Uitslagen heren hoofdklasse A ronde 5

• Six

FHC - HVBS

20 - 21. Dit vind ik toch wel een verrassing. Desalniettemin een knappe prestatie van HVBS die hun eerste punten hebben binnengehaald.

Celeritas - Fortissimo

10 - 28. Ergens vind ik dit geen verrassing. Fortissimo is gewoon een goede ploeg en Celeritas heeft me nog niet kunnen overtuigen, helemaal niet als je slechts 10 doelpunten weet te maken in je eigen sporthal. Ik ben benieuwd of ze in Apeldoorn kunnen laten zien wat ze waard zijn.

CSV - Hurry-up 2

33 - 12. Zeer goede prestatie van de mannen uit Castricum die geen spaan heel hebben gelaten van degradatiekandidaat nummer 1.

Nieuwegein 2 - Vrone

33 - 26. Zoals verwacht een overwinning voor Nieuwegein. Maar ik moet wel zeggen dat Vrone een goede prestatie heeft neergezet door in Nieuwegein 26 keer te scoren. Wellicht hebben ze de weg naar boven weer een beetje gevonden.

VVW - Hellas 2

31 - 31. Het zal ongetwijfeld een spannende pot zijn geweest, waarbij, jammer genoeg voor beide teams, geen van beide aan het langste eind heeft kunnen trekken.

Achilles - Aalsmeer 3

36 - 33. Achilles heeft ongekend goed aanvalsspel gespeeld, maar kreeg in de verdediging geen grip op de opbouwrij van Aalsmeer. Zoals een wijs man al zei: je moet gewoon zorgen dat je er minimaal 1 meer maakt dan je tegenstander.

• buurter

Wie was die wijze man?!

• Six

Louis van Gaal, dacht ik?

• thiesber

De opbouwrij van Aalsmeer bestaat dan ook uit een aantal mannen van 2.40 meter :D

Achilles is van nature meer een technische ploeg dan dat er lengte en kilo's rond lopen.

Het was een mooie wedstrijd en de return belooft heel wat.

• de vier

VVW - Hellas 2

31 - 31. vvw heeft 18-8 voor gestaan en er werdt zonder hars gespeeld.

• Tonijn

Worden jullie soms ook zo moe van al die harsloze wedstrijden?

Maargoed ze moeten ook worden gespeeld!

Voor mij is de grootste verassing dat Achilles heeft gewonnen. Zoals ik al eens zei, ik heb ze een keer zien spelen en vind het allemaal erg voorspelbaar (maar misschien was dat niet representatief?!)

En voor de mensen die graag Tonijnsalade eten (ik ook namelijk) hieronder stukje uitleg van waarom ik negatief ben over Aalsmeer 3 (ben niet negatief over Aalsmeer 2 of 1 overigens!).

Ik heb dat team door de jaren heen een aantal keer zien spelen. En ik vind het handbal uit de tijd van het ijzeren gordijn (sommige spelers komen ook uit die periode, dus dat is misschien ook wel logisch dat ze nog zo spelen), en ik hou meer van het moderne handbal. Oké als ze voorstaan, dan spelen ze best leuk handbal. En wat ook aangeeft dat ze echt wel kwaliteit hebben is dat het een team is dat in staat is om eigenlijk altijd wel te winnen (ook al heb je het gevoel dat je niet van ze kan verliezen). Dat is iets wat vele teams hebben ervaren, naar wat ik gezien heb.

Echter als Aalsmeer 3 achter staat heb ik bij alle wedstrijden ontzettend grove overtredingen gezien. Dat doen ze best knap overigens; zo zag ik 2 jaar terug nog hoe de coach het veld in liep om tegen de ene scheids te zeuren en hoe een van de ervaren oude rotten naar de andere scheids liep om verhaal te halen. En ondertussen deelde iemand anders een tik uit aan een van de beste spelers van de tegenstander die op de grond lag. Geen doodschop of iets in die trant, maar genoeg dat die kerel met een bloedend gezicht het veld moest verlaten. Ook gezien hoe een tegenstander een break liep, scoorde en vervolgens in de rug werd gelopen door iemand van Aalsmeer. Niet ontzettend hard ofzo, maar wel zo dat de kerel tegen de keeper aanviel die met zijn knie naar voren uitkwam; gevolg einde wedstrijd.

Ook is een typisch kenmerk van Aalsmeer 3 om schot uit de 2e lijn door te halen en de tegenstander vol in het gezicht te raken. Lijkt natuurlijk onopzettelijk, kan iedereen wel eens gebeuren. Maar bij Aalsmeer 3 gebeurt het behoorlijk vaak, met bloedende neuzen en lippen als gevolg.

Misschien is dit Aalsmeer 3 anders dan dat van 2-3 jaar geleden. Ik moet ze nog zien dit seizoen, maar heb nog steeds niemand gehoord over een sportieve wedstrijd tegen dit team.

Ik zal er verder over ophouden, heb mijn mening toegelicht.

• DONDERS!!!

Raar verhaal….. volgens mij zit het deze Tonijn gewoon behoorlijk dwars dat hij steeds weer in het zelfde fuik zwemt…..

• wijze uit het oosten

waarschijnlijk een keer aan de haak geslagen door aalsmeer:)

• Bloembol

Tonijn, Je hebt helemaal gelijk, en het team is nog steeds hetzelfde, nog steeds geniepig.

ik weet zeker dat ieder team dat tegen hen speelt een stukje op je verhaal kan aanvullen!

Wat zijn ze sportief zo lang ze voorstaan…

• Ik

Wij in Friesland spelen al jaren tegen de heren van Aalsmeer 3. Ok nog nooit van de mannen gewonnen maar wel knalharde maar leuke potjes gespeeld en waarbij we na afloop het in de 3de helft ook gezellig hebben gehad. En die wonnen we dan wel weer!!!:)-D