UItslagen heren Hoofdklasse A ronde 6

• de vier

Univé/Achille - Celeritas 28:22

Achille wint weer en blift koploper met 2 punten voorsprong op de concurenten.

HVBS - FIQAS/ Aalsmeer 3 18:29

HVBS is naast hurry-up degradatie kanidaat en wint niet van het fysieke aalsmeer.

GOconnectIT/Fortissimo - CSV 30:21

CSV zit nog steeds in een dip komen ze daar dit seizoen nog uit?

Hellas 2 - FHC 31:15

Verassende overwinning Hellas thuis duidelijk sterker dan uit.

Mannak/Hurry Up-HVC 2 - Venus/Nieuwegein 2 26:33

Hurry- Up grootste degradatie kanidaat moet de eerste punten nog halen gaat dit volgende week lukken tegen VVW?

Vrone - VVW 31:28

De derby is beslist in het voordeel van Vrone duidelijk wie er het sterkst is in de regio.

stand tot nu toe:

1 Univé/Achille 11 Kampioenskanidaat!

2 GOconnectIT/Fortissimo 9 Kampioenskanidaat

3 Venus/Nieuwegein 9 Kampioenskanidaat

4 FIQAS/ Aalsmeer 8 Kampioenskanidaat

5 Hellas 8 Kampioenskanidaat

6 VVW 7 Middenmoot

7 CSV 6 Middenmoot

8 Vrone 4 Middenmoot

9 Celeritas 4 Middenmoot

10 FHC 6 2 Degradatiekanidaat

11 HVBS 2 Degradatiekanidaat

12 Mannak/Hurry Up- 0 Degradatiekanidaat!

• Tonijn

Univé/Achille - Celeritas 28:22

De uitslag is redelijk mager, gezien andere uitslagen van beide teams. Verklaring voor?

HVBS wint niet van het fysieke aalsmeer, maar ik blijf verwachten dat ze nog wel punten gaan pakken.

Enige verbazing over de uitslag, had het veel kleiner verwacht. Maar CSV zit blijkbaar in dip?!

Hellas thuis duidelijk sterker dan uit en FHC uit duidelijk zwakker dan thuis.

Een kleine verschil eigenlijk, en hurry-up heeft best flink kunnen scoren. Ben erg benieuwd naar dit Nieuwegein in het 2e deel van het seizoen.

Vrone sterkste in de regio, maar verder nog niet veel laten zien. Wel stijgende lijn en hoop dat ze het kunnen vasthouden. Voor VVW geldt volgens mij dat het nieuwe eraf is en ploegen zich niet meer laten overrompelen.

Kampioens- en degradatiekandidaten, lastig te zeggen. Volgens mij moet er aan de bovenkant van het huidige klassement nog wat onderling worden uitgevochten (nieuwegein moet nog tegen aalsmeer, fortissimo en achilles bijvoorbeeld) en hetzelfde aan de onderkant. Zal nog wel paar weken duren voordat er echt een aftekening te zien is.

• Alejandro

Univé/Achilles - Celeritas 28:22

Celeritas stijgende of Achilles dalende? Gezien Achilles ook nog thuis speelt was ik erg verrast!

Aalsmeer 3 in mijn ogen toch gewoon weer titelkandidaat. HVBS blijft maar wachten op goed resultaat.

Sinds wanneer is 1 wedstrijd verliezen meteen een dip? Fortissimo sterk in eigen huis, maar geen titelkandidaat in mijn ogen.

Ik sluit mij aan bij mijn voorgangers: Hellas 2 thuis duidelijk sterker dan uit en FHC uit duidelijk zwakker dan thuis.

Best slordig gewonnen van Nieuwegein 2. Hurry Up 2 is duidelijk nog wel vol vechtlust.

Vrone wint twee derby's in eigen huis en is daarmee zeker niet de sterkste van de regio. Gezien de krappe overwinningen denk ik dat Vrone zich uit zowel in CSV als in VVW gaat verslikken.

Kampioens- en degradatiekandidaten

1 Univé/Achille 11 Kampioenskanidaat

2 GOconnectIT/Fortissimo 9 Subtopper

3 Venus/Nieuwegein 9 Subtopper

4 FIQAS/ Aalsmeer 8 Kampioenskanidaat

5 Hellas 8 Subtopper

6 VVW 7 Middenmoot

7 CSV 6 Middenmoot

8 Vrone 4 Middenmoot

9 Celeritas 4 Degradatiekandidaat

10 FHC 6 2 Middenmoot

11 HVBS 2 Degradatiekanidaat

12 Mannak/Hurry Up- 0 Degradatiekanidaat

• Six

Achilles heeft zeker niet slecht gespeeld, maar ook niet geweldig. De keeper van Celeritas heef daar in de eerste helft een flink aandeel in gehad. Celeritas speelde daarentegen gewoon een goede pot handbal.

Mijns inziens een logische uitslag.

Ik had wel verwacht dat Fortissimo zou winnen, maar niet zo overtuigend. Chapeau!

Ook dit vind ik absoluut geen verrassing.

Het aantal doelpunten van Nieuwegein had ik wel verwacht, maar Hurry-up heeft veel gescoord. Hulde voor Hurry-up of slecht verdedigd aan de kant van Nieuwegein?

Toch een knappe overwinning van Vrone. Maar er wordt terecht gesuggereerd dat Vrone uit of thuis een wereld van verschil is, tot nu toe.

• Rammer

Had deze week geen voorspelling gedaan maar goed..

Achilles - Celeritas => Ik had hier ook wel verwacht dat Achilles zou winnen

HVBS - Aalsmeer => De jongens van HVBS zijn nog steeds niet compleet maar denk dat ze in 2010 wel punten zullen pakken, jammer dat het allemaal tegen zit, maar Aalsmeer blijft zo wel lekker mee draaien bovenin.

Fortissimo - CSV => ook geen verrassing, fortissimo is thuis gewoon sterk.

Hellas 2 - FHC => Hellas dat thuis wint is ook geen echte verrassing.

Hurry up - Nieuwegein => ook hier niet echt een verrassing wel dat hurry up een hoop gescoord heeft maarja dat valt iedereen al op..

Vrone - VVW => Toch wel een verrassende uitslag van een VVW dat zo lekker begon het seizoen maar toch wat terug zakt en het onderin ook spannend blijft..

Al met al had ik misschien best een hoop uitslagen goed kunnen voorspellen…

• Mit

Zakelijk, zoals een kampioen betaamt (kijk naar FC Twente)

Aalsmeer titelkandidaat? ja.

Fortissimo won verdiend, maar trek nou geen conclusies op basis van deze wedstrijd over zes wedstrijden.

Laten we eens een genuanceerder conclusie proberen te trekken:

CSV ‘verloor’ twee met een punt verschil. Een keertje kansloos tegen Fortissimo.

CSV won 3 keer.

CSV zit in een dip? Een off-day tegen Fortissimo en twee keer net te kort komen brengt de Castricummers niet van hun stuk.

Kijk naar de volgende twee wedstrijden tegen de 2 kampioenskandidaten en dan weten we pas echt waar CSV staat en of ze echt in vormcrisis verkeren.

Hellas 2 is een dynamische ploeg en FHC komt tekort om veilig te zijn van degradatie.

Goed gestreden van Hurry Up lijkt me. Goed gewonnen van Nieuwegein.

Vrone wint twee derby's THUIS. Weer voorbarige conclusies want buiten de regio wint het vooralsnog niets.