Heren Hoofdklasse B Ronde 5

• Voorspeller

Ronde 5 alweer van deze competitie

Regioteam CAD2M - Witte Ster'75

Het regioteam speelt deze wedstrijd thuis tegen witte ster die vorige week hebben gewonnen.

Ik verwacht hier een overwinning voor het regioteam, al denk ik wel dat witte ster sinds

vorige week graag nog wat meer punten wil gaan pakken. 3 puntjes verschil.

V&L - Wings

Nu wordt het spannender, v&L tot nu toe de volle 8 punten, een compliment hiervoor.

Wings vorige week gewonnen tegen quintus en zullen er alles aan doen om v&L ook te pakken.

V&L speelt echter thuis dus ik ga hier voor een gelijk spel. Maar ik ben benieuwd

Atomium'61 - Hellas 3

Hellas 3 zal aardig bij kunnen blijven de eerst 15-20 minuten. Daarna zal de snelheid van

atomium hellas teveel worden. De ervaren formatie trekt het niet meer en moet uiteindelijk

toezien hoe atomium de winst pakt.

SOS-Kwieksport - Gemini

Beide ploegen zijn op dit moment onderin te vinden. Dit zijn voor beide partijen wedstrijden

die ze zullen moeten winnen. Ik denk dat dit een leuke spannende pot zal worden.

Maar wie zal hem winnen…Gemini wint hem net met 2 punten verschil, maar eerlijk gezegd kan

het net zo goed andersom zijn

Sittardia - DIOS

Bij sittardia geldt weer het thuisvoordeel. DIOS doet het tot dusver niet onaardig.

Er is moeilijk een peil op te trekken. Sittardia walst thuis over ventura heen, waar dios

2 punten tegen in moest leveren. Maar Sittardia verliest weer van Witte Ster waar DIOS weer

van heeft gewonnen. Wat een moeilijke voorspellingen allemaal, toch een nipte overwinning

voor DIOS

v.d. Voort/Quintus 2 - Jawasport/Ventura

Quintus zal hier de misstap van vorige week willen recht zetten. Ventura zal hier zeker niet

gemakkelijk aan toe geven. Ventura blijft de gehele wedstrijd goed bij, maar uiteindelijk pakt

Quintus op het laatst de winst.

Lastige ronde om te voorspellen, maar wel leuk.

Ik ben benieuwd naar de uitslagen!

Wat jullie?

• Jean United

Regioteam CAD2M - Witte Ster'75

Het regioteam speelt thuis altijd zeer gedreven. Deze ploeg moet het hebben van het sterke collectief en niet van de individuele klasse. Witte Ster heeft hier weinig in te brengen. Reguliere overwinning voor het regioteam van een doelpunt of 4.

V&L - Wings

Inderdaad toch wel één van de spannendste wedstrijden van deze ronde. V&L tot nu toe een degelijke ploeg met volle winst bij (ook) de slechte (uit)wedstrijden. Thuis is V&L andere koek, dan speelt de ploeg gedrevener en beschikt de ploeg over meer jongere spelers die het tempo wat opvoeren. Wings natuurlijk ook een sterke ploeg en gaan het V&L goed lastig maken deze avond. Toch wordt het een nipte overwinning voor V&L.

Atomium'61 - Hellas 3

Als atomium het tempo hoog kan houden dan wordt het een goede overwinning voor atomium, zeker met het thuisvoordeel. Past atomium zich aan naar eht spel van Hellas, dan wordt het een moeilijk pot. Ervaren spelers die met hars zeker een moeilijk te nemen vesting zijn.

SOS-Kwieksport - Gemini

Kwieksport heeft meer kwaliteit (dankzij die ene stormram op de opbouw bij SOS) en pakt hier thuis de punten.

Sittardia - DIOS

Sittard krijgt een lastige avond, maar benut hier wel volledig het thuisvoordeel (en de "thuisspelers). Nipte overwinning voor die mannen.

v.d. Voort/Quintus 2 - Jawasport/Ventura

Quintus zet de misstap van vorige week hier goed recht. Ventura heeft met hars weinig in te brengen tegen kwalitatief sterkere ploegen. Quintus pakt een dikke overwinning op Ventura.

• pimpernel

waarom denk jij dat ventura niet met hars kan spelen.

wij vinden het ook fijner om met hars te spelen. ik denk bijna iedereen wel.

ik zeg niet dat ventura gelijk gaat winnen, maar met hars zijn we echt niet slechter dan zonder, dat slaat nergens op.

• Jean United

Je moet wel goed lezen, want dat staat er toch niet geschreven (in ieder geval niet direct!). Wat ik daarmee bedoel te zeggen is dat ANDERE ploegen wèl STERKER zijn mèt hars!

En de eindeloze discussie over de harskwestie zullen we maar niet weer beginnen, want iedereen weet dat ploegen die constant met hars spelen beter zijn mèt hars als zonder hars!