Heren 1e Divisie ronde 9

• #4 - Barry

Een zeer interessante ronde, zo lijkt mij. Wat jullie? Succes allemaal!

Internos - Vos Investment/Lions 2

TB Europe/MHV - PSV

Red-Rag/Tachos - Hercules

AHV Swift - Venus/Nieuwegein

Pals groep/E&O 2 - White Demons

Eurotech/Bevo 2 - DSS

FIQAS/Aalsmeer 2 - Kras/Volendam 2

• #4 - Barry

De thuisploeg lijkt helemaal het spoor bijster. Wat is er aan het handje? Komt de trein nog op de rails? Dan zou dit weekend een mooi beginnetje zijn… Lions met gelijkspel tegen Swift vorige week, zouden beter moeten zijn dan Internos. Maar, je weet nooit hoe het loopt… Toch overwinning voor de gasten.

TB Europe/MHV - PSV

Oei, een duel waarin het echt om de puntjes gaat voor thuisploeg MHV. Want die punten die zijn broodnodig! Tegen PSV moeten er mogelijkheden liggen, en in de eigen Looijerij worden die gegrepen.

Hercules op 't oog beter dan Tachos, maar Tachos heeft wel iets recht te zetten.. Daarnaast heeft Tachos in eigen het al meer ploegen aardig lastig weten te maken: ook Hercules zal dit ervaren. Kleine verrassende overwinning voor de Waalwijkenaren.

De wedstrijd tussen de huidige nummer 2 en 1 is de match van de week en kan de verhoudingen bovenin de eerste divisie nog verder op scherp zetten. Weegt het thuisvoordeel zwaar en is Guido Snijder op dreef of is het Bob de Jong die zijn werkershanden laat spreken… Spanning alom; uiteindelijk geeft toch het voordeel van de eigen sporthal de doorslag.

Heel duidelijk, een overwinning voor de Emmenaren omdat die stukken meer kunnen handballen. Overigens Demons, gefeliciteerd met de klinkende overwinning op Tachos; moet een mooi feestje zijn geweest!

Eurotech/Bevo 2 - DSS

Ook op zondag kunnen de Heemskerkers geen potten breken. Overwinning voor Bevo 2, op basis van jeugdig elan, trainingsuren, inzicht en werklust.

Volendam afgelopen weekend weer twee punten van een directe concurrent afgesnoept. Dus kan men het deze week weer iets rustiger aan doen. Aalsmeer moet een tandje hoger na de nipte overwinning tegen MHV vorig weekend. Conclusie: De puntjes kunnen mee de bollenkelder in….

• sjonnie1

Ik ga voor thuisoverwinning voor de ploeg uit etten-leur. Er moeten toch weer een keer punten worden gepakt. ondanks dat de lions het heel goed doen.

TB Europe/MHV - PSV

MHV heeft het thuisvoordeel en winnen daarom van PSV.

Tachos thuis altijd lastig. maar hercules sleep hier toch een overwinning uit het vuur.

Wedstr. van de Week: Swift thuis. nieuwegein laaste weken in goede doen. 1ste plaats op het spel. Een volle hal. Het zal een spannende pot worden waarbij ik toch denk dat Thuis swift aan het langste eind gaat trekken. Het zal kan alle kanten op kunnen. We zullen zien

WD lange reis voor de boeg. maar redden het net niet tegen E en O dat thuis goed speel en dus wel zal winnen. uit in Berkel E. zal het wel anders worden

Eurotech/Bevo 2 - DSS

DSS gaat denk ik ging punten weer pakken dit seizoen of er moet nog een opleving komen. Bevo gaat thuis zeker de punten houden. 6 doelpunten verschil

Aalsmeer goede ploeg. moeite gehad met MHV. volendam dikke overwinning geboekt. en verrassen aalsmeer denk ik in de bloemhof. Ik gok keer op Volendam. Wie weet komt het uit.

Succes

• Jozef

Lions gaan deze pot winnen tegen de eenheidsworsten van Internos, om maar te spreken in de taal van Johan Derksen!!

TB Europe/MHV - PSV

Mooie pot deze 2 teams zijn in mijn ogen zeer gewaagd aan elkaar toch zeg ik MHV……

Hercules met 5 verschil….

Ja ja de topper, ik denk dat het een heet potje handballen word beide teams in goede vorm, toch had ik winst voor swift verwacht tegen de lions vorige week, maar denk ook dat het thuis voordeel op de Arnhemse handbalavond de doorslag gaat geven met een zinderend slot 33-32 iig leukste senario voor de competitie…

E&O

Eurotech/Bevo 2 - DSS

Bevo 2 makkie, dss is echt het lelijke eendje van dit seizoen….

Aalsmeer verliest thuis zelden dus helemaal niet van volendam 2…….

• Gerard B

Zoals ik vorig week al aangaf Internos is de weg helemaal kwijt. Aan het materiaal kan het toch niet liggen, Internos heeft immers de beschikking over een selectie die van veel teams zou moeten kunnen winnen. Krijgt de trainert zijn mannen misschien niet meer scherp? Deze week maakt het in ieder geval niet meer uit…. de Lions zullen de Internos puntloos achterlaten in Brabant….

TB Europe/MHV - PSV

Ik ben persoonlijk geen fan van PSV, ik vind ze niet goed handballen, maar ondanks dat zie ik ze toch steenvast bij de bovenste 6 staan…. De overwinning op Internos noem ik niet direct verrassend maar het moet toch even gebeuren. MHV heeft vorige week knap stand gehouden (lees bijna stand gehouden) bij Aalsmeer. Was dit eenmalig bij een uitwedstrijd? Deze week blijven de punten gewoon weer in Mill…. kijk uit dat de bal niet vies wordt!!!!!

Hercules gaat winnen van de Waalwijkers, al was de overwinning van Hercules op Bevo 2 niet “super” te noemen. Tachos is als ik het zo zie, compleet afgeschoten door de White Demons, die samen met DSS echt het slechtste handbal van de eerste divisie spelen!!!

Een topper. Heeft Swift misschien al een nieuwe keeper? Dan gaan de punten gewoon mee naar Nieuwgein…..

Ik gaf het net al aan. White Demons speelt samen met DSS het slechtste handbal van de eerste divisie….. E&O heeft een goeie ploeg met veel groei potentie!!!

E&O slacht de White Demons!!!

Eurotech/Bevo 2 - DSS

DSS heeft flink op z'n broek gehad vorig week van directe concurrent Volendam….. Deze week mogen ze weer aan de bak om er voor te zorgen dat de punten in ieder geval niet naar de concurrenten gaan….. Dit gaat DSS niet lukken. BEVO 2 houdt de punten in Limburg met een punt of 5 verschil.

Volendam denderde vorige over DSS heen en heeft hiermee de nodige punten in de zak gestopt….. Echter denk ik dat een stuntje tegen bloembollen er niet inzit. Aalsmeer wint met een punt of 2 verschil…..

• broodje bakpao

Gerard B Schreef:

—-AHV Swift - Venus/Nieuwegein

Een topper. Heeft Swift misschien al een nieuwe keeper? Dan gaan de punten gewoon mee naar Nieuwgein….. —————————————————

mee eens over de keepers alleen de punten blijven in arhnem

• pipo

langzaam, sloom, oud tegen snel, aggressief, attractief jong. duidelijke overwinning Lions

TB Europe/MHV - PSV

Ehv is okk brabant en daar mag dus niet in alle hallen met hars gespeeld worden, net als tegen de witte demonen zal PSV ook deze harsloze ontmoeting winnen, 5 puntne verschil.

Hercules stand verplicht als je roept mee te spelen voor kampioenschap, werkelijkheid is het geen bijster goed team. Tachos geen handbal en hoort niet in 1e thuis, maar als van Mierlo en Janssen hun dag hebben blijven de punten in Wolik.

Swift maakt weinig fouten, Nieuwegein wil te graag en rent zichzelf voorbij. 2 verschil winst voor Swift.

E&O in emmen, punten blijven bij de tukkers, zeker tegen WD

Eurotech/Bevo 2 - DSS

Dss met afstand slechtste ploeg, ruime overwinning Bevo

Aalsmeer heel duidelijk. betere ploeg, minder fouten en thuisvoordeel

• Boee

hoezo heeft swift al nieuwe keepers?…….

onzin.

• E&O

Beste pipo,

mag ik je er op wijzen dat e&o uit zuid-oost drenthe komt en dat tukkers uit een geheel ander deel van het land komen ….

• Gerard B

Ja, nieuwe keepers. De keepers die ze nu hebben kunnen perfect door als 2de keeper of als keeper van White Demons, Volendam, Bevo of DSS!! Maar niet als keeper van een topploeg in de eerste divisie. Dat zeg ik niet alleen omdat ik met eigen ogen heb gezien wat de heren keepers er bij Swift van bakken, maar ook op basis van doelsaldo. Van alle teams die boven meedraaien heeft Swift de meeste doelpunten tegen. De aanval is dus zeer productief en ik geloof ook best dat de heren uit arnhem redelijk kunnen verdedigen, maar de keepers en hun prestaties……….