Tja het scheidsrechtersprobleem in het Nederlandse handbal is blijkbaar behoorlijk groot. Vanuit de spelers wordt er gezeurd over het niet consequent toepassen van regels, over thuisfluiters, over het niet goed beheersen van de spelregels door de scheidsrechters. Ik kan me inderdaad voorstellen dat je als scheidsrechter hier nogal moe van wordt en dat deze negatieve signalen leiden tot een verminderde vreugde van je hobby. Of deze fouten inderdaad gemaakt worden laten we in het midden.
Ik wil dit topic graag openen en gebruiken om een aantal ideeën te structuren en bedenken om van het gezeur van beide partijen af te komen. Daarom wil ik jullie vragen op dit topic te reageren met problemen die jullie omtrent het fluiten mis zien gaan en ook hierbij de oplossing te geven. (Dit kan varieren van een methode bedenken om het niveau van de scheidsrechters omhoog te brengen, het niveau van de opleiding om hoog te krijgen, de spelers zelf de spelregels beter bij te brengen of bijvoorbeeld het plezier in het fluiten weer terug te geven aan de scheidsrechters.
Ik wil jullie daarom ook vragen serieus op dit onderwerp te reageren en daarmee je reactie als volgt te structuren; wat is het probleem? en wat is de oplossing? Ik wil jullie ook niet beperken tot het huidige systeem van scheidsrechters maar ook vragen “out of the box” de denken, want misschien moet de hele organisatie en keten wel anders ingericht moeten worden.
misschien kunnen we met dit topic het NHV wat helpen om het een en ander op poten te zetten