Geschuif van wedstrijden

• Sas

Onderstaand vondt ik in het handbalnieuws. Ik ben benieuwd wat de speelsters er zelf eigenlijk van vinden.

“Steeds meer trainers in de eredivisie dames beginnen te morren over het verloop van de competitie. Door al het geschuif met wedstrijden heeft de ene club al acht wedstrijden gespeeld en de andere pas vier. Grootste oorzaak is de deelname van de Nederlandse clubs aan de Europa Cup. Het woord competitievervalsing is regelmatig te horen.”

• henry01

Terug naar 10 teams, en de handbalacademie op zondag laten spelen, dan heb je ruimte om door de weeks de inhaalwedstrijden te spelen (max. een week voor of na de oorspronkelijke wedstrijd)

• opbouwer

We kunnen hier eeuwig over praten, maar het heeft nog steeds geen zin gehad. We hebben eenmaal te maken dat clubs lekker in europa ballen, daar mag heel handbal land trots op zijn. Maar we kunnen toch niet verwachten dat zij het 2e of 3e in gaan zetten, omdat zij europees spelen, waar hebben we het over. En als de trainers hier over morren, dan wil ik ze wel eens horen als hun europees kunnen spelen, trekken zij dan europees terug om lekker in nederland te ballen, kom op zeg waar hebben we het over, zal meer jaloezie zijn, als ze hier over morren, kan me bijna niet voorstellen.

• Zonnestraal

Citaat dat Sas vermeld is gemaakt door trainer Nico Stet van Hellas. Hij bedoelde dus niet dat clubs zich terug moeten trekken uit Europees verband. Stet maakt juist de opmerking dat de weekenden (die al van te voren bekend zijn) waarop Europees gespeeld wordt, vrijgepland worden in de competitie. Daarmee is van te voren duidelijk wanneer er weekenden vrij zijn, en hoeft er niets ingehaald te worden (omdat de wedstrijden al op andere data zijn ingepland).

• handbaltrainer

Dat de eredivisie een schema heeft waar geen touw aan vast valt te knopen ben ik met iedereen eens. Het schiet op deze manier niets op. Wat ik ervan weet is dat er voor de competitie met de verenigingen om tafel is gezeten en dat zij voor deze oplossing hebben gekozen eentje waarvan de competitie leider heeft gezegd dat ie niet het gewenste effect zou hebben. Dus als men nu commentaar heeft zal men eerst in de eigen vereniging moeten gaan vragen of bovenstaande klopt. Ik heb het van horen zeggen dus kan er verder geen waarde oordeel aan geven.

Persoonlijk denk ik dat de handbalacademie voor de onrust zorgt met de wedstrijden die door de week gespeeld worden. Als deze wedstrijden in het weekend gespeeld worden kan men de door de weekse avonden gebruiken voor inhaalwedstrijden. Of dit voor de teams wel practisch is weet ik niet.

• jopiedewit

je kan ook de inhaal wedstrijden inplannen zoals het ook altijd geweest is, de week ervoor of de week erna. dan had iedereen nu 8 wedstrijden gespeeld, waarom loop alles bij de heren wel gelijk ondanks europa cup handbal. wedstrijden worden te makkelijk verplaats, maar dit is al een discussie geweest. en we moeten oppassen dat we niet te open reageren anders reageert het gehele handbal bestuur. trouwens er gaan ook geruchten dat de academie niet spelen in de play-off van de laatste 8 wat is daar dan van waar, als dat zo is hoef je ook geen competitie te spelen, nogmaals dit is een gerucht die rond zweeft.

• henry01

Dat jij dat niet weet Jopie, het is geen gerucht, maar dat was al voor de aanvang van het seisoen bekent, toch wat vaker op de koffie bij Dhr.Spaai gaan, kan je nog eens gezellig bijpraten

• jopiedewit

hoe word dan de indeling, krijg je dan een poule van 3 en 1 van 4 of gaat nummer 9 dan de plaats innemen van de academie, en trouwens ik kan niet op de tijden van spaai, er zijn nog mensen die werken.