Hoofdklasse A heren ronde 5

• Woutje Wachtmans

FHC - HVBS

Eenvoudige thuisoverwinning voor de Friezen: 28-22

Celeritas - Fortissimo

De ploegen liggen elkaar niet en gunnen elkaar weinig. Een overwinning voor de bezoekers, aangezien het niveau van Celeritas matig is: 22-27

CSV - Hurry-up 2

Hurry-up komt met 1 wisselspeler, voor het geval er iemand struikelt…. 30-15

Nieuwegein 2 - Vrone

Vrone gaat in uitwedstrijden heel weinig punten pakken. Dus dit weekend helemaal niet… 32-17

VVW - Hellas 2

Weer een verrassende overwinning voor VVW: 29-28

Aalsmeer 3 - Achilles

Eerste verlies voor Achilles. 32-28

• Rammer

Oh dan heb ik niet goed opgelet :S Maar lekkere overwinning dan..

FHC - HVBS => Weet niet of HVBS compleet is maar denk niet dat ze helemaal naar stiens gaan zonder punten mee naar huis te nemen..

Hoewel ze de laatste wedstrijden ook niet veel doelpunten maken hou ik het op 19 - 21

Celeritas - Fortissimo => Celeritas thuis kan lastig wezen maar fortissimo neemt de punten mee naar huis. 20 - 27

CSV - Hurry Up => CSV houdt de punten in eigen huis 24 - 18

Nieuwegein - Vrone => De punten blijven ook hier in eigen huis 28 - 21

VVW - Hellas 2 => Denk dat VVW wakker is na vorige week en de punten pakken maar denk dat het wel een boeiende pot handbal wordt. 28 -27

Aalsmeer3 - Achilles => ook hier blijven de punten in eigen huis en winnen met redelijk gemak 28 - 22

• STIEGL

Correctie:

Achilles speelt thuis tegen Aalsmeer 3.

Erg jammer dat Aalsmeer 3 zo wordt afgekraakt als je niet weet wie er speelt.

Dit team heeft niets met A selectie (Aalsmeer 1 en 2) te maken dus maakt niet uit of er zaterdag of zondag gespeeld wordt!!

• Mit

———–

FHC - HVBS

Degradatie duel? Ik zet m'n geld op FHC. 27 - 24

Celeritas - GOconnectIT/Fortissimo

Fortissimo wint thuis niet van Aalsmeer tegen alle verwachtingen in. Ik ga dus voor Celeritas die elk seizoen thuis weinig weggeven. 27-25

CSV - Mannak/Hurry Up-HVC 2

Klapper van de week. CSV staat te popelen om flink uit te halen na het verlies tegen Vrone. 35-26

Venus/Nieuwegein 2 - Vrone

Heeft Vrone nog energie over om te strijden voor punten tegen de jonge honden van Nieuwegein? 25-25

VVW - Hellas 2

VVW gaat weer verder met z'n reeks, na een moeilijk duel thuis. 28-25

FIQAS/ Aalsmeer 3 - Univé/Achille

Spannende wedstrijd lijkt me. Beide teams zouden het kunnen winnen.gelijkspel 26-26

• Alejandro

FHC - HVBS

FHC won vorig weekend naar eigen zeggen (Friesch Dagblad) omdat de veteranen niet meededen. Ook tegen HVBS blijven de veteranen achter de geraniums, waardoor FHC de tweede overwinning (wederom thuis) op rij pakt. 28-23

Celeritas - Fortissimo

Celeritas maakt nog altijd geen sterke indruk. Fortissimo daarentegen voldoet tot nu toe aardig aan mijn verwachtingen. Helaas wederom geen mooie wedstrijd dit weekend tussen deze twee teams (zal het ook nooit worden). Fortissimo sleept de punten weg. 22-30

CSV - Hurry-up 2

Hurry-Up 2 in de winning mood? CSV weer opgekrabbelt van vorig weekend? Hurry-Up 2 reist dan weliswaar af naar het Noord-Hollandse Castricum, maar ook alleen om een boete te ontlopen. 32-19

Nieuwegein 2 - Vrone

Er is een ding dat gaat tellen in deze wedstrijd: snelheid. Dat heeft Nieuwegein 2 wel en Vrone niet. De heethoofden van Vrone lopen ook nog tegen een rode kaart aan in de warme hal van Nieuwegein 2. 33-24

VVW - Hellas 2

VVW wil de koppositie weer terug? Hellas 2 wil niet nog een keer een (op papier) zwakkere tegenstander onderschatten. Spannende pot waarin Hellas 2 conditioneel gezien de winst pakt en daardoor ook de twee punten. 28-31

Achilles - Aalsmeer 3

Met dank aan STIEGL die even vertelde dat Achilles thuis speelt (handbalstartpunt.nl en nhv.nl geven tegenstrijdige informatie!). Ook fijn om even te weten dat Aalsmeer 3 niet met het eerste en tweede te maken heeft (in hoeverre dit geloofd wordt is aan eenieder om zelf uit te maken!). Desalniettemin zal Achilles hier een zware pot krijgen. Eerste verlies Achilles? Aalsmeer 3 vermoeid van afgelopen dinsdag? Ik denk dat die wedstrijd tegen Hurry-Up 2 minder zwaar was dan een avondje trainen. Daarom winst Aalsmeer 3. 27-29

• Tonijnsalade

Hahaha, een gefrustreerde Tonijn X(, zeker te vaak tot een salade gemaakt door Team III…. B)

• DONDERS!!!

Donders…..een broodje tonijnsalade met mayo…..daar kan ik wel naar uit kijken!

• wijze uit het oosten

misschien een idee voor op het smikkelbord bij ton

• Six

Na drie uitwedstrijden voor Achilles achter elkaar, is het voor hen wel weer eens prettig om thuis te spelen.

• thiesber

Nou, einde aan de spanning. Achilles heeft gewonnen