeld is.

Dit staat in het NHV regelement

5. Indien de aangewezen scheidsrechter vijf minuten voor het officiële aanvangsuur van

een zaalhandbalwedstrijd nog niet aanwezig is, doch wel een andere scheidsrechter van

het NHV die geen lid, trainer of coach is van één van de beide betrokken verenigingen

en die bevoegd en bereid is de wedstrijd te leiden, dan zijn de verenigingen verplicht

deze scheidsrechter te aanvaarden.

• schnit

Dat haal ik hier niet uit

• cirkelloper

Precies kenners, er staat wanneer hij bevoegd is.Wanneer ben je bevoegd? daar gaat het om. Stel je fluit doorgaans eerste divisie, mag je dan in noodgevallen eredivisie fluiten ?

• screwdriver

Als ik het forum lees t.a.v. het landelijke korps merk je het verschil toch niet. >:D<