Ja ook bij mij wel verrassing over de uitslagen!
Vooraf had ik gezegd dat Celeritas, Fortissimo en Hellas 2 om te titel zouden spelen. Maar, het lijkt erop dat ik ongelijk krijg!
Van VVW heb ik nog weinig gehoord, gezien of gelezen., maar ze doen het best goed. Misschien zakken ze nog wat terug in de 2e helft van de competitie als de onbekendheid van de ploeg is.
Ook Achillies doet het goed, maar ik zie ze nog wel wedstrijden gaan verliezen. Er zit te weinig handbal in de ploeg, het is af en toe wel snel maar heel veel van hetzelfde.
Van FHC weet ik niet wat te zeggen. Leek mij een degradatiekandidaat, maar afgelopen weekend winnen en zonder veteranen… Een zwaluw schijnt nog geen zomer te maken, maar misschien hebben ze de weg omhoog te pakken.
HVBS is volgens mij nog nooit compleet geweest en hebben iets wat andere teams missen, echte afstandschutters. Eenmaal compleet pakken die wel punten.
Aalsmeer 3
Ik kan maar weinig hoogte van die groep krijgen; hoor en lees gemengde verhalen. Hebben ze nu een verjongd team, of is het nog steeds dat zuigende antihandbal met veel verbale intimidatie naar de scheidsrechters en veel zware gemene overtredingen als ze achter staan? Maargoed ze pakken wel punten.
En dan Fortissimo, een mooie eerste uitslag die mijn vermoeden bevestigde. Daarna net winngen van HVBS, verliezen en gelijkspelen tegen Achilles en dan verliezen van Aalsmeer 3. Misschien is het beste daar dan toch wel een beetje vanaf en wordt het gewoon een grijze middenmoot ploeg.
Zowel Hellas 2 als Nieuwegein 2 doen het goed. Maar ik wil ze allebei wel eens zien in de 2e helft van de competitie. Zeker bij nieuwegein geloof ik niet dat het 2e echt zo sterk is. Het eerste is wat uitgedund, weinig nieuws bijgekomen en de jeugdinternational Miedema is vertrokken. Dat heren 1 het goed doet verbaasd me al, maar heren 2 zal gaandeweg wel wegzakken als er paar blessures komen bij 1 en mensen niet meer mee mogen doen bij 2.
Van Hellas weet ik niet hoeveel heren 1 spelers ze hebben. Anderen een idee?
Hurry-up, dat is niet veel maar zal thuis wel puntjes blijven pakken. Het 3e heeft wel oke spelers die thuis meedoen. Vechten voor klassebehoud zal het wel zijn, maar als ze voor uitwedstrijden niet meer afzeggen komen ze er wel.
Celeritas, pff dat is echt veel minder dan ik had verwacht. Als ik de uitslagen zie en wat ik hoor/lees dan is het in mijn ogen zo'n ploeg die onderaan blijft bungelen. Misschien als HVBS, FHC en Hurry-up af en toe wat punten pakken dat Celeritas nog moet uitkijken.
Vrone zal wel erin blijven maar ook een middenmoot ploeg zijn. Misschien wel samen met CSV en Celeritas af en toe op moeten passen op FHC, HVBS en Hurry-up.
CSV, zie Vrone. Ik verwacht daar weinig van.
Ik zie nog niet echt enkele kampioenskandidaten. Laat staat teams die bij promotie naar de 1e divisie daar overleven!!
Maar over een maand kan het allemaal anders zijn.