En wat stellen deze scheidsrechters internationaal voor?
Het NHV moet gewoon zowel Financiel als materieel durven te investeren!
En aan deze visie ontbreekt het!
Harry een erg goed idee. Bij het volleybal (en volgens mij ook hockey) is het al zo dat iedereen een scheidsrechtersdiploma moet hebben. Ik denk dat het zorgt voor de opvoeding van de spelers mbt de regels (je zult minder discussies hebben over waarom nou iets weer een overtreding is en je zorgt er denk ik meteen voor dat de spelers techinischer zullen spelen). Misschien dat ik hieraan nog een idee kan toevoegen. Op dit moment wordt de HS1 georganiseerd als 3 avonden van een aantal uren + een praktijk wedstrijd fluiten. Dit is niet echt iets wat de jeugd aanspreekt. Ik denk dat je het beter in een andere (leukere) vorm kunt gieten.
Je zou dan bijvoorbeeld een Grote Spelregels Quiz kunnen houden. Met uitleg etc. Het effect is het zelfde, je maakt het leuk voor de jeugd, het wordt namelijk een activiteit ipv een verplichte avond. Ik denk dat het NHV er goed aan zou doen om zoiets te ontwikkelen. Dit maakt het fluiten en het worden van een scheidsrechter namelijk leuker. Je moet willen fluiten niet omdat het moet. Verder denk ik dat bijvoorbeeld het fluiten bij beachhandbal een erg grote trekker kan zijn voor (nieuwe) scheidsrechters. Bij beachhandbal gaat het onder meer om een stukje show (ook vanuit de scheidsrechters) en de drempel om met de spelers te leren communiceren ligt veel lager. Het is een toernooitje, de sfeer is leuker etc etc.
Bij dit laatste punten kom je ook via via op de leveringsplicht. Hierbij is de insteek dat elke club moet leveren want anders krijg je een boete of mag je geen competitie spelen. Op zich is hier niets mis mee. Maar dit komt eigenlijk neer op het duwen van de verenigingen in de richting die je wilt. Ik denk dat je het precies anders om moet bekijken. Je moet de scheidsrechters trekken. Dat betekend het leuk maken, goede arbeidsomstandigheden etc. (proces van jaren maar wel een met een positieve insteek). De voorbeelden die ik hier boven gaf zouden hier toe kunnen bijdragen.
Bol, van Eck: dit jaar alweer 3e ronde EHF cup vrouwen en eerder al 2e ronde EHF cup mannen. Is niet niks. Volgens mij floten ze in 2008 nog het EK voor vrouwen. Verbeter me als ik mis zit. Allerminst slechte prestaties!
van de Beek, Egberts: inmiddels vier Europese aanstellingen gehad, waaronder ook tweemaal dames EHF cup.
van Dijk, Wijtenburg: drie wedstrijden in Europese competities + een kwalificatieduel voor het EK dames. Ook niet te vergeten dat ze in 2009 het EK voor dames <19 hebben gefloten.
Ik denk dat we niet kunnen stellen dat we internationaal niks voorstellen. We worden goed vertegenwoordigd door onze koppels.
Daarnaast hebben we in Nederland nog een EHF-delegate, Ton Meijers, die heeft dit jaar al drie keer op mogen komen bij een Champions League wedstrijd.
Misschien zie ik het te rooskleurig in, misschien jij ietswat te somber. Daar ga ik niet over oordelen…
Als het haagse Harry is
snap ik zijn belangen om het te hebben over onze internationale koppels
van Dijk, Wijtenburg is een goed koppel
maar doet Carla niet te veel voor zuidholland
met haar kan het nivo omhoog o
maar er zal zeker nieuw bloed moeten komen bij de scheidsrechters commissie
Het probleem en is ook al genoemd als jonge scheidsrechters gaan kijken naar bijv van Dijk, Wijtenburg
zien ze ineens een hele andere manier van fluiten dan wat geleerd is tijdens de cursus
Carla staat 2 dagen daarvoor te verkondigen je moet zo bestraffen en tijdens hun wedstrijd laten ze wat anders zien en dan na afloop zeggen ja dat is het nivo
niet geloofwaardig en doet ook afbreuk aan de kwaliteiten van van Dijk, Wijtenburg
Laat deze mensen dan ook geen cursus geven zolang ze zelf nog fluiten ja thema avonden vooral deze mensen erbij betrekken.
SponsBob Schreef:
——————————————————-
> het zou natuurlijk ook wel leuk zijn als het NHV
> op een relatief positief en opbouwend topic haar
> mening liet horen…
Daar wordt dan direct door een of meer fanatici op in gehakt, waarbij de auteur persoonlijk met de grond gelijk wordt gemaakt. Nee, medewerkers van het NHV zullen het wel uit hun hoofd laten om hier op dit prikbord een inhoudelijke reactie te plaatsen. Zie wat Henk van Vliet overkomt.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?